Day Zero Project | update februari.

Sorry dat het zo stil is op mijn blog! De afgelopen week ben ik ziek geweest en daarna was ik druk met van alles. Gisteren (voor jullie eergisteren, vrijdag dus) ging ik na het post bezorgen naar Hierden, naar mijn ouders, want ’s avonds had ik een reünie in Harderwijk met het team van afgelopen zomer (recreatie- en evangelisatiewerk). Iedereen had iets te eten gemaakt en het was allemaal heel erg lekker en het was ook zo gezellig! Zo fijn om (bijna) iedereen weer te zien! Daarna bleef ik bij mijn ouders slapen en vandaag (zaterdag) ben ik met de trein weer naar huis gegaan. ’s Avonds zijn Johan en ik zomaar uit eten geweest omdat ik daar zin in had, hihi. Omdat het kan. Leuk!

Dit artikel gaat echter niet over wat ik aan het doen ben buiten het bloggen – van alles dus – maar is de maandelijkse update van het Day Zero Project! Februari is namelijk voorbij en dus is het weer tijd voor een update. Ik deed weer een aantal dingen…

DSCN0858

Doel 11. Zes maanden lang iedere maand een themaweek houden
Ik wil graag vaker themaweken houden op mijn blog, maar ik vind het altijd lastig om een goed onderwerp te bedenken. Jullie nog ideeën? Afgelopen maand had ik eindelijk weer een themaweek op mijn blog, over getallen in de Bijbel. Dat vond ik erg leuk!
Na het schrijven van dit artikel heb ik trouwens de naam van dit doel veranderd in zes keer een themaweek houden., omdat zes maanden achter elkaar allang niet meer gelukt is. Met dit doel ben ik trouwens op de helft!

Doel 18. Een vervolgverhaal van een maand maken en iedere week er een stukje aan schrijven/delen op mijn blog 
Jullie hebben er nog niets van gezien op de blog, maar achter de schermen (ha, kan ik dat ook eens zeggen!) wordt er gewerkt aan een vervolgverhaal over een alien die naar de aarde komt.

Doel 31. Een streepjestekening maken (zoals ik vroeger vaak deed) 
Hier heb ik een artikeltje over geschreven, dat kun je hier lezen. Dat was leuk om te doen en het resultaat mag er zijn, maar ik snap niet zo goed wat ik er vroeger nou precies zo leuk aan vond. Het kost namelijk wel erg veel tijd om iets leuks ervan te maken.

DSCN0737

Doel 88. 50 boeken lezen (30/50) 
Deze maand las ik weer twee boeken: de tiende kamer en het raadsel van Botticelli. De eerste was een spannende thriller met verrassende wendingen, ik bleef er in lezen! Dit is echt een aanrader. Het raadsel van Botticelli gaat over een hoer in Florence in de renaissance (in dit boek speelt het zich voornamelijk af in 1482 en 1483) die model staat voor de centrale figuur (Flora) in het schilderij van Botticelli, De Primavera (wat ‘de lente’ betekent). Er zijn allerlei theorieën met verschillende uitleg verbonden aan dat schilderij (wat echt bestaat) en één van die theorieën wordt verwerkt in dit verhaal. Het is een zoektocht door het Italië van de Renaissance en het is best spannend. De humor in het boek vond ik vooral erg leuk. Het taalgebruik moest ik wel even aan wennen (soms een beetje grof) maar het paste wel bij de sfeer – omdat de hoofdpersoon prostituee is en haar metgezel zo’n beetje het tegenovergestelde: een monnik. Ook dit boek vind ik een aanrader! Inmiddels heb ik al 30 van de 50 boeken die ik wil lezen voor dit project gelezen, komende maand hoop ik er weer minimaal 2 te lezen. (:

Tussenstand 
Behaalde doelen: 50 
Doelen waar aan gewerkt wordt: 
Nog niet behaalde doelen: 42

En dat was het al! Ik deed dus niet heel veel deze maand, maar het project vordert nog steeds gestaag. Ik wilde dit jaar eigenlijk graag naar Concert at Sea (doel 51), maar ik zag van de week dat het al is uitverkocht. Dat schuif ik dus door naar volgend jaar, haha. Net als de Nieuwjaarsduik (doel 64) en het uitlopen van de Apeldoornse Vierdaagse (als dat volgend jaar wel gaat lukken, haha. Doel 52 is dat). Ik zie vanzelf wel weer wat deze maand me gaat brengen, ik ga me in ieder geval storten op het bedenken van een aantal woordzoekers (doel 26) en het bedenken van een nieuwe themaweek (doel 11)! 

 

Een gedachte over “Day Zero Project | update februari.

Geef een reactie

