TAG | I wish…

Nogmaals sorry dat het zo stil is op mijn blog! Ik heb steeds geen zin, ik maak geen tijd of ik heb geen inspiratie. Jammer, want in januari en februari verschenen er juist heel veel artikelen op mijn blog. In april ga ik maar weer proberen om er een challenge van te maken: iedere dag bloggen! Want ik vind het nog steeds hartstikke leuk. Voor nu weer eens een tag. Ik kwam deze pas tegen op de blog van Olga, Team Confetti en vond ‘m erg leuk. Olga heeft deze tag zelf bedacht. Ik heb mijn dit-kan-niet-want…-lijstje voor deze tag overboord gegooid, anders werden de antwoorden waarschijnlijk best wel saai (:

P1110421

ALS JE ALLES ZOU MOGEN ZIJN, WAT ZOU DAN JE DROOMBAAN ZIJN? 
Alles? Dat is nog best een lastige vraag, haha. Ik zou dan wel reisjes willen maken en dagjes weg willen gaan en daar dan reviews over willen schrijven voor mijn blog. Dat zou echt wel tof zijn, alleen maar musea, dierentuinen, restaurantjes, mooie natuurgebieden en vul maar in testen, fotograferen en er vervolgens over schrijven en nog voor betaald krijgen ook! Uiteraard zou ik dan ook een eigen domein kopen en de perfecte lay-out creëren. Oh, en daarnaast wil ik eigenlijk ook wel columns schrijven voor een historisch tijdschrift (laagdrempelig, Quest Historie of Geschiedenis Magazine bijvoorbeeld), interessante mensen interviewen – die interviews komen dan ook uiteraard mooi op de blog – en parttime voor de klas staan (er zitten dan alleen maar leuke leerlingen in die klas die geïnteresseerd zijn in wat ik te vertellen heb over de geschiedenis. Uiteraard.). Oh, en boeken schrijven! Oké, dit is wel echt een topbaan. Haha.

ALS JE EEN SUPER-OVERDREVEN LUXE IETS ZOU MOGEN AANSCHAFFEN, WAT ZOU HET DAN ZIJN? 
Vallen een jacuzzi en een privé-helikopter (waar ik dan uiteraard zelf in kan vliegen), een dure auto (en daarnaast een oude Mini Cooper) en een vervelende-klusjes-opknapper onder de noemer super-overdreven luxe? Zo ja, dan dat. (:

ALS JE EEN DAGJE OP ZOU MOGEN TREKKEN MET EEN FILM/SERIE KARAKTER, WIE ZOU DAT DAN ZIJN? 
Ik denk dat ik wel een dagje op zou willen trekken met Meryl Streep (want ik vind haar fantastisch, welke rol ze ook speelt) of met Amy Adams (ik vind haar zo’n grappige en leuke actrice). Maar Jim Carrey of Ben Stiller mag ook hoor. Lachen!

ALS JE EEN LOCATIE MOCHT UITKIEZEN WAAR JE EINDELOOS NAARTOE GETELEPORTEERD ZOU KUNNEN WORDEN, WAAR ZOU DAT DAN ZIJN? 
Moet ik hier echt één locatie kiezen? Dat is best wel lastig namelijk, haha. Ik kan wel meerdere dingen bedenken. Ik denk dat ik kies voor een willekeurig (kan er zo gauw even niet één bedenken) natuurgebied in Canada of in Scandinavië (of een oude stad in Griekenland). Met een privéboot natuurlijk, anders is het lang niet zo leuk. Oh en ik heb daar dan natuurlijk ook een huisje aan het water, met een veranda boven het water en … *droomt weg*

SAM_7544
... maar onbeperkt chillen met mooi weer op een festival met leuke mensen mag natuurlijk ook.

SAM_7685
… of dit terras in Antwerpen. (maar dan met gratis hapjes en drankjes, haha) Yes, please…!

ALS JE IETS DOOR ZOU KUNNEN BLIJVEN ETEN, ZONDER ER DIK OF MISSELIJK VAN TE WORDEN, WAT ZOU HET DAN ZIJN? 
Chocoladekruidnoten denk ik. Of chocolade in het algemeen. Of chips. Best een lastige keuze nog dit. Ik denk toch chocolade en alles-met-chocolade. Want ik hou van chocola. Degene die de chocoladekruidnoten heeft uitgevonden moeten ze een Nobelprijs voor het eten geven (nadat die uiteraard bedacht is).

ALS JE EEN ANGST VAN JEZELF ZOU MOGEN WEGNEMEN, WELKE ZOU DAT DAN ZIJN? 
Olga’s antwoord vind ik hier wel erg goed: als ik telefoneren niet meer zo vervelend zou vinden. Vooral met vreemden, ik hou er gewoon niet van. En urenlang telefoneren met vriend(inn)en ben ik trouwens ook niet zo goed in volgens mij. Maar, om een zelfbedacht antwoord te geven, ik zou wel graag mijn hoogtevrees weg willen nemen. Ik ga altijd wel stoer naar boven overal (want ik vind het uitzicht vaak wel tof, als ik er eenmaal ben), maar open trappen en hoogtes en…? Nee. Niets voor mij, eigenlijk. En dat vind ik suf, want ik weet dat er eigenlijk niets kan gebeuren. Vliegen vind ik daarentegen trouwens niet eng, raar hè.

DSC00381
Zo klom ik afgelopen zomer de Eiffeltoren (tweede keer).
ENG.

ALS JE EEN SUPERPOWER ZOU KUNNEN HEBBEN, WELKE ZOU DAT DAN ZIJN? 
Vliegen! En onzichtbaar zijn. En gedachten lezen. Oké, ik wil drie superkrachten haha. Als ik er van deze drie één moet kiezen zou ik wel onzichtbaar willen zijn op momenten dat ik dat wil. Handig!

ALS ER EEN BAND WEER BIJ ELKAAR ZOU KOMEN EN EEN PRIVÉ-CONCERT BIJ JOU THUIS ZOU KUNNEN GEVEN, WIE ZOUDEN DAT DAN ZIJN? 
Doe maar Delirious denk ik. Dat is een christelijke band die al een aantal jaren niet meer bestaat. Zo zonde, want ik vond hun muziek altijd zó mooi! Ik was er als tiener (nu klink ik oud zeg) helemaal weg van. Ik kan eigenlijk geen andere band bedenken volgens mij.

ALS JE ELK DIER ALS HUISDIER ZOU MOGEN HEBBEN, WELK DIER ZOU JE DAN WILLEN? 
Aaah Olga wat een goed antwoord: prairiehondjes! Die vind ik ook altijd zó schattig in de dierentuin! Maar eigenlijk wil ik ook wel een hertje en een geitje en een schaap en een alpaca. Oh, en een Lakenvelder (koe). Uiteraard. En een konijn. Of gewoon een heleboel konijnen. Mag ook.

P1070858

Joehoe! Je hebt meer dan 900 woorden gelezen over dingen die ik wel zou willen als ‘maar’ niet bestond en er geen beperkingen waren. Ik vond het heel erg leuk om deze tag in te vullen! Ik ben niet zo’n tag-doorgever (beter woord dan tagger, dat klinkt vies, haha), maar voel je vrij om ‘m over te nemen. Credits natuurlijk voor Olga, wat een leuke tag! 🙂

3 gedachtes over “TAG | I wish…

  1. Een vervelende-klusjes-opknapper, dat vind ik echt een goeie. Ik zou bijna zeggen ik ga het onthouden voor als… ja voor wat dus, het kan niet. Helaas 😉

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.