Nieuw | WAAR & Woonexpress.

Fijne Koningsdag! Ik hoop dat je iets leuks aan het doen bent vandaag en dat je dus eigenlijk nog geen tijd hebt om dit artikel te lezen! Dat kan mooi op de dag erna dan, haha! Vandaag wil ik je weer eens wat nieuwe dingen laten zien. Zaterdag gingen Johan en ik bij de Hema ontbijten en daarna hebben we nog even een rondje door het dorp gelopen. Bij Xenos kocht ik wat Milka-koekjes (omdat het kan) en een afgeprijsd wereldgerecht. Daarna liepen we even de WAAR in – zo’n leuke winkel! – en natuurlijk kon ik daar weer eens niet weggaan zonder iets moois te kopen. Dat ga ik je zo laten zien.

Vervolgens zijn we naar Woonexpress in Barendrecht geweest. We gaan regelmatig naar Ikea – zomaar – maar we waren nog nooit bij Woonexpress geweest. Het was heel erg leuk, wat een mooie, inspirerende winkel! Het is wel een klasse duurder dan Ikea, maar het voelt niet alsof je in de Bijenkorf bent – daar voel ik me toch altijd een beetje ‘een klasse te laag’ voor, als je begrijpt wat ik bedoel. Bij Woonexpress kochten we ook wat mooie spulletjes en die ga ik je vandaag ook laten zien.

WAAR

Bij winkels als WAAR moet ik altijd even bij de kaartjes kijken, want die zijn vaak zó mooi! Deze twee kaartjes zijn van het merk Kleine-dingen. Ik herkende ook één van de andere kaarten, die heb ik namelijk ooit in een winkeltje in Utrecht gekocht. Het merk ben ik vervolgens nooit meer ergens tegengekomen, tot nu dus. Deze kaartjes kon ik écht niet laten liggen, zó prachtig! Ze hangen nu uiteraard aan de muur. De combinatie tussen tekening en foto vind ik heel mooi. Deze kaartjes kosten €1,95 per stuk.

Ik weet het, ik heb genoeg kleurboeken. Dat zeg ik altijd als ik weer eens een mooi kleurboek zie dat ik nog niet heb. Binnenkort ga ik mijn verzameling kleurboeken (en een aantal van Johan) trouwens aan je laten zien in een artikel. Je snapt vast wel dat ik dit kleurboek met uilen niet kon laten liggen. Want hallo: UILEN! Dit kleurboek was rond de €8, dus de prijs weerhield me er ook niet van om het te kopen. In deze serie zijn ook kleurboeken met katten en honden.

Woonexpress 

Het eerste dat we zagen bij Woonexpress dat we wilden kopen, was één van de prachtige dekbedovertrekken. Er zijn heel veel verschillende en er zijn heel veel mooie. We hebben uiteindelijk voor deze gekozen met veren. Het lijkt alsof de kussenslopen verschillend zijn, maar dit zijn de prints op de voorkant en achterkant. Je kunt dus mooi afwisselen. We hebben dit dekbedovertrek gekozen omdat het weer eens wat anders is, vaak zijn ze in wat lichtere (soms fletse) kleuren en we vonden iets opvallender ook wel eens mooi. Ik ben hier heel blij mee! Dit dekbedovertrek – in de maat 200 x 200/220 (er is ook een kleinere maat en een grotere) – was €50.

Johan nam deze onderzetters mee naar huis om er iets moois op te branden. Omdat het gladde houtschijven zijn (we hebben inmiddels ook mooie grote schijven, maar die moeten eerst geschuurd worden en zijn dan alsnog best wel ruw) kan er gelijk makkelijk op gebrand worden. Dit setje was €2,95.

Deze windlichten vonden we gelijk al heel mooi, maar we wisten niet zo goed waar we ze neer moesten zetten of hangen in huis, dus waren we eerst toch maar doorgelopen. Aan het einde zijn we toch teruggelopen om ze mee te nemen. Johan is van plan om ze ergens in de slaapkamer op te hangen. Deze windlichten waren €3,50 per stuk.

Tot slot nam ik nog dit kleine flesje/vaasje mee. Ik denk dat het wel mooi is met één bloem erin, maar zo leeg is het ook al mooi. Het was lastig om er een mooie foto van te maken, sorry. Hij staat nu in de vensterbank als decoratie, nu is ‘ie dus leeg. Dit flesje zag ik al in het restaurant op tafel, maar dan in combinatie met andere vaasjes en in een andere kleur. Deze blauwe vond ik uiteindelijk toch het mooist. Ik weet niet meer precies wat dit flesje kostte, maar het was rond de €3 geloof ik.

Dat waren onze aankopen! Ik ben er erg blij mee!

Geef een reactie

