Internetvondsten.

Gisteren ben ik met het ov naar mijn ouders gegaan. Een hele reis, van deur tot deur was ik drie uur (!) onderweg. ’s Ochtends ging één van de oortjes voor mijn Ipod Shuffle kapot en dus had ik ook geen muziek (één kant muziek luisteren vind ik maar niks heb ik ontdekt). Een lange reis dus. Wel las ik de Metro en het laatste stukje van de Quest (die ik voor driekwart al gelezen had ongeveer). Gisteravond hebben we op de bank gezeten en The Voice Kids gekeken, lekker rustig avondje dus. Vandaag zijn we even wezen winkelen in Putten, dat is hier vandaan zo’n 20 minuten rijden. Harderwijk ken ik zo onderhand wel, dus het was leuk om eens ergens anders te kijken. Ik heb niet echt iets bijzonders gekocht omdat ik eigenlijk niets nodig had. Wel kocht ik bij de Op=op Voordeelshop (leuke snuffelwinkel) Milka + Lu omdat ik benieuwd ben naar die combinatie, en van die Dubbeldekkers van Autodrop (omdat die stiekem heel erg lekker zijn). Bij Hema kocht ik nieuwe oordopjes (en ze lijken me fijn, ik heb ze heel eventjes geprobeerd) en dronken we koffie (de karamelcappuccino is lekker!) met een appeltaartje. Bij de kringloopwinkel (die daar echt héél groot is) kocht ik twee schaaltjes in de vorm van een appel (voor maar €0,50 per stuk), waar je bijvoorbeeld snacks in kan doen. Ik heb mijn camera wel mee, maar het kabeltje niet, dus mijn vondsten laat ik binnenkort nog even zien (als ik weer thuis ben). Vooral de schaaltjes vind ik erg leuk!

Zo, na dit verslagje van gisteren en vandaag wil ik wat random internetvondsten met jullie delen, omdat dat zo nu en dan leuk is (ik deed het al eerder, gewoon omdat het internet volstaat met mooie dingetjes, bijvoorbeeld quotes).

  • Ik volg een hoop blogs, waaronder Oh La Lau, van de 19-jarige Laura. Zij deelde een gastblog die zij had geschreven waarin zij het huisje van haar en haar vriend laat zien. Zó mooi! Je moet echt even kijken!
  • Een poosje geleden las ik op de blog van Lisanne over de Happy Page op Facebook. Ik ben ze gaan volgen en ze zijn zó leuk! (soms ook een beetje raar, haha) Ze delen veel plaatjes die mensen zelf hebben ingestuurd (het idee, zij maken de afbeelding dan), gewoon om wat blijheid te verspreiden! Aanrader!

1533943_203465889850349_1432100210_n
Deze zag ik net voorbij komen, zo leuk!
Schattig getekend ook toch (:

  • Op Facebook had iemand een link gedeeld van een column die in de Volkskrant stond, over kinderen met psychische problemen die vanaf 2015 geen hulp (!) meer krijgen. Heftige column, wel goed om bij stil te staan. De column lees je hier.
  • Op Nu.nl lees ik altijd de artikelen in de categorie ‘opmerkelijk’, omdat die vaak erg grappig of bizar zijn. Een aantal leuke artikelen vind je hier, hier en hier (over een spookhuis dat niet verkocht kan worden, over racistische Haribo-snoepjes en over een vrouw die de bruiloft van haar broer af zegde).
  • De blog van Team Confetti is zó leuk! Ik word er altijd heel vrolijk van! (hun internetvondsten zijn nog 1000 x zo leuk als deze random dingen) Vandaag was het weer tijd voor de Week Doodle en die ging over giraf Arie. Ik vond ‘m echt leuk en wil ‘m dus even delen! (Volg je Team Confetti nog niet?! Schaam je! Meteen doen!)

arie-01

 

  • Oh zo mooi, deze onderwaterwaterval (leuk woord voor Scrabble of Galgje) bij Mauritius. Deze kwam al eerder voorbij in mijn artikel over Froot, maar deze foto’s van Places to See before you Die (een pagina die ik op Facebook volg) zijn ook erg mooi.
  • Dan dit: een gekke fotoserie die toch wel leuk is (zie onderstaande foto).

Photography-by-Jean-Baptiste-Courtier-3

 

  • Niets is wat het lijkt… Dat blijkt maar weer als je onderstaande foto ziet (en de andere foto’s van deze serie) en daarna de beschrijving leest… Heel bijzonder en mooi gemaakt!

randall-2

 

  • Dan nog even een paar mooie liedjes, waaronder een liedje van de film Frozen. Ik zag deze weer voorbij komen op Facebook en wil ‘m jullie niet onthouden! Ik vind het erg mooi. De film is trouwens ook erg mooi.

Dit liedje haat je of vindt je geweldig. Ik vind de tekst ontzettend origineel en ik vind haar stem ook prachtig! Ik kende haar nog niet, maar het liedje werd op Facebook gedeeld door Blof (:

  • Dan nog een filmpje met allerlei tweets van een meisje dat haar dagelijkse dingetjes deelt totdat ze doodgaat aan een hersentumor. Best heftig!
  • Als laatste… Een artikel over popmuziek in de kerk. Wat vindt jij daarvan?

Oh, en nog een liedje. Want deze is gewoon fijn! (vind ik)

Ik wens jullie nog een fijn weekend toe! Ik ga zo even broodjes smeren en eten (tussen de middag warm gegeten) en vanavond naar Harderwijk naar vrienden, voor een reünie van het Baken-team (evangelisatie en recreatie) van afgelopen zomer! Daar heb ik zin in! (:

6 gedachtes over “Internetvondsten.

    1. Dank je! Zo nu en dan vind ik zoveel leuke dingen die ik dan wil delen, en anders blijf ik bezig op Facebook haha! Daarvoor is m’n blog natuurlijk ook geschikt! De Happy Page heeft nu ook een nieuwe pagina, de ‘Me without You’ pagina, die kun je ook op hun pagina vinden. Erg schattig!

    1. Dank! Zo nu en dan is het leuk om wat random dingen te delen die te mooi zijn om voor jezelf te houden.
      Ja inderdaad! Ik vond de film ook erg leuk, in de bios gezien pas. Vooral Olav vond ik zó schattig, haha!

Geef een reactie

