Het regent en ik schrijf.

Goeie titel hè? Zoals je gemerkt hebt is er gisteren geen artikel online gekomen en is het vandaag ook wat later dan normaal. Ik schrijf dit artikel ook even ter plekke vanochtend. Het regent, ik heb een vrije dag – wat ik best wel vaak heb omdat ik zo-goed-als-werkloos ben – en het is binnen lekker warm dus ik kan mooi wat schrijven.

Ik vond dat het wel weer eens tijd werd voor een klets-blogje. Ik heb de laatste tijd eerlijk gezegd niet zo vaak zin om te schrijven, terwijl ik wel inspiratie heb voor leuke artikelen. Ik kan namelijk nog best wel wat onderwerpen bedenken om lijstjes over te maken – zo lees ik bij Lisanne af en toe een artikel geïnspireerd op een onderwerp uit het Flow frisse-schrijfblik-boekje (als ik het goed zeg, iets in die richting in ieder geval) en dat lijkt me ook wel leuk om te doen. Gericht iets schrijven kan namelijk vaak heel leuk uitpakken! Zo schreef ik deze week een artikel over hoe ik denk over andere religies en daar kreeg ik hele leuke en interessante reacties op! Ik heb besloten om een soort reeks te gaan maken over religie. Hoe dit er uit komt te zien weet ik nog niet precies, waarschijnlijk worden het artikelen over verschillende religies en misschien ook wel interviews o.i.d. Ken of ben je iemand die een tof verhaal kan vertellen over zijn/haar/jouw levensovertuiging/geloof, stuur dan even een berichtje (mijn emailadres vind je op de contactpagina, maar je mag onder dit bericht ook gewoon een reactie achterlaten), dat vind ik leuk!

Wat ik verder zoal doe momenteel? Ik zoek vacatures en solliciteer – naast het post bezorgen op dinsdag- en vrijdagochtend ben ik nog steeds werkloos – maar aangenomen worden is helaas nog niet gelukt. Tips zijn altijd welkom dus zie je iets in de regio Rotterdam (of Den Haag, Breda, Dordrecht, die regio ongeveer) waarvan je denkt ‘dat past wel bij Linda!’ stuur dan alsjeblieft een berichtje!

Daarnaast ben ik van de week onverwachts – doordat Johan ziek was had ik de auto – toch naar de verjaardag van mijn moeder geweest. Dinsdag heen, woensdag terug. Het was heel gezellig en mijn ouders vonden het heel leuk dat ik er toch was 🙂 (net als de rest van de familie, die verwachtte mij ook niet haha! Ze vroegen ook allemaal waar Johan was) Verder had ik gisteren een borrel ter afsluiting van het seizoen van het museum waar ik sinds kort conservator ben. Dat was ook wel gezellig én ik kwam thuis met een kerstpakketje met daarin wijn (héle lekkere, heb ‘m gisteravond al geprobeerd haha), roombrie, toast, knoflooksaus, olijven (die zijn voor Johan, ik heb een hekel aan olijven) en een bordje voor de brie en een schaaltje voor de dip. Erg leuk! Ik heb zin in het nieuwe seizoen en ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen!

DSCN0612
Mijn kerstpakketje

Verder lees ik weer wat meer – in de Quest 101 bijvoorbeeld, die ik van Sinterklaas kreeg; daarnaast heb ik nog de nieuwste Flow liggen en een oude National Geographic – versierden we van de week de kerstboom, het huis en het portiek (het ziet er heel gezellig uit nu vind ik, met lampjes, (plastic) kerstballen en -sterren, slingers en papieren kerstklokjes) en bracht ik redelijk wat tijd door met Johan, die vandaag zijn eerste werkdag van de week heeft omdat hij de rest van de week ziek was. Vanmiddag ga ik post sorteren en hoop ik dat het droog boven komt, want het regent nu ongelooflijk hard – dat merkte ik net ook al toen ik naar de supermarkt ging, gelukkig had ik mijn paraplu mee, hihi. Oh, en ik vergeet het bijna: ik luister heel veel naar mijn nieuwe cd’s van Christina Perri. Ze zijn zowel geschikt als achtergrondmuziek in huis als ik iets anders aan het doen ben, als héél hard in de auto zodat ik mee kan zingen (of een poging kan doen tot).

Ik vermaak me dus eigenlijk nog best wel prima, ondanks dat ik inmiddels al best een tijdje werkloos ben. Ik heb nu wél lekker veel tijd om te bloggen – ook al doe ik dat dus eigenlijk een beetje te weinig vind ik. Ik denk dat er de komende dagen ook nog wat onregelmatig artikelen zullen verschijnen omdat ik er nog een aantal wil schrijven en daar dus niet altijd inspiratie en/of zin voor heb. Maar kom zeker terug, er zitten nog een hoop leuke ideeën in mijn hoofd die ik zeker nog op papier – of nee, scherm – ga zetten!

Hoe gaat het met jou?

10 gedachtes over “Het regent en ik schrijf.

  1. Succes met het solliciteren, het is en blijft een moeilijke tijd om een baan te vinden. Ik werk ook parttime maar kan er gelukkig wel veel voldoening en plezier uit halen. Hopelijk komt er binnenkort ook een mooie job voor jou op je pad! Je kerstpakket is wel ontzettend leuk zeg!

  2. Veel succes met solliciteren! Ik ben er ook mee bezig en ben deze week naar 4 gesprekken gegaan (volgende week nog 2 anderen, en uit 1 van deze week lijkt misschien iets te kunnen komen… maar wil eerst nog wat extra details weten), waarvan 2 eigenlijk een soort open dagen waren. Daar sprak ik ook met een jongen die zei dat hij steeds per keer 1 sollicitatie deed, dus dan zit hij vier weken te wachten tot hij van een bedrijf hoort “je bent het niet geworden”. Je kan dus beter heel veel dingen tegelijk eruit sturen ook al heb je dan superveel gesprekken in een week misschien 😛 Altijd beter dan heel lang wachten en het dan niet worden…
    Ik kreeg nog een site door, misschien heb je daar ook wat aan: http://nl.jobrapido.com/ Deze kende ik namelijk nog niet 🙂
    En de tips die ik heb gekregen tot nu toe (ik vraag bij elk gesprek tips voor de volgende keer):
    -geen foto op CV (had ik al niet, maar meerdere recruiters hebben tegen mij gezegd dat ze dit juist goed vonden, verrassend genoeg! Wel een duidelijke layout maken)
    -als je naar een gesprek gaat, weet heel goed wat het bedrijf allemaal doet en wat jij toe kunt voegen
    -zet ook nevenactiviteiten op je CV, zoals dingen die je hebt gepubliceerd of workshops die je hebt gegeven of bijles of al dat soort dingen
    -tijdens sollicitatiegesprekken gewoon jezelf zijn, niet zenuwachtig (het zijn ook maar mensen die zoeken naar een leuke/goede collega) maar wel een beetje netjes natuurlijk 🙂 Beter overdressed dan niet.
    En ze vragen ook altijd: wat wil je over 5 of 10 jaar doen/bereikt hebben? Niet gaan praten over kinderen dan 😛

    1. Bedankt voor de tips! 🙂
      Ik dacht juist dat je wel een foto op je CV moest zetten, dat krijg ik wel eens mee als tip, raar!
      Ik solliciteer ook altijd op meerdere dingen, ik heb liever dat ik bij wijze van spreken uit meerdere dingen moet kiezen dan dat ik heel lang wacht en dan een afwijzing krijg of niets hoor (dat laatste gebeurt bijna).
      Wat wordt jij dan veel uitgenodigd :O Ik word echt nergens uitgenodigd 😦

      1. Het is wel handig om een foto op je CV te zetten als je een “baliefunctie” (of iets anders representatiefs) wil gaan doen, maar voor inhoudelijke functies wil je juist dat ze naar de inhoud van je CV gaan kijken. De eerste indruk van je uiterlijk kun je dan wel geven als ze je uitnodigen… Dan nodigen ze je tenminste uit om je CV en de kennis die je in huis hebt.
        Ik heb ook wel veel open sollicitaties gestuurd, en bedrijven gezocht die iets minder bekend zijn (die krijgen ook minder sollicitaties). En naar carrièredagen en open dagen enzo gaan om te kijken wat voor bedrijven er allemaal zijn, en daar dan met mensen gaan praten. Het was nu toevallig dat al die gesprekken en open dagen in 1 week vielen, normaal is dat echt niet zo 😛 Ik had alleen na mijn afstudeerbericht begin september echt superveel sollicitaties uitgestuurd, en tsja dan krijg je wel van een paar bedrijven antwoord.
        En ken je deze site al? https://www.werkenvoornederland.nl/

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.