7 van mijn favoriete Instagram-accounts.

In september 2016 schreef ik een artikel waarin ik 5 van mijn favoriete Instagram-accounts van dat moment aan jullie liet zien. Inmiddels ziet mijn ‘volgend’-pagina er alweer heel anders uit – 4 van de 5 accounts die ik heb gedeeld volg ik inmiddels niet meer, zo gek! – en het leek me wel leuk om weer eens een aantal accounts die ik momenteel heel tof vind om te volgen aan jullie te laten zien! Misschien zit er voor jou ook wel iets leuks bij (je kan mij natuurlijk ook volgen, via deze link). Je kan iedere keer op de naam van het account klikken om ernaartoe te gaan. Het leuke van Instagram vind ik dat je gemakkelijk door je feed (stom woord maar ik weet geen Nederlands alternatief) heen kan scrollen, je ziet alleen wat jij wilt zien (niet zoals op Facebook ook alles wat iedereen leuk vindt) en ik merk dat ik snel mensen ga volgen omdat het zo makkelijk is, maar ook omdat ontvolgen dan ook weer gemakkelijk gaat. Zelf probeer ik niet al te actief te zijn (maximaal 2 á 3 foto’s per dag) omdat ik merk dat ik dat bij andere mensen vervelend vind.

1. Camp Everyday 
Wie net heeft gekeken bij het vorige artikel over Instagram ziet dat dit account er toen ook bij zat. Dit is dus het enige account van die 5 die ik nu nog volg en waar ik nog steeds heel blij van word. De naam zegt het al: dit account plaatst vrijwel iedere dag prachtige, soms een beetje onrealistische, foto’s van kamperen overal ter wereld. Je kunt je als je wel eens gekampeerd hebt voorstellen wat ik bedoel met ‘onrealistisch.’ Desondanks niet minder mooi. Ik heb trouwens onderstaande foto uitgekozen omdat ik zelf ook op die locatie ben geweest – Bled in Kroatië. Toen was het trouwens allemaal minder sprookjesachtig, haha!

Unforgettable views By: @lennart #campeveryday

A post shared by Camp Everyday (@campeveryday) on

2. Lamblittle 
Op dit account plaatst Jane Carkill haar illustraties en ik vind ze zó mooi! Via Etsy kun je haar prints – vaak zijn het kaartjes – bestellen en ik zit hier nog steeds over te twijfelen. Ik vind het best wel prijzig (vooral de verzendkosten) maar ik denk dat zo’n prachtige kaart wel heel mooi zal staan op mijn muur met kaartjes…

3. Ihavethisthingwithfloors 
Naast #ihavethisthingwithfloors is er ook een account met deze naam. Zij plaatsen allerlei foto’s van mensen overal vandaan die foto’s hebben gemaakt met deze #. Zoals je waarschijnlijk wel weet ben ik dol op foto’s van mooie vloeren en voeten (en ik ben zeker niet de enige, maar liefst 804.000 mensen volgen dit account!) en dit account combineert dat met elkaar!

Regram @singaporegypsy #ihavethisthingwithfloors #singapore

A post shared by I Have This Thing With Floors (@ihavethisthingwithfloors) on

4. I.am.sonia 
Volgens mij ben ik op het account van Sonia terechtgekomen via Lauresque (ook een grote aanrader om te volgen, net als haar blog!). Sonia maakt prachtige en heel verschillende foto’s. Ik houd van de sfeer die haar foto’s uitstralen. Ik kan het niet zo goed uitleggen, als je een kijkje neemt op haar pagina dan snap je wel wat ik bedoel denk ik. Met meer dan 8300 volgers ben ik ook niet de enige die het mooi vind.

Obsessed with shadows? What do you mean?

A post shared by Sonia Perdeck (@soniaperdeck) on

5. Newdarlings 
Newdarlings is het account van Robert & Christina uit Arizona. Dit stel plaatst zulke mooie foto’s! Zij zijn voor mij echt het perfecte Instagram-koppel, haha. Een gezellig account met mooie plaatjes.

6. Irisnoza 
Ik volg veel verschillende bloggers – of ik hun blog nu ook volg of niet – en Iris Zaagman is er één van. Haar foto’s vind ik altijd heel erg mooi, ik houd van haar stijl van fotograferen. Daarnaast deelt ze ook regelmatig haar hersenspinsels en twijfels en dat vind ik ook erg leuk. Het zet me regelmatig aan het denken.

7. Spielkkind 
Dit vind ik zo’n grappig account! Ik scrol eigenlijk altijd met een glimlach weer verder als ik een foto van Spielkkind heb gezien in mijn overzicht en vrijwel alles krijgt een hartje. Spielkkind is het account van de Duitse Kerstin Hiestermann die met behulp van alledaagse voorwerpen kleine, schattige illustraties maakt met kleine poppetjes. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar de foto’s op haar account spreken voor zich. Heel erg leuk!

blueberry smash. #and_draw_something

A post shared by kerstin hiestermann (@spielkkind) on

Als jullie het leuk vinden, kan ik wel wat vaker Instagram-accounts laten zien die ik volg! Laat maar weten wat je daarvan vindt en dan ga ik er wellicht iets mee doen! Ik vind het altijd leuk om bij anderen te zien wie zij volgen, het brengt me vaak weer bij accounts die ik anders misschien wel nooit zou vinden.

 

 

 

Geef een reactie

