Day Zero Project | De Lijst

Twee dagen geleden las ik op de blog van Linda over het Day Zero Project.
Ze deelde al eerder dat ze aan het nadenken was over het project en dinsdag was het tijd voor haar lijst. Ik vond het meteen al heel erg leuk, maar… best wel wat werk!

Wat houdt het project in? 
Het Day Zero Project houdt in dat je een lijst maakt met 101 doelen die je in 1001 dagen wilt bereiken. Dit kan alles zijn: van persoonlijke doelen (een rijbewijs/diploma halen of op jezelf gaan wonen) tot grappige doelen (gezichtjes tekenen op alle eieren in je koelkast) en alles daartussen in. Het is natuurlijk slim om doelen te kiezen die ook echt haalbaar zijn binnen een periode van 1001 dagen.
(dit verhaaltje heb ik even van Linda’s blog gehaald, wel zo makkelijk.)

De lijst begint vrijwel altijd met dezelfde doelen. (Ik heb me daar trouwens ook aan gehouden.) Na even spammen op Facebook en flink nadenken heb ik inmiddels een lijst gemaakt en ik ben ook echt van plan om al mijn 101 doelen te gaan volbrengen! Ik heb er wel voor gekozen om het bedrag voor in de spaarpot (€2) te verlagen naar €1 en ook mijn doelen zijn over het algemeen goedkoop of gratis, omdat ik niet zoveel geld te besteden heb en dit project wil volbrengen zónder blut te zijn aan het eind 😉
Oké, genoeg gepraat. Tijd voor de lijst!

DayZero
Bron

Day Zero Project
1. Koop/maak een spaarpot
2. Doe voor elk behaald doel €1 in de spaarpot
3. Doe aan het eind van de 1001 dagen iets leuks met het geld
(heb ik al bedacht: uit eten met Johan, moet lukken voor €101)
4. Leg het project vast in blogs en beelden (per actie/aantal acties)
5. Schrijf elke maand een update op je blog (0/33

Persoonlijk
6. Masterdiploma Middeleeuwen en Renaissance Studies halen
7. Trouwen (op 25 juli 2014!)
8. Een leuke baan vinden
9. Stoppen met nagelbijten

Blog
10. Een nieuwe lay-out (laten) maken met side-bar e.d.
11. Zes maanden lang iedere maand een themaweek houden (0/6)
12. Een winactie houden
13. Een maand lang iedere week een outfitfoto (laten) maken (0/4)
14. Bloggen over de statistieken van mijn blog aan het begin en aan het eind van het project       (0/2)
15. Twintig keer bloggen over mooie quotes (0/20)
16. Twintig keer bloggen over mooie Bijbelteksten (0/20)
17. Zelf een TAG bedenken en verspreiden
18. Een vervolgverhaal maken op mijn blog van een maand en iedere week een stukje eraan schrijven (0/4)
19. Johan een gastblog laten schrijven
20. Een filmpje maken
21. Een ‘ask me anything’ houden

Creatief
22. Een gedicht schrijven
23. Een maand lang iedere keer dat ik post bezorg een foto maken in Heinenoord op dezelfde locatie (0/8)
24. Een tekening maken, inlijsten en ophangen
25. Mijn kleurboek helemaal vol kleuren
26. Een maand lang iedere week een woordzoeker bedenken/maken (0/4)
27. Zelf een receptenboek maken (zoals die van A Cup of Life)
28. Een haiku maken
29. Een gedicht of een liedje schrijven met Adriaan
30. Mijn fotoalbum met concertkaartjes en -tickets bijwerken en bijhouden
31. Een streepjestekening maken zoals ik dat vroeger vaak deed (uitleg volgt)
32. Een fotoalbum maken (bijvoorbeeld over een vakantie)

Reizen
33. Op huwelijksreis gaan
34. Een stedentrip maken in Europa
35. Een Waddeneiland bezoeken waar ik nog nooit ben geweest
36. Met de trein alle steden bezoeken van Monopoly

Eten/drinken
37. Uit eten van een deel van mijn eerst verdiende salaris
38. Een dag lang alleen water en thee drinken
39. Zelf avocadodip maken
40. Een week lang geen snacks eten en alleen gezonde tussendoortjes
41. Een high tea doen met mijn moeder
42. Bij Starbucks een drankje bestellen dat ik nog nooit heb gehad
43. Ontbijten bij Ikea
44. Dronken worden
45. Taarten bakken voor mijn verjaardag (0/3)
46. Een zuurkoolschotel maken, maar niet uit een pakje (behalve de zuurkool dan)
47. Een glaasje sterke drank drinken die ik nog nooit heb gehad
48. Chocolade- of kaasfondue doen (of allebei)
49. Champagne of prosecco drinken met oud en nieuw

Activiteiten/gewoon doen
50. Naar een concert van Maria Mena
51. Naar Concert at Sea
52. De vierdaagse van Apeldoorn uitlopen met mijn moeder
53. Meedoen aan de Biwanto (Binnenmaas Wandeltocht)
54. Een maand geen Facebook gebruiken
55. Een week lang geen roltrappen of liften gebruiken
56. Iedere dag een psalm lezen uit de Bijbel (0/150)
57. Een dansje doen op een station (en laten filmen)
58. Leren photoshoppen en 5 foto’s op een mooie manier bewerken (0/5)
59. Een lijstje maken met de mooiste liedjes ooit
60. Iedere maand met minstens één leuk iemand afspreken (0/33)
61. Een maand lang iedere week een keer naar de kinderboerderij gaan (0/4)
62. Een strandwandeling maken
63. Het boek ‘The Fault in Our Stars’ kopen (of lenen) en lezen
64. Meedoen aan een Nieuwjaarsduik
65. Een spelletjesmiddag of -avond organiseren
66. Iemand zoeken en daarmee brieven schrijven
67. Een puzzel van ‘Was Gij’ helemaal in elkaar puzzelen
68. Een week lang geen televisie kijken
69. Een kraslot kopen en als ik iets win, iets leuks doen met het geld
70. Een plantje kopen voor in het portiek
71. Nagellak kopen en zelf mijn nagels lakken
72. Een product kopen van Lush
73. Een tijdschrift lezen in bad (bij mijn ouders, wij hebben geen bad)
74. Een dagje naar de sauna
75. Een maand lang iedere week een foto maken samen met Johan (0/4)
76. Op een rommelmarkt staan
77. Als het regent midden in een plas springen
78. Een filmpje op laten nemen terwijl ik ‘Living Doll’ playback (zoals Gerard Ekdom)
79. Een vrucht en een groentesoort eten die ik nog nooit heb gegeten
80. Een dag zonder lampen leven, alleen met kaarsen
81. Vijf keer naar de Apenheul (moet lukken met een abonnement) (0/5)
82. Een maand lang alleen maar rokjes en jurkjes dragen
83. Een nieuw jurkje kopen
84. Tien keer een vreemde een compliment geven (0/10)
85. €10 doneren aan een willekeurig goed doel
86. Een maand lang iedere dag in een dagboek/notitieboek schrijven (0/31)
87. Een maand lang iedere week minstens twee films kijken (0/8)
88. 50 boeken lezen (0/50)
89. Een avond/nacht uitgaan
90. Een dag lang alleen maar hetzelfde liedje luisteren (ik heb al twee kandidaten en moet dus kiezen: ‘Intens’ (een cover, origineel is mooier, staat niet op Youtube) van Gerald Troost of ‘Brave’ van Sara Bareilles)
91. Mijn account op Funkyfish verwijderen omdat ik er nooit meer iets mee doe
92. Door mensen woorden laten bedenken en daar een verhaal over schrijven en dat op mijn blog publiceren
93. Een dagje schaatsen met Mandy
94. Een kussengevecht houden
95. Naar Soldaat van Oranje
96. Een dag lang niet op de klok kijken en alleen maar doen waar ik zin in heb
97. Vijf keer zomaar een leuk cadeautje kopen voor Johan (wat nu niet meer zomaar is omdat het een opdracht is, maar dat boeit niet) (0/5)
98. Met mijn moeder een paar dagen op stap
99. Meedoen aan een fotowedstrijd
100. Op een bed gaan liggen in de Ikea of een andere woonwinkel
101. Een adventskalender maken

Zo, dat was dan mijn lijst! Voor een aantal dingen (zoals: een dagje naar de sauna) zoek ik nog een maatje, ik moet zoals je ziet nog kiezen welk liedje ik een dag lang op repeat ga luisteren en tips voor een aantal dingen (bijvoorbeeld: welk Waddeneiland? Een stedentrip naar waar? Etcetera) zijn welkom! (:
Ik voeg deze lijst ook toe aan een aparte pagina op mijn blog, zodat ik een stok achter de deur heb én behaalde doelen kan doorstrepen!

Ik heb trouwens besloten om op 1 februari te beginnen met het Day Zero Project! Ik heb er zin in!

7 gedachtes over “Day Zero Project | De Lijst

    1. Natuurlijk! Dat ben ik eigenlijk wel van plan 😉 Of, als ze heel stom zijn en ik ze niet uit heb gekregen, een foto ervan maken zo van ‘gelezen!’
      Ik heb er nu in ieder geval een zooitje om mee te beginnen!

Geef een reactie

