Bioscoopbezoekje waard: Finding Dory, Ice Age & the BFG.

Leuke films komen altijd tegelijk uit. Tenminste – dat idee heb ik. Ik vind het leuk om naar de bioscoop te gaan, maar het gebeurt mij regelmatig dat er óf geen enkele leuke film is óf dat er gelijk meerdere leuke films uitkomen. Afgelopen tijd ging ik drie keer naar de bioscoop. Voordat we op vakantie gingen zag ik Finding Dory en afgelopen week zag ik Ice Age: Collision Course en the BFG (oftewel: de Grote Vriendelijke Reus, naar het boek van Roald Dahl). Vandaag vertel ik je er wat meer over.

Finding Dory 
Als ik sociale media mag geloven ben ik niet de enige die uitkeek naar deze film. Wat een gezellige, grappige en soms ook ontroerende film is dit! Ik heb er echt van genoten. Heb je Finding Dory nog niet gezien? KIJKEN! Ik heb, samen met iedereen in de zaal, meerdere keren hardop gelachen. De karakters zijn erg leuk en er zitten veel oude bekenden in uit Finding Nemo. Altijd goed natuurlijk, want die film was ook tof. Oh, en de titelsong wordt gezongen door Sia! TOF. En trailers zijn altijd fijn om te kijken, ook als je de film al hebt gezien, dus alsjeblieft!

Ice Age: Collision Course 
Toen ik deze nieuwe Ice Age-film had gezien, schreef ik er een status over op Facebook: ‘Zojuist keek ik naar een mammoet-bruiloft, eenhoorns die vlogen met een luiaard op hun rug, een lama die aan yoga deed en een kruising tussen een rat en een eekhoorn die het heelal bijna vernietigde. Overigens had ik niet gesnoven, ik kan me bijna niet voorstellen wat ik dán ga zien. (Met andere woorden: ik was naar de nieuwste Ice Age-film en ik hou ervan.)’ 

Dit is wel een goede samenvatting van de film, haha. Hij sloeg op veel momenten helemaal nergens op, zoals je gewend bent van deze films, maar is daardoor zó ontzettend geniaal! Zodra ik de trailer had gezien wist ik dat ik deze film wilde zien en hij heeft me niet teleurgesteld. Ook bij deze film moesten we regelmatig hardop lachen. Er komen weer veel oude bekenden voorbij, maar er zitten ook leuke nieuwe karakters in. Natuurlijk deel ik hiervan ook even een trailer (er zijn er meerdere), want die kun je niet vaak genoeg kijken…:

The BFG (Big Friendly Giant) 
Ben ik de enige die zowat een gat in de lucht sprong toen ik de trailer zag voor deze film? Vroeger heb ik de Nederlandse versie van het boek – de Grote Vriendelijke Reus – van Roald Dahl heel vaak gelezen. Wat een heerlijk boek! Daarnaast heb ik de tekenfilm ook wel eens gezien. De trailer zag ik in de bioscoop twee keer (bij bovenstaande films waar ik geweest ben, haha) en ik wist gelijk dat ik hierheen wilde. Johan had het boek nog nooit gelezen, maar gelukkig werd hij wel overtuigd door de trailer en wilde hij dus mee. Gezelliger dan alleen gaan vind ik. De film wordt geregisseerd door Steven Spielberg, dus dat belooft wel wat. Ik ben echt te spreken over deze film! Hij is supermooi gemaakt, de karakters zijn mooi uitgewerkt en er zit veel humor in, maar ook spanning. De reuzen zijn hier en daar lekker eng, maar ook gestoord. Het verhaal is veelal getrouwd aan de verhaallijn van het boek en dat vind ik ook wel fijn. De rol van het weesmeisje Sophie is ook heel mooi. Echt een prachtige film, met mooie muziek – ook niet onbelangrijk. En je gaat gelijk van de Grote Vriendelijke Reus houden, beloofd. Trailer-tijd!

Ik zag trouwens zowel Finding Dory als Ice Age in 3D. Aanrader, want dan komt de film altijd nog net ietsje meer over vind ik. Hoewel ik films in 2D ook prima kan waarderen. Zo keken we de BFG in 2D (omdat we de tijden waarop de 3D-versie draaide niet handig vonden – rond etenstijd steeds) en dat was ook fijn. Het is dus maar net wat je leuker/mooier/fijner vindt! Ik kan het eigenlijk allebei wel aanraden.

En na deze 3 fijne films staat eigenlijk ‘the secret life of pets’ ook nog op mijn lijstje om te gaan zien, want ik vind de trailer echt heel grappig 🙂 Heb jij één of meerdere van deze films al gezien?

Geef een reactie

