Een lijstje vol dankbaarheid.

Dankbaarheidslijstje #willekeurig-nummer is ook zo afgezaagd als titel, toch? Daarom eens een keer een iets andere titel. Woensdag was het dankdag. Van oudsher de dag dat christenen God danken voor ‘gewas en arbeid.’ Vroeger gingen de boeren voor de oogst bidden voor een goede oogst en na afloop van de oogst dan danken – Bid- en Dankdag dus. Nog steeds worden deze dagen gevierd door christenen. Woensdagavond was ik in de kerk om deze dag te gedenken. Natuurlijk kun je dat ook op een andere dag doen – ik ben zelfs degene die iedere keer weer klaagt waarom het niet op zondag is? Aan de andere kant is het wel zo dat je er meer bij stilstaat als je er echt even een moment voor neemt. Daarnaast merk ik dat ik ook echt blijer en tevredener ben als ik regelmatig stilsta bij de dingen die mij blij maken en waar ik dankbaar voor ben. Vandaag weer eens een lijstje op de blog met wat dingetjes van de afgelopen tijd!

image-2016-10-31-26 image-2016-10-31-11

Paddenstoelen in het bos

Het prachtige herfstweer van de afgelopen tijd

 Een leerzaam sollicitatiegesprek (is niets geworden trouwens, anders horen jullie het wel)

Een heel fijn gesprek bij Maandag (hopelijk komt daar wel iets uit)

Een kopje koffie en prachtig uitzicht vanaf de negende verdieping bij Maandag

Afspreken met een vriendin die in Rotterdam woont

Dat alles goed gaat bij mijn zwager en schoonzus – mijn schoonzus is heel erg hoogzwanger

Leuke dingen in het vooruitzicht (daar zal ik wel een apart blogje over schrijven binnenkort!)

Het superleuke Instaswap-pakketje dat ik heb gekregen! (ook hier komt nog een artikel over online)

Dat mijn ouders lekker op vakantie kunnen gaan

Drie nieuwe liedjes van Teske (videoclip van Opnieuw vind je hier) (andere liedjes te vinden op Spotify)

Fijne avonden met fijne vrienden

Cheesecake maken – hij is wel te zacht, maar oh zo lekker! (artikel binnenkort online)

Lekker weer bloginspiratie hebben

Mijn fijne wollen trui van WE en mijn nieuwe spijkerbroeken

Melle een mailtje sturen om af te spreken!

Post bezorgen als het zonnetje schijnt

Nog veel nieuwe boeken om te lezen

Nieuwe visjes kopen nadat de oude doodgegaan waren

image-2016-10-31-42

En deze natuurlijk ❤

Er is weer veel om dankbaar voor te zijn! Daarnaast ben ik natuurlijk ook heel dankbaar, ook al sta ik er lang niet altijd bij stil, voor alle dingen die heel vanzelfsprekend lijken: dat ik iedere dag kleding heb om aan te doen, eten en drinken heb, een dak boven mijn hoofd, een geweldige (en de liefste!) man, de liefste en beste ouders en schoonouders, een broer, twee zwagers en twee schoonzussen, fantastische vrienden en vriendinnen, een auto, een klein baantje en ga zo maar door… 

Waar ben jij dankbaar voor?

2 gedachtes over “Een lijstje vol dankbaarheid.

Geef een reactie

