Tag: The Thankful Project

Het is weer tijd voor een tag. Deze heb ik verschillende keren al voorbij zien komen en komt bij I live for my dreams vandaan. Eigenlijk is deze tag gebaseerd op The Thankful Project van The Chasing Happy Blog (die ik eigenlijk helemaal niet kende, hihi). Over het hele project kun je hier meer lezen. Ik hou het voor nu bij de tag, want die is toch wel heel leuk!

Waar ben je dankbaar voor?

1. A person 
Dan ga ik – lekker klef en afgezaagd, ik weet het – voor Johan! Hij is de liefste vriend ever, hij is heel lief en zorgzaam en gewoon heel erg leuk. Bovendien houdt hij het al meer dan 2 jaar met me uit en wil hij óók nog met me trouwen! Ongelooflijk, toch?
Zo. Klef genoeg? Vind ik wel. Verder ben ik ook heel erg dankbaar voor mijn lieve familie én schoonfamilie (nee, ik heb geen gemene schoonmoeder, haha!) en mijn lieve vrienden en vriendinnen.

IMGP0960

2. A role you’ve played
Ik geloof dat Johan me wel een lief vriendinnetje vind, dus dan ga ik daar maar voor 😉

3. A place 
Dan ga ik toch voor thuis. Ik hou van mijn ouderlijk huis en ik ben ook een beetje gaan houden van het huis van mijn schoonouders. Verder ben ik dol op Utrecht, de stad waar ik studeer en breng ik als het even kan ook regelmatig tijd door met vrienden en vriendinnen, maar thuis, als in waar ik nu woon, is toch wel een hele fijne plek. Ik ben dol op ons huisje. Het is echt ónze plek en dat maakt het zo fijn om er te zijn denk ik. (:

4. An experience 
Hmm… Een ervaring… Lastige! Ik ben trots op mezelf omdat ik de Domtoren in Utrecht en de Oldehovetoren in Leeuwarden heb beklommen terwijl ik hoogtevrees heb. Verder vind ik het tof dat Johan en ik een keer gingen indoor skydiven (vorig jaar in Roosendaal, Johan had een prijsvraag van 538 gewonnen), dat was zó gaaf! En oh ja, in 2009 ben ik met school naar de Vogezen (een gebied in Frankrijk) geweest om daar te gaan paragliden. Dat was, hoewel spannend en soms eng, heel erg geweldig en daar ben ik ook erg trots op!

VOGEZEEEEEEEEEEEEN 014

 

5. A talent you have 
Ik vind het altijd lastig om talenten van mezelf te benoemen, dus nu ook. Hmm… Ik denk dat ik wel goed ben in mensen aan het lachen maken, dat is wel een talent te noemen, toch? Ook vinden mensen dat ik sociaal ben en goed kan schrijven. Dat vind ik van mezelf lastig te beoordelen. Ik ben er wel tevreden over, denk ik (over dat schrijven dan hè, ik vind mezelf ook wel sociaal ja). Oh en als ‘met gekke stemmetjes praten’ en ‘(teveel) praten’ ook talenten zijn, dan heb ik die ook!

6. A failure 
Ik vind mezelf niet zo’n faler, eerlijk gezegd. Daar kan ik best trots op zijn denk ik, dat betekent dat ik toch wel wat vertrouwen in mezelf heb. Niet altijd trouwens, hoor. Ik voelde me wel een faler toen ik in het eerste jaar van mijn studie twee vakken achter elkaar niet haalde. Ik vind dat ik dat echter wel weer goed gemaakt heb door mijn bachelor toch in drie jaar te halen!
Oh, ik vind het trouwens wel falend van mezelf dat ik snel geneigd ben om door mensen heen te praten. Dit moet ik echt afleren, want het is een falende gewoonte. Net als nagelbijten, overigens.

7. Words 
Ik weet niet wat een typerende uitspraak van mij is… Ik heb wel bepaalde woorden die ik veel gebruik, zoals ‘ding’ (als ik niet kan bedenken hoe iets ook alweer heet), ‘achtig-iets’ (daar geldt hetzelfde voor) en ‘toko’ (voor… wat dan ook, eigenlijk).

8. A photo 
Welke moet ik nou kiezen? Ik heb veel-te-veel leuke foto’s op mijn laptop staan, haha!
Omdat ik toch iets moet kiezen en ik niet standaard één van de vele foto’s van vakanties of van Johan en mij wil kiezen, heb ik gekozen voor deze foto van de examenstunt! Dit was in 2010 en het thema was… ‘boer zoekt superheld’ omdat havo en vwo het niet eens werden of het thema ‘boerderij’ of ‘superhelden’ moest worden. Ik sta hier op de foto met één van mijn beste vriendinnen, Sylvia. Zij was overduidelijk een superheldin, en ik hoor bij het superheldenkwartet! Ik vormde samen met nog een paar vriendinnen het superheldenkwartet. Ik was de wannabe-superheld, wat betekende dat ik er fout uit zag (lees: hotpants met een knalroze legging) en deed alsof ik een superheld was. Haha. Ik word altijd blij als ik deze foto zie, het was zo’n leuke dag! (:

Linda & Sylvia

9. A memory 
Nog zo’n moeilijke vraag! Herinneringen zijn er in overvloed… Omdat Sinterklaas vandaag in ons land aankomt, een Sinterklaas-herinnering: op school kwam altijd een Sinterklaas aan, en in Hierden waar mijn basisschool staat, is niet echt een haven dus Sinterklaas kwam ieder jaar op een ander vervoermiddel. De twee pieten waren altijd dezelfde twee vrouwen, haha. Eentje was de moeder van een klasgenootje, dus die herkende ik wel.
Op een oude foto, toen zat ik denk ik in groep 3 ofzo, ik weet het niet meer precies, sta ik als Zwarte Pietje in de schoolklas, inclusief blauw oog. Dat weet ik nog, toen had m’n broer me een blauw oog geslagen met een pannendeksel. Verder waren we wel lief voor elkaar, hoor! Haha, dat weet ik gewoon nog zo goed! :’)
Verder kwam Sinterklaas altijd bij mijn vader op z’n werk, en één keertje kreeg ik als cadeautje een goocheldoos en die staat nog steeds bij mijn ouders. Zo leuk!

10. An opportunity 
Ik weet niet of ik echt iemand ben die alle kansen aangrijpt die er zijn. Ik ben totaal niet ambitieus dus wat dat betreft gebeurt er niet zoveel haha. Ik hou wel van nieuwe uitdagingen, dus ik denk dat, als ik eenmaal afgestudeerd ben en een baan heb (wauw, dat klinkt volwassen zeg, haha!) dat ik niet de rest van mijn leven daar kan blijven werken. Of ik moet het he-le-maal geweldig vinden… Je weet het maar nooit!

Neem deze tag gerust over als je dat wilt. Ik vond het leuk om na te denken over waar ik allemaal dankbaar voor ben, het is best leuk om daar aan de hand van een tag bij stil te staan! (:

 

7 gedachtes over “Tag: The Thankful Project

  1. Ik herken wel een paar dingen, haha. Het te veel praten en geneigd zijn om door mensen heen te praten, meestal bijt ik dan op m’n lip maar dan blijf ik eraan denken wat ik wil zeggen en hoor ik geen woord meer van wat de ander zegt, ook heel handig, oeps. Leuk ingevuld!

    1. Ik vind het zo’n vervelende gewoonte van mezelf! Mijn vriend (die er ook iets over zei in de reacties, haha) vindt het vooral heel vervelend. Logisch natuurlijk… Haha ik wilde zeggen: ‘goed dat je jezelf dan inhoudt’, maar dat gaat niet meer helemaal op als je vervolgens niets meer hoort van de ander, haha! Dank je! Hartjes en glitters terug voor jou!

  2. Punt 5: Dat ‘te veel praten’ hoort net als ‘door anderen heen praten’ bij punt 6, niet bij punt 5
    Punt 7: Meuk voor alles wat je niet leuk vindt, Chick voor alles wat vrouwelijk is

  3. Als die nummer 2 een rol is die je speelt, stop dan met spelen en word gewoon jezelf… daar hebben we beiden meer aan! 😛

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.