Day Zero Project | Update eerste maand!

De eerste maand van mijn Day Zero Project is voorbij! Op 1 februari ben ik begonnen en inmiddels is het alweer 1 maart: tijd voor een update! Welke doelen heb ik al bereikt, welke doelen ben ik mee bezig én aan welke doelen ga ik deze maand werken?
Onderaan dit artikel zal ik linkjes plaatsen naar alle artikelen die ik afgelopen maand schreef over het Day Zero Project, zodat je terug kan lezen als je dat leuk vindt! (:

Volbrachte doelen 
Ik heb al een aantal doelen volbracht en het eerste geld zit dus al in de spaarpot! De doelen die ik heb behaald zijn…

Doel 1: Koop/maak een spaarpot 
SAM_6358

Doel 17: Zelf een tag bedenken en verspreiden 
Ik speelde een klein beetje vals bij deze opdracht. Johan bedacht namelijk de tag, haha. Onderaan dit artikel vind je een linkje naar alle artikelen die ik afgelopen maand heb geschreven over het project en ook doel 17 zit daarbij! Neem de tag gerust over als je ‘m leuk vindt!

Doel 19: Johan een gastblog laten schrijven 
Inmiddels heeft Johan al twee gastblogs geschreven en het is de bedoeling dat hij dit ongeveer één keer in de maand blijft doen! Ik vind het erg leuk om ook eens artikelen van iemand anders op mijn site te kunnen zetten en te kunnen lezen. (:

Doel 21: Een ‘ask me anything’ houden 
Ik vroeg jullie of jullie leuke of gekke vragen voor mij hadden en ik kreeg een aantal erg leuke vragen binnen, die ik inmiddels ook al beantwoord heb!

Doel 42: Bij Starbucks een drankje bestellen dat ik nog nooit heb gehad 
Ik neem bij Starbucks altijd – ja, echt altijd – een kleine cappuccino met hazelnoot. Omdat ik nog niet helemaal uit mijn comfortzone wilde stappen koos ik voor een kleine cappuccino met karamel. Ik dacht dat ik helemaal niet zo van karamel hield, maar karamel in mijn koffie vind ik wel heel erg lekker!

Doel 63: Het boek The Fault in Our Stars kopen (of lenen), lezen en reviewen 
Het boek kocht ik via bol.com en toen het binnenkwam ben ik meteen gaan lezen. Een paar dagen later had ik het al uit omdat ik het zó mooi vond. Het was lachen en huilen en steeds maar verder willen lezen. Echt een aanrader!

SAM_6374

Doel 83: Een nieuw jurkje kopen 
Ik scoorde in de sale (online) goedkoop een heel leuk jurkje! Weer een doel volbracht! Ik ben erg blij met het jurkje. Ik heb ‘m trouwens nog niet aangehad, dat wordt ook wel eens tijd want met een vestje eroverheen of een trui eronder kan het al best!

c-a-yessica-pure-jurk-blauw-zwart

Doel 85: €10 doneren aan een willekeurig goed doel 
Na even flink op internet gezocht te hebben, heb ik besloten om €10 te doneren aan het Zeldzame Ziekten Fonds. Dit fonds zet zich in voor veel verschillende zeldzame ziekten en daarom vind ik het wel een goed doel om eens een keertje geld aan te doneren!

Doel 91: Mijn account op Funkyfish verwijderen omdat ik er nooit meer iets mee doe 
Dit was het eerste doel dat ik volbracht. Het was een kwestie van een paar muisklikken en toen was ik klaar, haha! (:

Doelen waar aan gewerkt wordt… 
Ik ben met verschillende doelen nog bezig. Deze doelen duren bijvoorbeeld een maand (of langer) of zijn in voorbereiding. Het zijn de volgende doelen:

  • Doel 2: doe voor elk behaald doel €1 in de spaarpot
  • Doel 4: leg het project vast in blogs en beelden (per actie/aantal acties)
  • Doel 5: schrijf iedere maand een update op je blog (1/33)
  • Doel 14: bloggen over de statistieken van mijn blog aan het begin en aan het eind van het project (1/2)
  • Doel 15: 20 keer bloggen over mooie quotes (2/20)
  • Doel 16: 20 keer bloggen over mooie Bijbelteksten (1/20)
  • Doel 23: een maand lang iedere keer dat ik post bezorg een foto maken in Heinenoord op dezelfde locatie (7/8) (omdat ik één keer ziek was ben ik nog niet klaar, maar… nog maar één foto te gaan!)
  • Doel 30: mijn fotoalbum met concertkaartjes en -tickets bijwerken en bijhouden (ik heb er pas een kopie van het e-ticket voor het concert van Miss Montreal ingeplakt, en mijn kaartje voor de huishoudbeurs)
  • Doel 33: op huwelijksreis gaan – onze reis is inmiddels geboekt!
  • Doel 59: een lijstje maken met de mooiste liedjes ooit (wordt aan gewerkt! ik moet ergens er gewoon mee stoppen, want er zijn zoveel mooie liedjes!)
  • Doel 60: een jaar lang iedere week een leuk iemand zien/spreken – bewust een afspraak daarvoor maken! (4/52) – dit doel was iets anders, namelijk iedere maand met minstens één leuk iemand afspreken, maar ik kom daar zó makkelijk aan de laatste tijd dat ik het doel iets heb aangepast! Oh, en Johan is natuurlijk de leukste, maar hij telt niet, want dan heb ik het doel sowieso al volbracht aangezien ik hem vrijwel iedere dag zie 😉
  • Doel 86: een maand lang iedere dag in een dagboek/notitieboek schrijven (klein geluk boekje, Flow) (12/31)
  • Doel 88: 50 boeken lezen (4/50) (ik ga hard! ik heb nog een aantal leuke boeken om te lezen en ik vind het weer zó leuk om te doen!)

Een hoop doelen zijn dus bijna klaar of wordt aan gewerkt! Dat vind ik ook erg leuk om te doen en bij te houden, zo word ik steeds weer even herinnerd aan het project!

Doelen waar ik komende maand aan ga werken/ga volbrengen 
Ook in maart ga ik weer hard aan de slag met het Day Zero Project. Als dit artikel net online staat, gaan Johan en ik als het goed is naar de markt in Rotterdam om wat dingetjes te kopen. Twee doelen van het project ga ik dan hoogstwaarschijnlijk volbrengen! Uiteraard ga ik aan meer doelen werken, namelijk deze:

  • Doel 11: zes maanden lang iedere maand een themaweek houden (0/6) – hier wil ik deze maand mee beginnen! Iemand nog leuke ideeën voor een themaweek?
  • Doel 12: een winactie houden – houd mijn blog in de gaten!
  • Doel 22: een gedicht schrijven – maar dan moet ik wel inspiratie hebben natuurlijk
  • Doel 25: mijn kleurboek helemaal vol kleuren – eens moet ik beginnen!
  • Doel 36: met de trein alle steden bezoeken van Monopoly – hier wil ook een beginnetje mee maken, ik kan bijvoorbeeld lekker makkelijk naar Rotterdam of Utrecht, hihi!
  • Doel 43: ontbijten bij Ikea – dat gaan Johan en ik doen als dit artikel online komt!
  • Doel 56: iedere dag een psalm lezen uit de Bijbel (0/150) – kan ik meteen inspiratie opdoen voor mijn artikelen over mooie Bijbelteksten!
  • Doel 69: een kraslot kopen en als ik iets win, iets leuks doen met het geld
  • Doel 79: een vrucht en een groentesoort eten die ik nog nooit heb gegeten – deze gaan Johan en ik vandaag kopen op de markt in Rotterdam! Waarschijnlijk keuze genoeg!
  • Doel 84: 10 keer een vreemde een complimentje geven (0/10)
  • Doel 90: een dag lang alleen maar hetzelfde liedje luisteren – deze maand probeerde ik het al, maar mislukte het steeds
  • Doel 97: vijf keer zomaar een leuk cadeautje kopen voor Johan (0/5) – eentje moet toch wel lukken deze maand?

De tussenstand! 
Eventjes wat cijfertjes met wat ik bereikt heb en komende maand graag wil gaan bereiken!

  • Tot nu toe heb ik 9 doelen volbracht
  • Tot nu toe ben ik bezig (geweest) met 13 doelen 
  • Komende maand ga ik werken aan 12 doelen

Overzichtje met artikelen 
Ik schreef al een hoop artikelen over het Day Zero Project, van het begin dat ik eraan mee ging doen tot de lijst tot volbrachte doelen! Deze artikelen vind je hier:

dayzeroproject1

Ik ben gelukkig nog steeds erg enthousiast over het Day Zero Project en ik ga de komende maand ook weer hard aan de slag ermee! Ik hou jullie op de hoogte! (:

6 gedachtes over “Day Zero Project | Update eerste maand!

  1. Naar de themaweken ben ik wel erg nieuwsgierig!
    En ik ben ook wel benieuwd met welke vrucht&groente je thuiskomt 😀

    Voor Doel 90: een dag lang alleen maar hetzelfde liedje luisteren, dat doe ik regelmatig 😛 Ik zet dan mijn computer aan met maar 1 liedje in de muziekspeler en die laat ik dan gewoon op ‘repeat’ de hele dag lopen. Vooral handig als ik een liedje uit mijn hoofd wil leren (bijvoorbeeld voor karaoke :P). Op het moment dit liedje (dat was de enige versie op Youtube met een leesbare Engelse vertaling… beelden zijn saai).

    Ik dacht trouwens, laat ik eens kijken of ik in alle Monopolysteden ben geweest – en ja, dat is zo :O Had ik helemaal niet aan gedacht! Ons Dorp is natuurlijk iedereen geweest 😛 Arnhem vond ik wel leuk winkelen, ik was daar omdat mijn zusje toen daar studeerde en er een kamer had. In Haarlem woont familie, dus daar ben ik echt vaak geweest 😛 Utrecht woon ik natuurlijk zelf, en naar Groningen was ik een keer geweest met een Japanner die hier op bezoek was en PERSE in Groningen naar het klimwandcentrum wilde, omdat dat in Japan op tv was geweest. Toen heb ik voor de eerste keer ook wandgeklommen en dat was echt superleuk! Alleen de superhoge wand waar de Japanner op ging, beklom ik niet 😛 Ik heb wel binnen tot het plafond geklommen. Den Haag ben ik ook vaak geweest (toeristje spelen, bezoek aan bekenden), Rotterdam ook (zelfde verhaal), en Amsterdam voor bezoek aan familie (die later naar Haarlem verhuisde) en toeristje spelen.

    1. Ik had besloten om vandaag een plog te gaan maken, haha. We zijn op de markt in Rotterdam geweest en daar heb ik een hoop foto’s gemaakt. Het fruit zit er ook al bij, groente heb ik nog even niet gevonden haha. Als fruit heb ik avocado gehaald (nog nooit gehad, hoe slecht!) en pitahaya, dat kende ik überhaupt niet. Ben benieuwd!
      Haha, ik moet echt meer steden bezoeken! Vandaag heb ik foto’s gemaakt in Rotterdam, haha! 😉

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.