Random internet-vondsten (lees: Froot)

Gisteravond zat ik in mijn eentje op de bank. Johan moest vanochtend om 3.30 uur alweer werken en ging dus rond kwart over 8 al naar bed. Ik heb een beetje gecomputerd, The Voice Kids gekeken (altijd fijn) en daarna geregeld dat de volgende twee afleveringen van Broadchurch (zondag op tv) worden opgenomen zodat ik het terug kan kijken zónder ervoor te hoeven betalen. Fijn! De herhaling was gisteravond namelijk op tv, vandaar dat ik eraan dacht dat ik dat zondag weer wil kijken maar dat ik dan niet thuis ben. Het is een nieuwe misdaadserie trouwens. Ik vind het echt een aanrader, geweldige acteurs, het zit goed in elkaar – want ik heb nog werkelijk geen enkel idee wie de 11-jarige Danny heeft vermoord – en de accenten van de acteurs… ❤
Toen ik dat allemaal gedaan had was het iets van 23.15 uur en toen vond ik dat ik eigenlijk wel kon gaan slapen. Maar daar had ik nog geen zin in. En dus typte ik in ‘www.froot.nl’ en daar kom je dan vervolgens nooit meer vanaf. ‘Je dagelijkse dosis webvitaminen’ stellen ze zelf en dat is ook wel zo, maar je moet wel sterk zijn haha. Ik had op een gegeven moment zóveel tabbladen open! Onderaan elke ‘Froot’ (zo heten de pagina’s) staan dan weer nieuwe en dan denk je ‘hé dat is ook mooi!’ en dan klik, klik, klik… Er zijn een hoop categorieën, zoals natuur, dieren, mensen, (verlaten) gebouwen/steden, timelapse, andere video’s, grappen, weetjes en ga zo maar door. Ik heb er gisteravond een aantal opgeslagen en die wil ik graag met jullie delen (: Waarschuwing vooraf: Verslavingsgevaar aanwezig! Maar dat is dan je eigen schuld vanaf nu, haha! En nog een waarschuwing: LANG ARTIKEL, haha! Ik kon nauwelijks kiezen (:

Wilde paarden
ZO MOOI.

paard01-590x384

‘Extreme’ ongelukken uit het verleden
Misschien ken je onderstaande foto wel, dit is het treinongeluk dat plaatsvond op 22 oktober 1895 in Parijs. Deze Froot verzamelde allerlei foto’s van ongelukken uit het verleden. Bereid je dus voor op prachtige zwart-wit foto’s met ongelukken van verschillend formaat.

vintage-accidents02-560x672

 

Het engste wandelpad ter wereld leidt naar iets onverwachts
Oké. Eng. Ik zou dit echt nooit doen denk ik :’)

huashan13

Auto-explosie in slow-motion 
Deze Volvo explodeert in 1000 frames per seconde.
Het is vastgelegd op film en zelfs als je niet van auto’s houdt en niet van explosies, dan is het nog steeds echt de moeite waard om even te kijken. Mooi gedaan!

16-jarige jongen spreekt 20 talen 
Nog zoiets ongelooflijks. Dit is ook een filmpje, met een jongen die in 20 talen een verhaaltje vertelt. En hij is nog goed ook! Grappig is wel dat hij alle talen goed beheerst, maar het Nederlands erg moeilijk vind. Ik heb zelf het filmpje niet helemaal bekeken haha, maar steeds wat stukjes geskipt zodat ik iedere taal eventjes kon horen.

Het eerste reuzenrad 
Gewoon tof. Foto’s van het allereerste reuzenrad, gebouwd voor de wereldtentoonstelling van 1893 in Chicago, om de Eiffeltoren van het jaar ervoor te overtreffen, haha!

Reuzenrad-2-560x430

 

Prachtige foto’s van vogels 
Voor de vogelliefhebbers onder ons. En trouwens ook voor mensen die gewoon van mooie foto’s houden. De broer en zus die deze foto’s maakten hebben talent!

John-Fish-Birds-40-590x381

Schattig! Dieren die in je hand passen 
Hier zijn meerdere versies van, ik heb er eentje uitgekozen. Waarschuwing: it’s so cute you’re gonna dieeeeeeee! Zelfs die ene foto kiezen voor hieronder is zó moeilijk, ze zijn allemaal zo leuk! Ik heb de vogelbekdiertjes gekozen, omdat je die niet verwacht. Haha. LIEF! ❤

enhanced-buzz-19022-1340049119-14

 

Prachtige stop-motion 
Ik vind het liedje waarvoor deze clip is gemaakt vreselijk, maar de stop-motion is zeker de moeite waard om te bekijken!

Stopmotion-froot1-560x315

Grappige timelapse: 9 maanden in 2 minuten 
Deze timelapse laat een zwangerschap zien in 2 minuten. Erg leuk gedaan!

Laatste foto’s van baasjes met hun hond. Hartverscheurend. 
Echt prachtige foto’s, gemaakt op het moment van afscheid nemen van een trouwe viervoeter.

froot-hartverscheurende-fotos-van-baasjes-en-hun-trouwe-viervoeters-02-560x368

 

Het begin en het einde van oceanen
Dit moet je gewoon zien. Heel simpel. EN ZO MOOI, KIJK DAN.

The-Oceans-End-And-Beginning-14-560x420

Het verlaten Chinese Disneyland 
Je gaat me niet vertellen dat je deze fotoserie nog nooit gezien hebt, toch?
En als dat wel zo is, dan ga je ‘m nu bekijken. Tof. Verlaten dingen vind ik sowieso mooi. Zoals deze Froot over verlaten gebouwen.

 

wonderland_in_china_640_01-560x364

 

Engste ijsreclame… ever! 
Alles is eng: de stem, de mensen in de video, wat ze doen. Alles.
Motiveert het jou om een ijsje te kopen bij deze zaak? Mij niet. Brr.

Bevroren vuurtorens 
Wie had gedacht dat bevroren vuurtorens zo betoverend zouden zijn?

5989290_orig-560x792

 

Wonderbaarlijke foto’s uit de ruimte 
Dit zijn 13 prachtige foto’s die genomen zijn vanuit de ruimte. Onder andere zijn branden vastgelegd én 9/11 staat ook op de foto. Heel bizar. En onderstaande vulkaan.

gaua-volcano

 

Onverwachtse foto’s van de Eiffeltoren 
Er zijn zóveel pagina’s op Froot die over de Eiffeltoren gaan. Van de bouw tot het likje verf dat de toren kreeg in 1932 tot foto’s van bovenaf (eng!) tot deze foto’s, die genomen zijn uit onverwachtse hoeken. Erg mooi.

the_eiffel_tower_02

 

Met deze foto van de Eiffeltoren is dit artikel ten einde. Iedereen blij, want het was eigenlijk al veel te lang! Vinden jullie dit soort artikelen leuk? Ik wel eigenlijk, dus misschien komt er nog een keer een deel 2 (:

Een gedachte over “Random internet-vondsten (lees: Froot)

Geef een reactie

