Mijn verjaardagscadeautjes!

Afgelopen zaterdag was ik jarig en vandaag ga ik je mijn verjaardagscadeautjes laten zien! Ik heb een hele leuke dag gehad met mijn (schoon)familie en natuurlijk met Johan! Iedereen ook heel erg bedankt voor alle felicitaties, heel leuk!

Allereerst heb ik een aantal kaarten gehad! Dat vind ik altijd superleuk aan jarig zijn, dat er rond mijn verjaardag altijd wel een paar kaartjes in de bus liggen. Ze waren van de ouders van mijn schoonzus, van mijn opa, mijn oudtante, van de kerk (die kreeg ik zondag nog in de kerk), van mijn zwager, schoonzusje en nichtje, en van ene Annie. Misschien is het iemand die mijn blog leest? Dan dankjewel! Ik heb namelijk geen idee van wie deze kaart afkomstig is, haha!

Van mijn schoonouders heb ik geld gekregen, maar dat zat verstopt in dit leuke kleine cadeautje! Het is een puzzel die nog blanco is, dus je zet ‘m eerst in elkaar en kan ‘m dan zelf inkleuren. Superleuk! Ik had dit zelf nog nooit gezien. Zoals je denk ik wel weet ben ik dol op kleuren én op puzzelen, dus dit is de ideale combinatie. Ik ga het resultaat, als het zover is, natuurlijk aan je laten zien. Van mijn zwager, schoonzus en nichtje kreeg ik ook geld, maar daar zat ook weer iets bij, namelijk een aantal paaseitjes. Altijd goed!

Mijn broer en schoonzus hadden dit boek voor me gekocht. Mijn schoonzusje had het pas gelezen en zij had het me aangeraden (zij werkt in het basisonderwijs) en toen dacht ik ‘waarom vraag ik het niet voor mijn verjaardag?’ Het boek gaat dus over Expliciete Directe Instructie, dat ervoor zorgt dat de leseffectiviteit wordt verhoogd en dat zorgt voor succeservaringen en betere leerprestaties bij alle leerlingen. Ik ben heel benieuw naar dit boek!

Van Johan heb ik, net als vorig jaar en het jaar daarvoor, twee concertkaartjes gekregen voor een concert van Frank Boeijen. Dit jaar is het op zaterdag 22 april in Schouwburg Kunstmin, dat is in Dordrecht. Ik heb er weer heel veel zin in!

Van mijn ouders heb ik een nieuw flesje parfum gekregen. Ik gebruik al heel lang dit luchtje en wil voorlopig nog geen andere. Mijn vorige flesje is over een klein poosje leeg, dus het werd weer tijd voor een nieuwe. Ik besloot om die dus voor mijn verjaardag te vragen. Het design van het parfum is trouwens veranderd. Ik vind dit flesje veel luxer dan de vorige verpakking – die had een veel grotere dop, dit ziet er een stuk luxer uit. Hier ben ik ook erg blij mee!

Mijn oma was trouwens ook meegereden met mijn ouders, dus die was er ook gezellig bij. Van haar heb ik een etentje gekregen voor Johan en mij. Dat gaan we waarschijnlijk in mei doen, want deze maand hebben we het erg druk. Maar dan hebben we nog iets leuks om naar uit te kijken! Naar welk restaurant we gaan weet ik nog niet; dat mogen we wel zelf uitkiezen.

Zoals ik al vertelde, heb ik ook veel geld gekregen (van mijn schoonouders, mijn zwagers en schoonzus en van mijn opa) en daar heb ik gelijk na mijn verjaardag zelf wat dingen online van gekocht. Die zijn afgelopen maandag binnengekomen, dus die kan ik nu ook gelijk aan je laten zien!

Ik voegde twee nieuwe platen toe aan mijn collectie. Dit is de eerste: een dubbelelpee van Sia – stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en nu heb ik eindelijk een plaat van haar! Superblij mee!

Aan de binnenkant ziet de plaat er zo uit: alle teksten van de liedjes staan erin. Fijn!
De platen zijn voorzien van een stevige binnenhoes met dezelfde afbeelding als op de buitenkant van het album.

De tweede plaat die ik kocht is van U2. Hier had ik nog geen lp van en dat kan natuurlijk niet. Ik kocht een verzamelelpee met hun grootste hits erop. Dit is ook een dubbele plaat.

Aan de binnenkant ziet de plaat er zo uit (links) en er zit een boekje bij met alle songteksten (rechts).

Het boekje ziet er aan de binnenkant zo uit. Iedere rechterpagina bevat een foto van het album waar het liedje van afkomstig is en de songtekst. Elke pagina aan de linkerkant bevat een foto van de band. De binnenhoezen waar de platen in zitten zijn ook bij deze lp heel stevig, dus dat is fijn. De platen zelf zijn voorzien van een foto van U2 in het midden en de nummer staan er – uiteraard – op.

Ik kocht nog een cadeautje van mijn verjaardagsgeld, namelijk alle 8 dvd’s van Harry Potter. Dit stond ook al heel lang op mijn verlanglijstje. Ik heb op één na alle films gezien, sommige zelfs meerdere keren, maar al wel een aantal jaren geleden. Het wordt dus wel weer tijd om ze eens te kijken! Nu heb ik ze alle 8 tegelijk in één box.

Ik ben heel blij met al mijn cadeautjes! Nu ga ik lekker plaatjes draaien, doei!

Geef een reactie

