Kleurplaten | 3 – 2017.

Het is alweer tijd voor een artikel vol met kleurplaten. Dit keer zijn het er maar liefst zeven! Ik denk dat het hierna wel even duurt voordat er weer een artikel online komt, want een beetje afwisseling is wel leuk – hoewel jullie het volgens mij ook wel leuk vinden om te zien en te lezen, gezien het aantal bezoekers dat hierop afkomt, dankjewel! – en ik weet even niet met welke kleurplaat ik nu verder wil. Vandaag dus 7 nieuwe kleurplaten, allemaal afkomstig uit het boekje Het tweede enige echte kleurboek voor volwassenen op reis. 

image-2017-01-23-39 image-2017-01-23-40

Ik kleur regelmatig patroontjes. In deze twee platen zit eigenlijk niet echt een logisch, zich herhalend, patroon en daarom heb ik het gewoon random met heel veel verschillende kleuren ingekleurd. Rechts zat wel een achtergrond in, maar hier kon dat prima in één, wat donkere, kleur. Een hele lichte kleur (of met een potlood) werkt ook goed bij dit soort platen. De tekening zelf valt dan meer op als je daarvoor veel verschillende (felle) kleuren gebruikt.

image-2017-01-23-37 image-2017-01-23-38

Eigenlijk wilde ik de sleutels alleen met geel, oranje en rood kleuren. Ik heb drie verschillende kleuren geel, dus dat was best tof geweest. Ik had mijn kleurboekje echter meegenomen naar mijn ouders, maar mijn stiften niet. Toen heb ik dus de stiften van mijn moeder geleend en zij had niet zoveel verschillende tinten geel. Daarom heb ik voor felle kleuren gekozen. Uiteindelijk vind ik dit ook wel erg leuk geworden, het valt lekker op doordat de achtergrond al zwart was bij deze plaat. Het patroontje rechts heb ik lekker random gedaan. Het enige waar ik op heb gelet is dat de randen en de binnenkant van ieder figuur qua kleur goed met elkaar contrasteren, omdat ik dat zelf erg mooi vind.

image-2017-01-23-41 image-2017-01-23-42

Het patroon links herhaalt hier en daar. Dat patroon heb ik aangehouden om te voorkomen dat de plaat veel te druk zou worden. Ik vind het eindresultaat erg mooi geworden! Voor de veren heb ik juist weer zomaar een aantal kleuren gebruikt die lekker opvallen. Doordat het best lastige vlakjes zijn hier en daar om te kleuren, heb ik ervoor gekozen om de achtergrond wit te laten. Staat ook mooier bij deze kleurplaat vind ik.

image-2017-01-23-43

Tot slot voor vandaag, een kleurplaat die eigenlijk beter bij kerst past, haha! Sommige van de sneeuwvlokken die je op de achtergrond ziet, hebben eigenlijk niet echt vlakjes om te kleuren maar bestaan alleen uit zwarte lijnen. Andere sneeuwvlokken kon je wel echt inkleuren. Ik vond het erg saai om het allemaal wit te laten, maar de achtergrond kleuren en de sneeuwvlokken niet leek me ook niet zo mooi. Daarom heb ik de sneeuwvlokken in twee verschillende tinten blauw gekleurd, ook de vlokjes die alleen uit lijnen bestaan. Daarvan heb ik de lijnen gewoon overtrokken en iets dikker gemaakt met blauw. Het eindresultaat vind ik wel erg mooi geworden!

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te zien vandaag en dat je misschien weer wat inspiratie opgedaan hebt om zelf te gaan kleuren! 🙂

 

Geef een reactie

