Day Zero Poject | Laatste maandupdate: oktober.

Het is tijd voor de allerlaatste maandelijkse update van het Day Zero Project! Officieel eindigden de 1001 dagen die ik voor dit project had een aantal dagen geleden, op 29 oktober. Vandaag een update met daarin de laatste doelen die ik heb volbracht en de eindstand. In een ander artikel, dat denk ik morgen online komt, vertel ik je meer over wat ik nu met de overgebleven doelen ga doen!

Volbrachte doelen in oktober
Doel 4 en 5: deze doelen kan ik afstrepen zodra dit artikel klaar is. Doel 4 is namelijk leg het project vast in beelden en blogs (per actie/aantal acties) en doel 5 is schrijf elke maand een update op je blog. Ik heb niet iedere actie in beelden of een blog vastgelegd, maar ze zijn wel allemaal aan bod geweest in artikelen en/of in de maandelijkse updates. Iedere maand stond er een update op mijn blog. Soms was het een apart en uitgebreid artikel, soms noemde ik het in een ander artikel. Deze doelen kunnen nu dus, aan het einde van het project, afgestreept worden.

Doel 11: zes keer een themaweek houden. Het duurde even voordat ik een idee had voor de laatste themaweek, maar afgelopen maand kon je een week lang iedere dag een nieuw artikel lezen over muziek en emoties. Daarmee kon doel 11 van de lijst af! Ik vond het wel leuk om te doen, themaweken houden op mijn blog, maar het was ook wel lastig om iets leuks te bedenken waar ik een week lang over kon schrijven.

Doel 13: een maand lang iedere week een outfitfoto (laten) maken. Dit doel heb ik iets anders ingevuld dan oorspronkelijk de bedoeling was. Daar kun je meer over lezen in dit artikel.

Het volgende doel dat van het lijstje af kon was doel 14: bloggen over de statistieken van mijn blog aan het begin en aan het eind van het project. Mijn gedachte hierbij was dat ik dan mooi kon zien of mijn blog gegroeid is tijdens het Day Zero Project. Ik kan je vertellen: mijn blog is zéker gegroeid. Daarvoor wil ik jullie natuurlijk bedanken! 🙂 Het tweede statistiekenartikel kun je lezen als je op de link klikt en de eerste vind je hier.

Dat waren de doelen die ik deze laatste maand nog af kon strepen!

Er zijn daarnaast nog twee doelen waar ik wel mee bezig ben geweest, maar die ik niet af heb kunnen ronden. Dat zijn deze:

  • Doel 2: doe voor elk behaald doel €1 in de spaarpot
  • Doel 36: alle steden bezoeken van Monopoly. Ik heb er 6 van de 8 bezocht: Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Amsterdam, Arnhem en ‘ons dorp’. De steden die dus nog overgebleven zijn, zijn Groningen en Haarlem.

En dan zijn er nog een aantal doelen waar ik helemaal niets mee heb gedaan. Dit zijn 25 doelen. Het enige doel dat ik daarbij niet meegerekend heb is doel 3: doe aan het einde van het project iets leuks met het geld. Ik weet namelijk nog niet zo goed of ik dat doel nog af ga strepen door gewoon iets leuks te gaan doen – niet per se met €101, want dat zit niet in de spaarpot doordat ik doel 2 niet heb afgerond.

Afgestreepte doelen in de verschillende categorieën 
Ik had verschillende categorieën bedacht met daarin verschillende doelen. Het leek me wel leuk om ook nog even op een rijtje te zetten hoeveel doelen ik in elke categorie af kon strepen.

Day Zero Project: 5 doelen. 3 doelen afgestreept, 1 doel mee bezig geweest, 1 doel (nog) niet behaald (dat is: doe wat leuks met het geld aan het einde van het project).

Persoonlijk: 4 doelen. 3 doelen afgestreept, 1 niet (stoppen met nagelbijten). Dit was een hele leuke categorie om dingen in af te strepen: mijn masterdiploma halen, trouwen en een leuke baan vinden of weer gaan studeren.

Blog: 12 doelen. Allemaal afgestreept!

Creatief: 11 doelen. 7 afgestreept en 4 niet.

Reizen: 4 doelen. 2 afgestreept, één mee bezig geweest (alle steden van Monopoly bezoeken) en één niet.

Eten/drinken: 13 doelen. 8 behaald, 5 niet.

Activiteiten/gewoon doen (overduidelijk de grootste categorie): 51 doelen. 37 doelen behaald, 14 niet.

Eindconclusie 
Het valt me alles mee! Ik heb van de 101 doelen in 1001 dagen maar liefst 75 doelen volbracht (hierbij heb ik dus doel 3 wel meegerekend)! In het begin was ik wat fanatieker bezig met het project, maar naarmate het einde naderde ben ik wel een aantal dingen alsnog gaan doen.

Ik vond het heel leuk om ermee bezig te zijn en er regelmatig over te schrijven. Ik heb door het project hele leuke dingen gedaan, die ik denk ik anders niet zo snel gedaan zou hebben. Zo maakte ik regelmatig foto’s op dezelfde plek tijdens het post bezorgen – daar krijg je een mooi overzicht door! – gaf ik geld aan een goed doel, las ik (meer dan) 50 boeken, deed ik mee aan een fotowedstrijd, maakte ik een adventskalender (en sindsdien doen Johan en ik dat ieder jaar), ging ik op een bed liggen in de Ikea, sprong ik midden in een plas nadat het geregend had en zo kan ik nog wel even doorgaan. Sommige doelen heb ik niet volbracht omdat het niet lukte qua financiën of tijd, sommige doelen bleken achteraf misschien toch niet zo leuk. Sommige doelen heb ik een beetje omgevormd zodat ik er toch nog wat mee kon en met sommige doelen heb ik dat niet gedaan.

Conclusie: ik kan het Day Zero Project best aanraden! Bedenk wel echt 101 dingen die haalbaar zijn én die je over een aantal jaren nog steeds leuk vindt om te (gaan) doen. Dat voorkomt dat je er niet zo’n zin meer in hebt. Ik vond het in ieder geval superleuk om te doen en over te bloggen! 🙂

Morgen dus het artikel over wat ik ga doen met de doelen die ik nog helemaal niet volbracht heb!

Een gedachte over “Day Zero Poject | Laatste maandupdate: oktober.

Geef een reactie

