Nieuw | Nog meer lp’s!

Zaterdag waren Johan en ik in Rotterdam en op zaterdag is er ook altijd platenmarkt. We gingen dus even kijken voor nieuwe elpees, want die hebben we natuurlijk nog lang niet genoeg! Uiteindelijk kwamen we met een mooie buit thuis, namelijk met 7 platen, waarvoor we in totaal €17 hebben betaald. Prima deal! Vandaag laat ik je zien welke platen we hebben gekocht (en natuurlijk ook een beetje waarom). 🙂

image-2017-02-06-8

Degenen die mijn blog al langer volgen, weten misschien dat ik al twee platen heb van Dorus. Op deze lp staan echter nog meer liedjes die ik nog niet kende en/of nog niet op plaat had, dus deze moest mee! Als je Dorus ook leuk vindt, kun je er genoeg platen van vinden in kringloopwinkels en op rommelmarkten. Daar kom ik ze in ieder geval regelmatig tegen. Dit is dus de derde voor mijn collectie, met grappige liedjes erop.

image-2017-02-06-1

Deze plaat heeft Johan uitgekozen, voor slechts €1 waren we hier toch wel heel benieuwd naar! Het is een plaat met daarop allerlei klassiekers die uitgevoerd worden door The London Symphony Orchestra, in samenwerking met The Royal Choral Society. De meeste nummers zijn zonder het koor en dus alleen instrumentaal, maar hier en daar is wel wat zang toegevoegd. Er staan 10 hits op: Bohemian Rhapsody – Queen; Life on Mars – David Bowie; Whiter shade of pale – Gery Brooker & Keith Reid; Whola Lotta Love – Bonham/Jones/Page/Plant; Paint it black – Mick Jagger & Keith Richard; Nights in white satin – Justin Hayward; Lucy in the sky with diamonds – John Lennon & Paul McCartney; Without You – Thomas Evans & Peter Ham; I’m not in love – Graham Gouldman & Eric Stewart; Sailing – Gavin Sutherland. Ik zal eerlijk toegeven dat ik niet alle liedjes kende, maar ik ben wel héél blij met deze plaat. Hij is erg tof!

image-2017-02-06-2

Oh oh oh hier ben ik ook zó blij mee! Dit is de achterkant van de platenhoes, de voorkant was erg vervaagd en niet zo mooi meer dus heb ik deze maar gefotografeerd. Het is het album Imagine van John Lennon. Zo’n klassieker kan natuurlijk niet ontbreken in mijn platencollectie. De kwaliteit is nog supergoed en ik heb ook flink wat liedjes gehoord die ik nog niet kende. Alleen al voor Imagine moest deze plaat echter al mee, want wat een prachtig nummer is dat ❤

image-2017-02-06-3

Mijn collectie met lp’s van Chris de Burgh bestaat inmiddels al uit 4 platen. Ik had er op de platenmarkt drie gevonden, maar ik heb uiteindelijk alleen deze meegenomen omdat we niet genoeg geld bij ons hadden (je kan niet pinnen daar en we wilden niet teveel uitgeven). Ik wil stiekem nog een keer alle platen van Chris toevoegen aan mijn verzameling, haha! Johan vindt het helemaal niet leuk, maar ik houd ervan. Deze platen draai ik dus als ik alleen thuis ben. De toevoeging van deze keer is Man on the line. Er staan 10 nummers op en ik kende er 4, dus nog genoeg nieuwe nummers om te ontdekken. Mijn ouders hebben flink wat cd’s van Chris, maar vooral de wat nieuwere. Van de oude(re) albums ken ik dus steeds maar een aantal singles. Nu leer ik alsnog heel veel nieuwe liedjes kennen en dat vind ik tof.

image-2017-02-06-4

We hebben al een dubbel-elpee met alle filmsongs van Jesus Christ Superstar (die met Ted Neely). Dit is echter een andere uitgave, dus met andere zangers en zangeressen. Hier waren we wel nieuwsgierig naar. Ik vind ‘m niet zo goed als het origineel, maar hij is toch wel fijn voor de afwisseling. Voor Johan was het vooral grappig om te luisteren omdat hij de liedjes allemaal woord voor woord uit zijn hoofd kent, haha. Als het dan ineens anders is, is dat best gek.

image-2017-02-06-5

Van The Golden Earring hebben we ook al een aantal platen, maar tegelijk natuurlijk nog niet genoeg naar mijn smaak, dus toen we deze tegenkwamen voor een paar euro moest die ook mee! Het is een plaat met alleen maar live gespeelde nummers, extra tof omdat we zelf een aantal jaren geleden de band ook hebben zien optreden. Het is een dubbele plaat, maar er staan alsnog slechts 11 liedjes op. Dit komt doordat de meeste nummers heel lang zijn – het kortste nummer duurt 5 minuten en de langste 12.40 minuten.

image-2017-02-06-6

Wie goed heeft opgelet weet dat ik pasgeleden een elpee van Frank Sinatra heb gekocht met kerstnummers erop. Ik had geen zin om te wachten tot ik die specifieke plaat eens tweedehands zou vinden. Andere platen van Sinatra kom je wel eens tegen tweedehands. Ik heb er eentje. Dit album is dus alweer mijn derde plaat van Frank Sinatra! Ook hier ben ik heel blij mee, want ik vind Sinatra echt een held. Ik hou zoveel van zijn muziek. Dit is ook weer een dubbelelpee, met een aantal hele bekende nummers en ook wat liedjes die ik nog niet kende. Fijn.

image-2017-02-06-7

Dit is de laatste plaat die we zaterdag hebben gekocht. We hadden nog niet genoeg platen van Abba. Stiekem wil ik daar ook alle albums van hebben op lp, haha! Ik ben hier echt mee opgegroeid, dit werd thuis zó vaak gedraaid en ik hou er zoveel van! De film ken ik helemaal uit mijn hoofd, alle liedjes daarvan ook en in Wenen zijn we naar de musical geweest. Dit zijn twee platen, met daarop zelfs liedjes die ik niet kende (!!!), maar ook weer lekker veel grote hits zoals Mamma Mia, Waterloo en S.O.S. Je kan nooit genoeg Abba-albums hebben vind ik.

Oh, wat ben ik weer blij met mijn nieuwe elpees! We hebben zaterdagochtend onze meubels anders neergezet in huis en nu staat de platenspeler niet meer op de tafel, maar bovenop de printer (die nog steeds stuk is, binnenkort kijken voor een nieuwe… Zo onhandig!). Dan staat ‘ie niet in de weg en kan ‘ie lekker blijven staan (zeker nu er nog een kapotte printer onder staat). Ik wil heel graag een apart bijzettafeltje voor mijn platenspeler, maar dat gaat nu nog even niet lukken vanwege ruimtegebrek. Maar dromen kan natuurlijk altijd 🙂 (Of hij kan op de plek waar nu de vissenkom staat, als de goudvis doodgaat gaan we namelijk geen nieuwe meer kopen.) Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien!

2 gedachtes over “Nieuw | Nog meer lp’s!

Geef een reactie

