Tweede Paasdag | Faunapark Flakkee.

Tweede Paasdag is voor ons typisch zo’n dag om eropuit te gaan. Dit jaar zijn Johan en ik ’s middags naar Faunapark Flakkee geweest. Dit is een dierenparkje op Goeree-Overflakkee waar we af en toe wel eens komen. De laatste keer was inmiddels al een hele tijd geleden en er is flink uitgebreid in het park, dus vonden we het een goed idee om weer eens te gaan. Het was gezellig druk, maar zeker niet te druk, en we hebben bijna alle dieren kunnen zien. Na afloop hebben we koffie gedronken en appeltaart gegeten en daarna nog een rondje door de omgeving gereden. Het was een geslaagde middag! Ik heb voor mijn doen erg veel foto’s gemaakt, vandaag ga ik ze aan je laten zien!

 

Prairiehondje

Woestijnbuizerd

Faunapark Flakkee heeft verschillende uilen en zoals je weet houd ik heel veel van uilen. De meeste konden we gelukkig goed zien – alleen de steenuil hebben we helaas niet gezien – zoals deze sneeuwuil (de andere was veel witter trouwens) en de Europese oehoe. Later zagen we in het hok van de oehoe ook nog twee babyoehoes, superschattig! Die kon ik niet goed fotograferen omdat ze te ver weg zaten. Je ziet hier al het gaas – op verschillende foto’s die nog komen zul je dat ook zien – en dat komt doordat je niet bij alle hokken heel dichtbij kunt komen.

Hele lieve knuffelige ezel (er is een soort kleine kinderboerderij met een ezel, een pony, een paar geiten, een superlief varken en twee kalkoenen) die je dus ook kunt aaien. De ezel was echt heel tam en lief. // Prachtroselia – ik begrijp de naam wel, wat een mooie vogel is dit!

Woestijnvosjes. Het lijkt alsof ze slapen, maar ze zagen iedere beweging van ons.

Er wonen ook twee kookaburra’s (lachvogels) in Faunapark Flakkee. Dit zijn, samen met de reiger, mijn lievelingsvogels. Ik vind ze zó mooi en ze maken zo’n leuk geluid, alsof ze heel hard lachen. Ik geloof dat deze ook wel graag op de foto wilde 😉

Blije alpaca

Bennett-wallaby’s. Eén van de wallaby’s kwam tegen het hek aanstaan en maakte zich helemaal groot om te dreigen tegen ons. Een andere had trouwens een jong, maar die kon ik niet goed fotograferen omdat ‘ie wegkroop in de buidel.

Emoe! Ik houd van emoes, sinds de kinderboerderij er eentje had die je kon aaien (Theo). Die is nu helaas dood. Gelukkig zijn er heel veel dierentuinen waar emoes zijn.

Het stinkdiertje was heel nieuwsgierig, maar tegelijk ook erg bang en dus kwam ‘ie toch maar niet dichterbij.

Chinese boomeekhoorn (ze zaten bijna allemaal op de grond, maar goed) en capibara’s! Capibara’s zijn ook één van mijn lievelingsdieren (ja, ik heb heel veel lievelingsdieren). Ik vind ze zo schattig en lief. Ze zaten heel dichtbij maar helaas waren ze bang dus konden we ze alsnog niet aaien.

Nog meer capibara’s! Hier hebben ze een mannetje, een vrouwtje en een jong.

Er waren babycavia’s! ZO SCHATTIG! ❤

Beverrat // Neusberen

Deze prachtige bloesem moest ik ook even fotograferen.

Dit zijn een soort bosuilen, de precieze soortnaam weet ik niet meer. // Wasbeerhond

Zilvervos – ik heb helaas maar één redelijke foto kunnen maken, omdat ze hierna steeds heen en weer aan het rennen waren. Het waren net blije jonge hondjes. Zulke leuke beestjes! Ik kende deze soort helemaal niet. De eigenares van het park liep rond om de dieren te verzorgen – omdat het zo’n klein park is kun je gemakkelijk vragen stellen – dus we vroegen wat voor dieren het waren. Toen vertelde ze ook dat deze er nog maar een paar dagen waren (dus we hadden mazzel!) en dat er daarom nog geen bordje bij het hok stond. // Pauwen – er was ook een vrouwtjespauw en twee witte pauwen.

 

Driekleurige eekhoorn // Valkparkiet

Twee soorten parkieten. Ik weet de precieze namen niet meer. Ik vond ze zo mooi met hun felle kleuren!

Sinds kort heeft het Faunapark ook de moeraskat als diersoort. Nu is ‘ie nog alleen, ze zijn nog op zoek naar een vrouwtje om die aan hem te koppelen. Er zijn echter maar weinig dierentuinen die deze moeraskat hebben. Faunapark Flakkee is momenteel het enige dierenpark in de Benelux die deze diersoort heeft! Het was dus wel bijzonder om deze kat te zien. Johan en ik hebben ‘m één keer eerder gezien, in een kattenpark in Frankrijk waar we in 2014 zijn geweest – maar daar hebben ze slechts 4 kattensoorten die bestaan op de wereld niet. Alsnog voor Nederland dus heel bijzonder om deze kat te zien!

Dat waren al mijn foto’s! Ik vind het leuk dat het Faunapark nog steeds zo aan het ontwikkelen en groeien is. Je betaalt momenteel €6,50 entree per persoon en het is echt het geld waard. Er komen steeds meer diersoorten bij en je kan er lekker een middagje doorbrengen. Het was weer leuk!

Een gedachte over “Tweede Paasdag | Faunapark Flakkee.

Geef een reactie

