Vakantie dag 5: vertrek naar Praag (+ eten & drinken in Keulen!).

Over dag 5, ons vertrek naar Praag, kan ik wel wat vertellen. Ik kan er echter niet heel veel over vertellen en ik heb ook maar een paar foto’s. Daarom heb ik besloten om het eerste deel van mijn eet- en drinkfoto’s, namelijk die van Keulen, toe te voegen aan dit artikel! Als je dus nu al trek hebt, dan denk ik dat dit alleen maar meer gaat worden tijdens het lezen en bekijken van dit artikel. Je bent gewaarschuwd.

Zaterdag 23 juli 2016

Om 7 uur zijn we opgestaan. We hebben de laatste spullen ingepakt en ontbeten. Toen uitgecheckt en naar de auto gelopen om naar Praag te gaan. De rest van de dag hebben we in de Panda doorgebracht. Er stond best veel file en er waren veel werkzaamheden, dus we waren lang onderweg. We zijn een paar keer gestopt voor koffie (hele lekkere), lunch (die zie je zo hieronder – bagels met zalm en roomkaas), de wc en benen strekken plus het ruilen van plek. In Tsjechië ging het veel sneller. Rond half 6 waren we in Praag waar we nog een avontuurlijk half uurtje moesten rijden naar het hotel. Ietwat gedateerd en niet helemaal schoon overal, maar voor de prijs die we betaalden prima. Vlakbij geld gepind en heerlijk gegeten (dat zie je in het eet-artikel van Praag aan het eind van de vakantieverslagen) voor ongeveer €15. Nog een rondje gelopen en langs een supermarktje geweest voor cola en koekjes voor de volgende dag. Verder zijn we in het hotel gebleven en hebben we plannen gemaakt voor morgen, als we de stad Praag gaan verkennen.

image-2016-08-03 (3)

Onze lunch onderweg: bagels met zalm en roomkaas. Jum!

 image-2016-08-03 (2)

image-2016-08-03 image-2016-08-03 (1)

Het hotel en onze hotelkamer in Praag. De bank was ook erg fijn, daar konden we mooi onze tassen en kleding op kwijt. Aan de zijkant van het hotel was een parkeergarage waar we onze auto in konden zetten. Dat was fijn, want in Praag wordt veel ingebroken in buitenlandse auto’s.

En dan nu: de eet- en drinkfoto’s van Keulen! Je hebt net één foto van eten en drinken kunnen zien – onze lunch op de weg van Keulen naar Praag. Ik besloot aan het begin van de vakantie dat ik zoveel mogelijk eten en drinken wilde fotograferen voor mijn blog; daar wilde ik dan een apart artikel van maken. Het worden er nu dus twee. Hoe meer voedsel, hoe beter. Toch?

image-2016-08-03 (4) image-2016-08-03 (5)

image-2016-08-03 (13) image-2016-08-03 (6)

image-2016-08-03 (7)

Dag 1: Fritz kola, een heerlijke hamburger en ravioli (bij Stanton),
een ijsje aan de Rijn en tot slot een cola uit de minibar (fancy).

image-2016-08-03 (8) image-2016-08-03 (9)

Dag 2 was Phantasialand en daar vergat ik ons eten te fotograferen. Als lunch hadden we een box met allerlei kipsnacks, erg lekker. Als avondeten hadden we schnitzel met champignonsaus en friet. Het toetje was iets van room met fruit, dat was heel lekker; het avondeten was niet heel fantastisch.

Dag 3: ontbijtje (één keer gefotografeerd, omdat ik vrijwel iedere dag hetzelfde heb gegeten als ontbijt) – sinaasappelsap, koffie, een croissantje met boter, een broodje met kaas, iedere ochtend behalve deze een gekookt ei, en yoghurt met verse ananas; later koffie met lekkers bij Starbucks (voor zover frappuccino koffie te noemen valt). Onze lunch bestond trouwens uit cola en een soort krentenbollen uit de supermarkt.

image-2016-08-03 (10) image-2016-08-03 (14) image-2016-08-03 (15) image-2016-08-01 (18)

Avondeten dag 3: lasagne voor mij en pasta met zalm voor Johan.
Als toetje allebei tiramisu. Oh, en als drankje Keuls bier.

image-2016-08-03 (11) image-2016-08-03 (12)

image-2016-08-03 (16) image-2016-08-03 (17)

Op dag 4 heb ik alleen het avondeten gefotografeerd. Ik had een heerlijke mixed grill en als toetje cheesecake. Johan had een pizza met zeevruchten en apfelstrudel als toetje. En als drankje hadden we weer een Keuls biertje, ditmaal een andere soort.

Dat was het eten en drinken in Keulen en onze reis naar Praag!
In het volgende artikel over de vakantie kun je een verhaaltje over onze dag in Praag verwachten, met héél veel foto’s. Ik denk dat dit meerdere artikelen worden, want ik heb echt veel foto’s om te laten zien!

Een gedachte over “Vakantie dag 5: vertrek naar Praag (+ eten & drinken in Keulen!).

Geef een reactie

