Dit was afgelopen week!

Lang niet altijd schrijf ik over mijn afgelopen week – ik maak vaak weinig foto’s en/of heb te weinig te vertellen om er een leuk artikel van te maken. Deze afgelopen week, van zondag 14 tot en met zondag 21 mei (iets langer dan een week dus eigenlijk), was echter heel leuk en vol. Daarom leek het me leuk om jullie hier meer over te vertellen en van te laten zien!

Zondag 14 mei 
Het was Moederdag, maar de dag ervoor waren we heel laat thuis dus we waren niet naar mijn moeder, en mijn schoonmoeder was maandag jarig, dus zijn we daar ook niet heen geweest. In plaats daarvan hebben we een wandeling gemaakt, waarvan de foto’s inmiddels online staan.

Maandag 15 mei
Vandaag was mijn schoonmoeder jarig. Ik heb eerst wat in huis aangerommeld en toen ik klaar was met post sorteren (de post wordt altijd rond 12 uur/half 1 ’s middags bezorgd) ben ik met de bus naar mijn schoonouders gegaan. Daar was al visite, dus dat was gezellig. De rest van de dag ben ik daar geweest om mijn schoonmoeders verjaardag te vieren. Dat was gezellig! Ik had mijn kleurboek meegenomen en ’s avonds was er een achterneefje die wel met mij wilde kleuren, met onderstaand resultaat 😉

Dinsdag 16 mei 
Om 8 uur begon ik al met post bezorgen, omdat ik daarna had afgesproken met een vriendin om te gaan lunchen. Daarom ging ik om half 12 al met de bus en moest ik dus op tijd gaan werken. We lunchten bij Bagels & Beans en dat was erg lekker. Het was ook heel gezellig. Mijn vriendin had nog een college in Amsterdam, dus toen zij wegging was de middag nog maar voor de helft voorbij. Het was erg lekker weer, dus heb ik nog een wandeling gemaakt door de stad. Via de Koopgoot, de Lijnbaan, de markt en de Markthal ben ik naar de Erasmusbrug gelopen. Aan de overkant ben ik in de metro gestapt en zo ben ik weer naar huis gegaan. Een mooie wandeling!

Woensdag 17 mei 
Van deze hele zonnige woensdag heb ik geen foto’s, maar het was wel een erg leuke dag. Ik had niet zoveel plannen, maar ben uiteindelijk het grootste gedeelte van de dag bij een vriend thuis geweest. ’s Middags hebben we lekker op het terras gezeten in Oud-Beijerland, biertjes drinken, bitterballen eten en heel veel kletsen. Een heerlijke dag!

Donderdag 18 mei 
Deze donderdag had ik alleen ’s middags een afspraak in Breda, bij Maandag. Dit is een detacheringsbureau in onder andere het onderwijs. Ik stond al ingeschreven in Rotterdam, maar werd gebeld door het bureau in Breda of ik daar ook op gesprek wilde komen. Zij zoeken meer in de regio Breda (logisch) en niet echt in en om Rotterdam, dus het leek me wel verstandig. In deze periode komen er veel vacatures online voor het nieuwe schooljaar, dus daar ben ik me vooral op aan het oriënteren, zodat ik in september hopelijk weer aan de slag kan. Tips zijn uiteraard welkom! Oh, en de koffie was ook erg goed bij Maandag 😉

Vrijdag 19 mei 
Alweer vrijdag! De weken vliegen weer eens voorbij. Vandaag ging ik opnieuw al vroeg post bezorgen, want mijn moeder had eerder die week gebeld of ik ’s middags naar Rotterdam kon komen. Mijn ouders waren namelijk samen met mijn tante en nicht uit Canada, die momenteel in Nederland zijn, naar mijn andere tante in Rotterdam. Ik ben daar ook heengegaan. We hebben eerst daar samen gegeten – ze zit in een verzorgingstehuis, waar je beneden in de brasserie kunt lunchen – en daarna zijn we nog even de stad in gegaan. Bij Aloha (in het voormalige Tropicana) hebben we nog wat gedronken en gegeten. Het was heel erg gezellig! Mijn nicht had ik al sinds 2008 niet meer gezien en mijn tante niet meer sinds 2010, dus het was wel heel fijn om ze weer te zien en te spreken. (Ik blijf trouwens Instagram-foto’s plaatsen in dit artikel, omdat de meeste foto’s die ik maak nu eenmaal daarop belanden, haha. Volg je me nog niet? Dat kan hier!)

Zaterdag 20 mei 
Vandaag was Johan vrij. ’s Ochtends gingen we ontbijten bij Hema, altijd fijn, en daarna hebben we even wat spulletjes gekocht bij Hema (nieuw paar sokken, wat ondergoed, en we namen ook asperges mee, haha – van alles wat dus). We hebben vervolgens bij Bruna een cadeautje gekocht voor mijn oma (ze was dinsdag jarig, maar vierde het ook nog op zaterdag) en nog over de rommelmarkt gelopen. Hier heb ik twee lp’s gekocht en 3 singles en daarnaast een paar schoenen. Binnenkort komen die nog in een apart artikel hier op de blog! Het was prachtig weer, dus erg leuk om over de rommelmarkt te lopen. ’s Middags zijn we naar mijn oma geweest voor haar verjaardag. Hier hebben we ook gegeten. ’s Avonds zijn we naar mijn ouders’ huis gegaan.

De enige foto die ik zaterdag maakte was onderweg naar mijn oma, toen we even stopten voor koffie bij Starbucks. Ik vind met warmer weer deze frappuccino strawberry cream het lekkerst!

Zondag 21 mei 
’s Ochtends zijn we naar de kerk geweest en ’s middags ging ik naar Echten (vlakbij Hoogeveen) voor een high tea. Dit was samen met mijn nichtjes van mijn moeders kant (we zijn met 11 als we compleet zijn, maar één iemand kon niet, dus nu waren met z’n tienen), voor mijn nicht uit Canada die nu dus in Nederland is. Het was prachtig weer dus we konden de hele middag buiten zitten. We hebben heel veel gekletst, gegeten en gelachen. Ik heb er echt van genoten! ’s Avonds ben ik weer naar Hierden gereden, waar Johan nog was, en toen zijn we samen weer naar ons eigen huisje gereden. Toen was het weekend weer voorbij…!

Dat was mijn afgelopen week! Sommige dingen waren al gepland – zoals lunchen met een vriendin en de high tea van zondag – en sommige dingen kwamen er spontaan nog bij – zoals woensdag op een terrasje zitten en vrijdag naar Rotterdam. Dat maakte de week superleuk en gevarieerd. Hoe was jouw afgelopen week?

Geef een reactie

