Rusland | Dag 1: vlucht naar en aankomst in Moskou.

De foto’s voor het fotoalbum zijn uitgezocht en voor mijn blog ook. Nu rest mij nog enorm veel foto’s verkleinen én alles omzetten in artikelen. Ik ga jullie voorlopig dus nog wel even bezig houden met artikelen over Rusland! Vandaag dag 1: onze vlucht naar en aankomst in Moskou. Niet zo’n heel lang verhaal, maar combineren met dag 2 zag ik, gezien het aantal verhalen en foto’s dat bij dag 2 hoort, niet zo zitten. Eerst dus een iets korter ‘opwarmartikel’, haha!

In het vliegtuig heb ik alleen maar foto’s met mijn telefoon gemaakt, dit vond ik zelf de mooiste. Omdat we niet zover hoefden te vliegen (3 uur en een kwartier) naar Moskou, vlogen we ook niet zo hoog en daardoor kon ik mooie foto’s maken waar je niet alleen maar wolken op ziet. We vlogen met KLM vanaf Schiphol. Om 11.45 uur zouden we vertrekken, dat werd uiteindelijk ietsje later door een lastige passagier (gelukkig niks geks gebeurd). We landden op tijd, rond 16 uur plaatselijke tijd (het is een uur later in Rusland) in Moskou, waar onze gids al op ons stond te wachten.

Links zie je het vliegveld vanaf de buitenkant. We werden met een bus opgehaald en moesten iets meer dan een uur rijden naar het hotel. Het vliegveld is een heel eind buiten de stad zelf. We hebben onderweg al van alles gezien, maar ik heb eigenlijk alleen een foto gemaakt van ons – enorme – hotel, dat je op de rechterfoto ziet. Er zijn maar liefst 1777 kamers in dit hotel :’) Wij zaten op de 22e verdieping. Ik kan je vertellen: het uitzicht was fantastisch (maar ik vond het ook wel een beetje eng) en er is véél geluid van buiten als je zo hoog zit. We hebben vanaf nacht 2 dan ook met oordopjes geslapen, omdat we de eerste nacht nauwelijks konden slapen. Verder een prima hotel overigens, alleen dus enorm groot en dus ook wel druk ’s ochtends bij het ontbijt. We hebben ’s avonds bij het hotel gegeten, want dit diner zat bij de reis in. Dat was wel fijn, want we waren best wel moe, maar het eten was verder niet heel bijzonder.

’s Avonds hebben mijn moeder en ik nog een eindje gelopen. Als je onder de weg doorliep naar het metrostation en je liep daar langs, dan kwam je gelijk in een enorm groot park. Het was wel fijn om daar nog even te kunnen wandelen. Het was wel enorm groot, dus later in de week zijn we verder gaan lopen dan die eerste avond. Op de foto’s nogmaals het hotel, maar dan van wat dichterbij; en een foto met het hotel achter mij. Het beeld is net zo groot als dat het lijkt (gigantisch) en is van Charles de Gaulle. Waarom die daar een standbeeld heeft weet ik ook niet, misschien om dezelfde reden dat hij er eentje heeft in Warschau? :’)

Tijdens de wandeling heb ik wel wat foto’s gemaakt, maar de volgende ochtend zijn we nog wat verder gelopen dan deze poort die erg op de Brandenburger Tor in Berlijn lijkt, dus bij het verslagje van die dag zal ik wat meer foto’s plaatsen.

Dat was dag één! Na een korte wandeling tot aan de poort die je op de laatste foto ziet, en een bezoekje aan de supermarkt (24/7 open) aan de overkant van het hotel om wat te drinken te kopen (dit was voordat we de watertap op de gang van het hotel, met bronwater, ontdekten), zijn we gaan slapen. Of dat hebben we in ieder geval geprobeerd 😉 Ik hoop snel het verslag van onze eerste volle dag in Moskou online te zetten! Daar zitten véél meer foto’s bij, haha!