Review Pixum – Foto op canvas.

Dit artikel is geschreven in samenwerking met Pixum

Wie had dat gedacht? Een samenwerking met Pixum op mijn blog! Ik was blij verrast toen ik een email ontving. Ik mocht een foto op canvas bestellen bij Pixum 🙂
Ik heb tijdens het bestellen van de foto al een deel van deze review geschreven, zodat jullie ook weten hoe het bestelproces in zijn werk gaat en of ik dit prettig vond werken.

Het bestelproces 
Ik begon op de website van Pixum met het bestellen van mijn foto op canvas. Je kan op deze pagina (via deze link) meteen beginnen met je bestelling. Ik koos voor een foto op canvas, maar je kan ook kiezen voor bijvoorbeeld een fotoposter, acrylglas of nog ander materiaal. Dit gedeelte van de site vind ik erg overzichtelijk, je kan meteen zien waar je aan toe bent en welk materiaal je kiest. De tweede stap in het bestelproces is het uploaden van een foto. Je kan zelfs, als je geen mooie foto kan vinden, een voorbeeldfoto van Pixum gebruiken. Leuke extra optie, maar ik neem aan dat vrijwel iedereen een eigen foto kiest! Ik ook natuurlijk, want ik wilde nog wel een leuke foto van onze huwelijksreis laten afdrukken!

P1080800
Het werd deze foto!

Het uploaden gaat heel snel. Je kan vervolgens kiezen welk formaat je wilt bestellen. Er staat een hele lijst met mogelijkheden. Hier staan ook gelijk de prijzen bij vermeld, erg prettig! Pixum geeft echter direct als je een foto hebt gekozen de best passende optie weer, zodat je foto op een mooi formaat duidelijk wordt afgedrukt en mooi uitkomt op de foto. Ik vond dit wel prettig omdat ik gelijk kon zien of mijn foto wel geschikt was om af te laten drukken. Ik had al vrij snel besloten dat ik bovenstaande foto van de Eiffeltoren graag wilde laten afdrukken. Het handigste formaat voor deze foto is uiteraard staand. Je kan ook kiezen voor liggend en qua formaten kun je kiezen uit verschillende schalen (bijvoorbeeld 2:3 of 3:4), panorama, vierkant en standaard. Voor iedere foto is er wel een juist formaat te vinden, ideaal!

Je kan zelfs zien hoe de foto als het ware aan je muur komt te hangen (zie de – onduidelijke, sorry! – printscreen hieronder), erg fijn! Je kan je afbeelding ook verslepen, zodat het juiste gedeelte op de foto komt. Bij een canvas moet je er natuurlijk op letten dat het bovenste en onderste gedeelte en twee kleine stukjes aan de zijkant van de foto om het canvas worden gevouwen. Hou hier rekening mee met het kiezen van je foto! (dat niet ineens je vriendje half van de foto afvalt, haha!)
Onder je gekozen formaat staat meer informatie over je gekozen product. Als je dus meer wilt weten kun je hier even kijken. Hier staan ook de prijzen vermeld, net als de verzendkosten.

Naamloos
Mijn foto ‘aan de muur’ (rechts zie je het keuzemenu)

Als je je keuze voor een foto en het formaat hebt gemaakt, klik je op ‘in winkelwagen’ en dan wordt de definitieve prijs, inclusief verzendkosten, berekend. Ik koos voor het formaat 30 x 40 centimeter. Deze kost €28,99. De verzendkosten zijn bij dit formaat €3,99. Ik zag dat bij andere formaten de verzendkosten wat hoger of lager kunnen uitvallen. Dit vond ik wel apart. Kijk hier dus goed naar!

De productietijd is meestal ongeveer 5 dagen en dan moet het product nog verzonden worden. Je bent dus bij elkaar ongeveer een week kwijt. Dit vind ik best redelijk voor een grote foto op canvas, maar als je dit te lang vind kun je beter ergens anders bestellen.
Als je vervolgens je foto op canvas bestelt moet je inloggen bij Pixum of je aanmelden als nieuwe klant. Dit gaat allemaal vrij vlot. Als je dit hebt gedaan kun je echt bestellen. Je krijgt daarna nog één keer een overzichtje met je gegevens en wat je besteld hebt zodat je dit nog even kunt controleren. En dan hoef je alleen nog maar te bevestigen en je canvasfoto wordt gemaakt en naar je opgestuurd!
Ik kreeg netjes een email met mijn inloggegevens voor een volgende bestelling bij Pixum. Wat ik wel jammer vond, was dat het best lang duurde voordat ik een bevestiging kreeg per email. Dit duurde langer dan een uur, namelijk. Meestal gaat dit vrij snel. Ik dacht al dat ik er geen zou krijgen en dat vond ik wel vervelend.

Mijn bestelling in huis!
De factuur en het berichtje dat mijn foto op canvas was overgegeven aan de post kwam al op vrijdag, snel! Binnen 1 tot 3 werkdagen zou vervolgens mijn foto worden geleverd. Aangezien er op de site stond ‘een week’ vond ik dit een aangename verrassing! Uiteindelijk kwam het pakketje alsnog precies een week na mijn bestelling. Dit klopte dus met de informatie op de site, maar niet met de informatie in de email. Ik had de foto dus iets eerder in huis verwacht, dit was wat verwarrend.

Maar het resultaat mag er zeker zijn! De foto hangt nog niet (ik heb het laatste stukje van deze review meteen geschreven toen ik het canvas had uitgepakt, ik ga dus nog even samen met Johan kijken waar we ‘m op gaan hangen), maar ik ben er heel blij mee! De foto is helder, de Eiffeltoren staat er helemaal op en hij komt vast op een prachtig plekje te hangen! 🙂

DSCN0299

Naast foto’s op canvas en fotoposters heeft Pixum nog veel meer leuke producten zoals fotoalbums, neem dus zeker eens een kijkje op hun website! Ik vond het erg leuk om iets te mogen bestellen bij Pixum en ik ben erg blij met het eindresultaat! Ik raad een product van Pixum zeker aan! 🙂

 

3 gedachtes over “Review Pixum – Foto op canvas.

Geef een reactie

