Dit deed ik afgelopen weekend.

Soms is het best lastig, jezelf als doel stellen om iedere dag een blog online te zetten. Nu is het zondagavond en morgenochtend ‘moet’ er weer een blog online staan. Het moet natuurlijk niet, maar het is pas 11 september nu dus het zou jammer zijn als het nu al niet meer zou lukken, haha. Vandaag heb ik besloten om jullie te vertellen wat ik dit weekend heb gedaan.

Donderdag – ja, dat was het weekend niet, maar ik vond het toch wel even leuk om te bedenken – ben ik de hele dag bij mijn schoonzusje geweest. ’s Avonds heb ik daar ook gegeten en daarna kwam Johan mij ophalen. Het was heel gezellig. Mijn schoonzusje is zwanger en mag op het moment niet werken. Zoals jullie weten ben ik momenteel nog werkloos, dus zijn we allebei veel thuis. Dan kun je net zo goed je tijd samen doorbrengen, wel zo gezellig! We brachten ook een bezoekje aan de kringloopwinkel en zoals je inmiddels hebt kunnen zien (!) heb ik daar nog wat platen gekocht. Als je nu geen zin hebt om 15 minuten naar mijn video te kijken, dan kun je ook onderstaand filmpje kijken dat ik op Instagram heb geplaatst. Die duurt namelijk maar één minuut, haha.

Vrijdag heb ik plaatjes gedraaid, ben ik vooral veel thuis geweest en heb ik mijn boek (de Maya profetie) uitgelezen. Niet echt een aanrader vind ik, het was wel oké maar een vaag verhaal en het komt langzaam op gang. Daar ga ik verder dus maar niet zoveel woorden aan vuil maken, haha. ’s Avonds was ik even met Johan, maar hij ging vroeg slapen omdat hij zaterdagochtend om 3.30 uur moest werken. Daarom heb ik de rest van de avond doorgebracht met een vriend, wat heel gezellig was. Ik nam hier ook een nieuw boek mee om te lezen – Een Venetiaans geheim (een thriller over een oud boek uit de Renaissance) – want hij heeft veel boeken in de kast staan die ik wel tof vind om te (gaan) lezen.

Nieuw boek om te lezen, ben benieuwd. #nevernotreading #reading #books #eenvenetiaansgeheim #lichtpuntje

A post shared by Linda Bestebreur (@lindabestebreur) on

Zaterdagochtend sliep ik uit en daarna heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan totdat Johan thuis kwam van werk. ’s Middags zijn we in Oud-Beijerland geweest. Er was jaarmarkt, dus het was gezellig druk en er waren allerlei leuke kraampjes om even te snuffelen. We kochten een ijsje want het was lekker weer en daarna zijn we naar vrienden van ons gegaan die ook in Oud-Beijerland wonen. Hier hebben we gezellig gebarbecued en de avond doorgebracht. Dit was fijn! Johan heeft wel een foto gemaakt ’s avonds, van één van hun konijnen die over de tafel liep, haha. Die kun je bekijken op zijn Instagram en je kan hem natuurlijk ook volgen als je dat leuk vindt.

Dan nog de zondag! ’s Ochtends zijn we naar de kerk geweest. Het was startzondag (het begin van het nieuwe winterseizoen als de clubs, zondagsschool, Bijbelstudies e.d. weer gaan beginnen), dus de dienst was met wat meer andere liedjes dan alleen psalmen en de dominee preekte wat makkelijker voor de kinderen. Om iets over half 11 stonden we alweer buiten. Toen zijn we gelijk doorgereden naar Tiengemeten, waar ik had afgesproken met twee collega’s om alvast voor het nieuwe seizoen aan het werk te gaan in het museum (voor de nieuwe lezers onder jullie: ik ben – vrijwillig – conservator bij het Rien Poortvlietmuseum). We haalden nog net de pont van 11 uur. Johan ging wandelen (ik denk dat daar binnenkort wel een artikel over verschijnt op zijn blog, omdat hij veel timelapse-filmpjes heeft gemaakt) en ik heb tot 3 uur doorgebracht in het museum. We zijn al lekker bezig voor de expositie van 2017. Dat begint natuurlijk pas in april 2017, maar omdat er alweer vroeg in het najaar beurzen e.d. zijn en het maken van zo’n expositie best veel werk is, zijn we alweer begonnen met de nieuwe expositie en de folder.

Om 3 uur zijn we weer met de pont teruggegaan naar het vasteland en hebben we pannenkoeken gegeten bij restaurant de Oude Maas in Barendrecht. Ik had ineens zoveel zin in pannenkoeken dus dacht ik ‘oké we gaan pannenkoeken eten!’ Dat was erg lekker (ik had een pannenkoek met spek en die heb ik even met mijn telefoon vastgelegd).

image-2016-09-11

Zondagavond zijn we gewoon thuisgebleven, mocht ook wel nadat we de hele dag al weggeweest waren. Morgen (voor jullie dus vandaag) begint de nieuwe week weer! Ik heb nog niet zoveel op het programma staan, woensdag gaan we vrienden helpen verhuizen en ’s avonds komt de kapster (wordt hoog tijd voor mij, er zitten allemaal dode punten in mijn haar nu) en in het weekend gaan we een dagje met mijn oma weg. Verder weet ik het nog niet zo goed.

Hoe was jouw weekend?

Een gedachte over “Dit deed ik afgelopen weekend.

Geef een reactie

