Dit is een artikel met van alles en nog wat.

Soms heb je gewoon even wat kleine dingetjes te vertellen die eigenlijk te klein zijn voor een los artikel. Daarom vandaag even een artikel met van alles en nog wat waar ik toch even over wilde schrijven!

Ik las deze boeken 
Ik las de laatste tijd weer een paar toffe boeken. Ik heb niet van allemaal een foto gemaakt, oeps. Maar ze waren eigenlijk allemaal wél heel leuk en daarom wil ik er toch iets over zeggen. Ik las De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween. Nadat ik pasgeleden de film had gezien was ik toch wel erg nieuwsgierig naar dit boek. Het is nogal lastig om een kleine samenvatting te geven, maar ik kan dit boek absoluut aanraden! Het is echt hilarisch en heel knap bedacht door de auteur. Ook de film is trouwens een aanrader. Daarna las ik het boek Ik was Alice, over Alice Liddell. Dat is de vrouw waar het verhaal van Alice in Wonderland op gebaseerd is. Het is een soort biografie, aangevuld met wat fictie omdat niet alle feiten over haar leven bekend zijn. Dit boek vond ik echt prachtig! Hieronder zie je een foto van het boek, die ik op Instagram plaatste.

Daarnaast las ik twee kleine boekjes die ik allebei in één dagje had gelezen. De eerste was Klopt dit wel? van de Volkskrant. Hierin staan allerlei kwesties waarover al columns zijn geschreven in de Volkskrant, over heel uiteenlopende onderzoeken. Het gaat erom of de stellingen die genoemd worden eigenlijk wel waar zijn en heel vaak blijkt het dan onzin te zijn. Dit boekje kreeg ik pas bij een gratis abonnement van twee weken – dat was ook de reden dat ik twee weken de krant kreeg, ik wilde dat boekje hebben, haha – dus ik weet niet of het ook los verkrijgbaar is. Ik kan het in ieder geval aanraden. Naast dit kleine boekje las ik ook een boekje met daarin allerlei korte verhalen over wat een wijkagent in Dordrecht zoal beleefd. Mijn moeder kent degene die de tekeningen in het boekje heeft gemaakt (hij is de vader van die wijkagent die het boekje geschreven heeft) en daarom heb ik het gekregen. Ik vond het wel leuk en hier en daar moest ik wel hardop lachen, maar de schrijfstijl vond ik niet echt heel fijn.

Op dit moment ben ik trouwens aan het lezen in de nieuwe Quest 101, met de ‘beste’ (volgens een jury) 101 vragen van dit jaar. Deze koop ik bijna ieder jaar omdat ik het heel leuk vind. Verder ben ik aan het lezen in een oude Psychologie Magazine die ik nog had liggen en ben ik weer begonnen in Het Heelal van Stephan Hawking – die las ik een tijdje geleden ook, maar er kwamen toen weer andere boeken tussendoor en dus ben ik nu maar opnieuw begonnen, haha.

Ik kocht een nieuwe blouse 
Ik ging pasgeleden cadeautjes kopen voor de adventskalender (rond de kerst kun je een artikel verwachten met daarin de cadeautjes die ik van Johan heb gekregen en ik verwacht dan op zijn blog rond die tijd een artikel met de cadeautjes die ik hem heb gegeven) en toen ging ik ook even in de Primark kijken (ze hebben wel eens leuke spulletjes voor in huis). Toen vond ik een blouse voor maar €8 en ik houd van blouses, dus daarom besloot ik ‘m te kopen. Ik ging de blouse ook ‘even’ passen en alle mensen – en dat waren er nogal wat – bij de paskamers hadden echt enorm veel spullen mee om te passen en die keken dus allemaal heel verbaasd dat ik maar één dingetje had, haha!

Ik heb alleen een (redelijke) foto van het patroontje, haha. Het is een simpele blouse met knoopjes en met van die mouwen die je op kunt stropen en dan weer vast kunt maken met een extra knoopje. Je kent het wel. En ik houd ervan.

Ik deed wat leuke dingen 
Zo ging ik afgelopen vrijdag met (een deel van) mijn klas van vorig jaar uit eten in Rotterdam en dat was hartstikke gezellig! Ik heb nog nooit zo’n fijne klas gehad en met zoveel mensen nu nog contact. Echt heel erg leuk en waardevol. We gingen eerst pizza eten bij Very Italian Pizza (aanrader, goeie pizza’s en pasta’s en heel goedkoop) en daarna met een klein groepje nog een drankje drinken in een cafeetje in de Oude Haven. Zeker voor herhaling vatbaar, daarom hebben we al besloten om in januari een nieuwjaarsborrel te gaan doen!

Zaterdagavond gingen we op bezoek bij mijn zwager, schoonzus en Ruth, om ons cadeautje (een serviesset – natuurlijk is ze daar nog te klein voor, maar beter iets nuttigs op de groei kopen dan wéér een setje kleding waar ze voorlopig al genoeg van heeft) te geven en natuurlijk voor de gezelligheid. Gelukkig vonden ze ons cadeautje heel leuk! Daarna wilden we nog even slingers ophangen in het huis van mijn buurman, want die was zondag jarig, maar hij was nog thuis (ging nog weg) dus dat hebben Johan en ik uiteindelijk zondagochtend vroeg gedaan, haha. Gelukkig vond hij het leuk – ik was er dinsdag even en toen hingen de slingers er nog 😉

Naast deze weekend-dingen ging ik maandag eindelijk, na een aantal verschoven afspraken, naar een vriendin in Gouda. Zij woont daar sinds afgelopen augustus en daarvoor woonde ze veel verder weg, dus superleuk dat ze nu best wel dichtbij woont. We hebben lekker geluncht bij La Place en daarna haar kamer bekeken en daar nog meer gekletst. Het was heel erg fijn!

En nu heb ik nog wat leuke dingen op de planning! 
Vrijdagavond ga ik weer, nadat ik twee keer niet geweest ben, oefenen voor de musical van onze kerk. Zaterdag ga ik naar Amsterdam om te ontbijten met Melle (heel veel zin in, hoewel ik het ook spannend vind haha). Volgend weekend gaan Johan en ik uit eten met mijn ouders, mijn broer en schoonzus bij Da Gabriele in Harderwijk (een Italiaan). Die maandag is het 5 december en dan vieren we dus Sinterklaas. Zoals ieder jaar doen we dat met mijn schoonouders, mijn twee zwagers en mijn schoonzus, en dit jaar is natuurlijk ook Ruth, mijn pasgeboren nichtje, erbij! Dit jaar vieren we het daarom ook bij mijn zwager en schoonzus thuis.
De week van 5 december is Johan vrij, dus dan gaan we vast ook nog wat leuke dingen doen. We hebben nog niet hele concrete plannen, maar het wordt vast gezellig! Dan ga ik 15 december nog afspreken met een vriendin die ik ken van de universiteit. Ik heb haar al een hele tijd niet meer gezien, dus daar kijk ik ook naar uit. Oh, en 18 december wordt Ruth gedoopt. En daarnaast is de maand december altijd al druk, want: Sinterklaas, mijn moeders verjaardag (op 9 december, gelukkig weten we al een cadeautje), kerst en oud & nieuw (als het goed weer is willen we weer naar het nationale vuurwerk in Rotterdam, want dat vonden we vorig jaar superleuk).

En natuurlijk ben ik daarnaast ook nog druk aan het solliciteren, maar daarover misschien later meer – als ik zin heb om er een artikel over te schrijven, haha. Ik heb dinsdagmiddag een hoop sollicitaties de digitale deur uitgedaan, dus hopelijk levert dat iets op…!

Hoe gaat het met jou?

 

Geef een reactie

