Een wandeling en een zonsondergang.

Afgelopen vrijdag gingen Johan en ik ’s middags een wandelingetje maken bij Recreatiegebied de Rottemeren. Dit is in de buurt van Rotterdam (bij de oude rivier de Rotte – nu is het trouwens een meer), bij Bleiswijk. Je kan er leuk wandelen langs het water, het is er heel mooi! We waren hier nog nooit geweest, maar we gaan zeker nog eens terug. Eigenlijk wilden we een boswandeling maken en dingetjes verzamelen voor mijn dienblad dat ik herfstig ga maken (ook een beetje voor het herfstlijstje, maar het is sowieso leuk natuurlijk!), maar er is niet echt veel bos bij ons in de buurt en de bomen zijn ook nog niet echt heel erg verkleurd. Dit gaan we binnenkort dus hopelijk nog doen – ik denk bij mijn ouders in de buurt, want daar is wel heel veel bos (op de Veluwe). Voor nu heb ik wat foto’s van jullie die ik bij de Rottemeren heb gemaakt. Ik vind trouwens de naam ‘Rottemeren’ klinken alsof het er stinkt en niet alsof het er mooi is, haha!

image-2016-10-12-9 image-2016-10-12-10

Kijk hoe blauw de lucht nog was, zo fijn! Ik houd van dat soort herfstweer!

image-2016-10-12-11 image-2016-10-12-12

Er was ook een molen aan de overkant en die was natuurlijk wel geschikt voor een foto

Daarnaast heb ik ook nog wat foto’s van afgelopen zondag. Toen zijn Johan en ik naar de zonsondergang gaan kijken op het strand bij de Maasvlakte. Een strandwandeling konden we niet maken, want we mochten het strand niet op vanwege drijfzand, maar we konden wel wat mooie foto’s maken. Johan heeft ook filmpjes gemaakt, die kun je op zijn blog terugvinden! We waren echt maar nét op tijd voor de zonsondergang. Het was wel heel erg bewolkt en het ging ook een beetje regenen. Daardoor zie je niet zoveel van de zonsondergang als we gehoopt hadden, maar gelukkig zijn het alsnog wel leuke foto’s geworden!

image-2016-10-12-1 image-2016-10-12

Deze foto’s heb ik met mijn telefoon gemaakt. De onderstaande foto’s – behalve de selfie – met mijn camera. Ik wilde namelijk ook een leuke foto voor Instagram, vandaar. Haha! Ik word al een echte blogger :’) Op deze foto’s zie je trouwens nog wel een beetje van de lucht die je verwacht bij een zonsondergang.

image-2016-10-12-2

Ik moest zo nu en dan wel even mijn hoedje vasthouden, want het waaide erg hard. Ik maak trouwens bijna nooit selfies – en het licht was niet zo goed – maar deze vond ik wel leuk.

image-2016-10-12-13 image-2016-10-12-14

Rechts zie je alles dat er van de zon te zien was als we recht vooruit over de zee uit keken, haha! De lucht was wat verder naar links, dat je ook op de linkerfoto kunt zien, nog wat lichter.

image-2016-10-12-15 image-2016-10-12-16

De wolken waren wel heel fotogeniek. Net alsof ze geschilderd waren …

image-2016-10-12-17 image-2016-10-12-18

image-2016-10-12-19 image-2016-10-12-20

De camera en het statief waren ook mee om filmpjes te maken. En ik heb zo’n man die dan gewoon eventjes moet poseren achter het bord waarop staat dat je niet verder mag. Kan gewoon.

image-2016-10-12-21 image-2016-10-12-22

Tot slot nog wat foto’s met wat meer duinen erop.

Ik kan trouwens iedereen erg aanraden om eens naar het strand op de Maasvlakte te gaan! De weg ernaartoe is misschien niet zo leuk, want je rijdt de A15 uit en dus zie je onderweg voornamelijk het enorme industrie/havengebied van Rotterdam (Europoort en ook op de Maasvlakte). Uiteindelijk kom je echter terecht op een parkeerplaats waar je je nog steeds in het industriegebied waant. Als je dan de trap oploopt sta je ineens oog in oog met de zee en het strand is héél schoon. Echt een fijne plek!

Geef een reactie

