4 films die ik graag wil zien.

Heeft er toevallig iemand geld over? Er zijn momenteel zóveel leuke films in de bioscoop – of ze komen binnenkort uit – die ik wil zien! Ik ging zelfs kijken of ik een Pathé Unlimited-card kon nemen, want die kost €19 per maand en als je dan naar 4 films gaat heb je dat geld er natuurlijk zo uit. Ik ontdekte echter, zoals ik al een beetje had verwacht, dat je voor minimaal vier maanden die kaart moet nemen en dan zul je zien dat er in die vier maanden geen leuke films meer verschijnen. Ik heb dat vaak, dat er een hele tijd niets leuks draait in de bioscoop en dan ineens véél leuke films tegelijkertijd. Misschien zijn er onder jullie die nog wel zin hebben (en geld voor) een leuke film en daarom deel ik vandaag 4 films met je die ik graag nog wil zien!

Riphagen 

Deze film, met Jeroen van Koningsbrugge in de hoofdrol, gaat over Dries Riphagen, een Amsterdamse crimineel die samenwerkte met de Duitsers tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hij steelt spullen van Joodse mensen, zowel voor de Duitsers als voor zichzelf en hij helpt hen ook met het oppakken van Joden.

Het lijkt me een hele mooie film. Ik hou sowieso vaak wel van oorlogsfilms, als ze tenminste waarheidsgetrouw zijn en ook historisch zo goed mogelijk kloppen. Oh, en ik vind Jeroen erg leuk. Ik ben wel benieuwd naar hoe hij in zo’n serieuze film is als bad guy. 

Trolls 

De eerste keer dat ik de trailer zag van deze film, was in de bioscoop. Johan was direct overtuigd van deze film, maar bij mij duurde dat wat langer. Ik heb nog een aantal keren de trailer gezien en uiteindelijk werd ik toch wel benieuwd. Ik vind vooral de wolk ontzettend grappig. Daarnaast hield ik gelijk van Can’t stop the feeling en ben ik ook gevallen voor de enorm leuke cast (nou ja, degenen die de stemmen ingesproken hebben dus)! Ik bedoel: Justin Timberlake, Anna Kendrick, Zooey Deschanel, James Corden, John Cleese, Russell Brand… Moet ik nog meer zeggen?

De film gaat over Poppy, de prinses van de trollen, die samen met zo’n beetje de enige trol die níet altijd superblij en hyper is, het volkje gaat redden van hun vijanden.

The Girl on the Train 

Het boek Het meisje in de trein ligt op de grote stapel met boeken die ik de laatste tijd heb gelezen. Ik was erg benieuwd naar het boek omdat ik er zoveel goede recensies over las en veel goeds over hoorde. Negatieve recensies waren er trouwens ook. Ik was zelf erg enthousiast over het boek. Ik vond het goed in elkaar gezet, een origineel verhaal en best spannend. Hier en daar had het wel wat sterker gekund, maar over het algemeen vond ik het heel goed. Nu is er de film, gebaseerd op het boek. Natuurlijk moet ik die dan dus ook zien!

De film gaat over een gescheiden vrouw, Rachel (gespeeld door Emily Blunt – superleuk!), die iedere dag dezelfde treinreis maakt. Ze ziet iedere dag een in haar ogen volmaakt stel, Megan en Scott Hipwell. Dan ontdekt Rachel echter een gruwelijk geheim en ze komt middenin een nachtmerrie terecht…

Inferno

Inferno is de nieuwste film in de reeks van verfilmde boeken van Dan Brown. Robert Langdon, opnieuw gespeeld door Tom Hanks, wordt wakker in een Italiaans ziekenhuis. Hij heeft last van geheugenverlies. Hij ontdekt dan dat hij in het bezit is van geheimzinnige codes. Deze codes zijn gemaakt door een geweldige wetenschapper die geobsedeerd is door het einde van de wereld en het duistere meesterwerk Inferno van Dante Alighieri. Zijn leven blijkt in gevaar te zijn, dus de jonge dokter Sienna Brooks helpt Langdon te ontsnappen. Samen proberen ze het complot dat de wereld ernstig bedreigt te stoppen.

Mijn ervaringen met de boeken van Dan Brown zijn héél goed. Ik heb ze allemaal gelezen en ik heb ook de films De Da Vinci Code en Angels and Demons gezien. Die vond ik ook heel goed. Daarom ben ik superblij dat er nu ook een film is over Inferno, dat ik zo mogelijk nog beter vond dan de andere boeken van Brown die ik heb gelezen.

Vier films dus die ik graag wil gaan zien! Als ik één of meerdere heb gezien, lees je daar vast nog wel weer een recensie over hier op de blog! Ik denk trouwens dat er de komende dagen misschien wat minder of geen artikelen verschijnen, want ik ben een beetje door mijn bloginspiratie heen. Leuke ideeën voor artikelen zijn dus welkom! 🙂

Een gedachte over “4 films die ik graag wil zien.

  1. Ben ook erg benieuwd naar Inferno en Girl on the Train! Zijn voor het eerst weer films die uitkomen die mij wel leuk lijken, haha. Vond de afgelopen tijd het aanbod in bioscopen niet zo…

Geef een reactie

