Herfstlijstje | De eindstand.

De herfst is zo’n beetje voorbij. Het ligt er een beetje aan hoe je het bekijkt: de één zegt dat de winter begint op 21 december, de ander zegt dat de meteorologische winter al begonnen is op 1 december. Hoe het ook zij, het is bijna of al helemaal winter en dus is het tijd voor nog één artikel over mijn herfstlijst. Voor wie het gemist heeft – of even ter herinnering – ik had aan het begin van de herfst een lijstje gemaakt met leuke dingen die ik wilde gaan doen. Vandaag vertel ik jullie welke doelen ik wel en welke ik niet behaald heb!

image-2016-10-31-26

1. Een boswandeling maken en dan fotograferen in het bos 
Dit doel heb ik af kunnen strepen op mijn papieren lijstje (er hing een lijstje op de servieskast waarop ik mijn score bijgehouden heb). Er waren veel dagen waarop het prachtig weer was om door het bos te lopen en ik heb ook regelmatig gefotografeerd. Het artikel dat ik over dit doel schreef kun je hier terug vinden.

2. Mijn dienblad omtoveren tot een herfstdienblad 
Inmiddels staat er een nieuwe kaars op het dienblad, maar verder is het nog steeds een dienblad in herfstthema. Ik zit nog te denken om er binnenkort een winterthema van te maken, maar dan moet ik nog even bedenken hoe ik dat ga doen. Hoe het dienblad er nu uitziet, kun je in dit artikel zien.

3. (Geur)kaarsjes branden 
Niet iedere avond stond(en) het geurbrandertje en/of andere kaarsen aan, maar wel regelmatig. Daarom vind ik dat ik dit doel ook weg mag strepen. Ik wilde dit regelmatig doen en dat is zeker gelukt, er stonden meerdere keren per week gezellig kaarsjes te branden. Dit blijf ik trouwens lekker doen in de winter, want het staat heel gezellig.

image-2016-12-14-1 image-2016-12-14

Deze foto’s heb ik nog gemaakt voordat ik het dienblad in herfstthema had gemaakt. Inmiddels ziet het er dus heel anders uit, maar het ging even om de kaarsjes natuurlijk.

4. Een gerechtje maken met pompoen 
Aan het begin van de herfst deed ik dit al. Johan maakte saucijzenbroodjes met pompoen – heel erg lekker! – en we maakten een gerecht met pompoen, aardappels en wortels uit de oven. Dit was iets minder geslaagd. Klik hier als je de recepten wilt lezen en foto’s van de gerechtjes wilt zien.

5. Meedoen aan #Boektober 
Dit heb ik ook gedaan! In oktober wilde ik vier boeken lezen. Dat lukte uiteindelijk niet, maar ik heb wel een aantal boeken gelezen en daarna is de leesflow aardig gebleven. Inmiddels ben ik alweer een aantal boeken verder. Over #Boektober schreef ik ook een artikel. Bij doel 10 vind je nog een andere link naar een artikel waarin ik iets schrijf over wat ik van de gelezen boeken vond – in dit artikel staan een aantal doelen samengevoegd.

6. Meedoen aan de Instaswap 
Check! Ik liet jullie zien welke cadeautjes ik verstuurde en later ook welke cadeautjes ik heb gekregen. Dit was echt superleuk om te doen. Mogelijk doe ik ook wel weer mee aan de lente-editie, als die komt.

image-2016-10-25-45

7. Een strandwandeling maken als het hard waait 
Het waaide redelijk hard en we liepen op het strand van Ouddorp, dus dat geldt volgens mij als ‘een strandwandeling maken terwijl het hard waait.’ Dit doel streepte ik ook af van mijn lijstje. Je kan hier nog meer zien van en lezen over deze strandwandeling. Er staat zelfs een video bij.

image-2016-10-12-3

8. Films kijken in bed 
Dit doel heb ik open laten staan, omdat ik dit helaas niet heb gedaan. Ik keek wel een aantal films gedurende de herfst (bijvoorbeeld Hop (erg grappig), Zootropolis (ook erg grappig) en Kenau (heel tof)) maar eigenlijk geen eentje in bed. Daar ga ik binnenkort maar eens verandering in brengen, want ik vind het altijd wel heel leuk! Waarom het er niet van gekomen is weet ik dan ook niet zo goed.

9. Een drankje drinken op een terras 
Dit heb ik ook niet gedaan. We gingen regelmatig koffie of iets anders drinken en taartjes en dergelijke eten en we zijn ook een paar keer uit eten geweest in de herfst, maar ik heb daarbij niet met een dikke trui aan en onder een dekentje op een terras gezeten. Misschien lukt dit in de winter.

10. Minimaal één puzzel afmaken 
Gelukt! Inmiddels ligt er ook weer een nieuwe puzzel op tafel om te maken. Deze hebben we van Sinterklaas gekregen – samen met nog een puzzel. Maar daarvoor, in de herfst dus, maakten we ook een puzzel. In dit artikel kun je zien welke. In dit artikel lees je ook gelijk iets meer over #Boektober (doel 5) en zie je de herfstfoto die ik graag wilde maken (doel 12).

image-2016-10-21-1

11. Deze cheesecake maken. Want wow. 
Gelukt. En de cheesecake wás ook echt wow. Heel machtig, dus we hebben er vrij lang mee gedaan omdat we iedere keer eigenlijk maar een klein stukje namen, maar wel heel erg lekker. Voor herhaling vatbaar. Ik schreef er een uitgebreid artikel over.

image-2016-11-03-9

12. Een herfstige foto maken waarop ik bladeren in de lucht gooi 
Dit is ook gelukt! Ik denk dat ik hier maar een jaarlijkse traditie van ga maken, want het is zo leuk om te doen! Haha. Je kan de foto’s terugvinden in het artikel waarnaar ik gelinkt heb bij doel 10 over de puzzel.

De eindstand 
Van de 12 doelen op mijn herfstlijstje heb ik maar liefst 10 doelen volbracht! Dat vind ik een mooie eindstand. Het was dan ook een mooie herfst. Ik denk dat ik in de lente maar weer eens een lijstje ga maken met wat leuke dingen om te doen, misschien voor in de lente of anders voor in een bepaalde maand. Dat zien jullie dan vanzelf op de blog!

2 gedachtes over “Herfstlijstje | De eindstand.

Geef een reactie

