Een aantal november-liedjes.

Hoi december! Ik hoop dat deze laatste maand van het jaar ons veel moois gaat brengen. Ik heb in ieder geval gelukkig al flink wat leuke dingen op de planning – een etentje, Sinterklaas vieren, kerst vieren, met oud & nieuw waarschijnlijk bij het nationale vuurwerk in Rotterdam kijken (net als vorig jaar), oefenen voor de musical, hopelijk met wat leuke mensen afspreken én natuurlijk cadeautjes openmaken van de adventskalender! Net als vorig jaar komt er om de 8 dagen een artikel online met daarin 8 cadeautjes die ik heb gekregen. Dat betekent dat ik drie artikelen ga maken met de cadeautjes uit de adventskalender.

Voordat we vol december in gaan, wil ik nog even iets zeggen over november. Het was een leuke maand, met heel veel leuke dingen. Zo werd mijn nichtje Ruth geboren, vierden we de verjaardag van mijn schoonvader, versierden we het huis van mijn buurman omdat hij jarig was, ging ik beginnen met oefenen voor de musical bij ons in de kerk (in april wordt de musical pas opgevoerd, hoor), ging ik pizza eten en biertjes drinken met mijn oud-klasgenoten van vorig jaar, sprak ik af met een vriendin in Gouda, ging ik pannenkoeken eten met Melle, uit eten met Johan en mijn ouders, een paar keer winkelen voor Sinterklaas- en adventskalendercadeautjes… En ik schreef niet heel veel voor mijn blog, maar wel een aantal fijne artikelen waar ik blij mee ben. Nu ben ik ook wel klaar voor weer een nieuwe maand!

Ik heb vandaag voor jullie wat nummers die ik in november veel geluisterd heb – naast alle stiekeme kerstliedjes en mijn vaste afspeellijst met liedjes die ik veel luister.

Als eerste Opnieuw – Teske. Teske bracht een aantal nieuwe nummers uit, inmiddels staat er ook een speciale versie van In mijn glas op Youtube. Helaas is Bla bla bla alleen nog beschikbaar via Spotify. Die staat eigenlijk het meest aan, want wat is dat een fijn liedje zeg. Lekker.

Het album Golven van Diggy Dex stond ook regelmatig aan. Wat een fijn album.
Ik kon niet zo goed kiezen welk liedje ik aan jullie wilde laten horen – ik raad je aan om het hele album te luisteren! – maar Jaar of 4 vind ik wel erg prettig.

Ik luisterde veel naar de playlist Autumn van Lauresque. Hele fijne, rustige afspeellijst.
Een aantal liedjes zijn terecht gekomen in mijn eigen afspeellijst. Eén van die liedjes is Paris – The 1975. Bij mij nog niet bekend, maar wat een fijn nummer. Ik raad je trouwens aan om dit via Spotify te luisteren. Ik kon op Youtube alleen live-versies vinden en die vind ik eigenlijk toch wel wat minder mooi. Het geluid is vooral minder goed.

Als Sia een nieuw liedje uitbrengt, dan staat het vaak binnen de kortste keren in mijn afspeellijst met favoriete liedjes. Dit gebeurde ook met Never give up. Heel fijn nummer weer. Ik hou van Sia.

Steeds vaker luister ik naar muziek die ik nog niet ken. Meestal kom ik bij deze muziek door de mensen die ik volg op Spotify en soms ook door afspeellijsten van Spotify zelf. Via Teske ontdekte ik de muziek van Dodie. Erg fijn! Vooral dit liedje vind ik heel mooi. Luister daarnaast even naar deze, zo’n grappig liedje 🙂

Tot slot een kerstliedje. En wel één van Gungor. Deze fijne kerst-ep stond een aantal keren op repeat.
Het leukste liedje vind ik Glory.

Welke muziek luisterde jij veel in november?

Geef een reactie

