Themaweek: muziek en emoties | Dansen/lekker gek.

‘Dansen/lekker gek’ is officieel natuurlijk geen emotie. Toch denk ik dat iedereen wel dat gevoel kent dat je, als je een bepaald liedje hoort, dat je dan eigenlijk niets anders kan dan met een grote grijns op je gezicht heel gek dansen of hysterisch meezingen – of, het liefste nog, een combinatie van die twee dingen. Ik vind dat een lekker gevoel en daarom vandaag: drie liedjes die volgens mij prima in de categorie ‘dansen/lekker gek’ passen!

Ik had hier trouwens ook gewoon weer Can’t stop the feeling en Shake it off in kunnen gooien, want ‘daar ga ik ook lekker op’ (wat een ongelooflijk stomme uitdrukking is dat, maar ik wilde ‘m gewoon een keer gebruiken, hahaha), maar het is natuurlijk niet zo leuk als je weer dezelfde liedjes tegenkomt. Drie andere liedjes dus…!

Wat voor mij zo typisch is aan de liedjes van Nielson, is dat ik ze de eerste keer dat ik ze hoor vaak helemaal niet zo leuk vind. Zo ook met Sexy als ik dans. ‘Wat een irritant liedje’, dacht ik. Als ik zijn liedjes echter wat vaker hoor, dan vind ik ze ook vaak steeds leuker vinden. Zo ook met Sexy als ik dans. Inmiddels kan ik eigenlijk niet meer stil blijven zitten als ik het hoor. Een prima liedje in deze categorie dus!

Dit liedje, Bailar, is nog niet zo heel lang geleden verschenen volgens mij. Ik hoorde het een flink aantal keren op de radio en merkte dat ik het eigenlijk heel erg leuk vind. Het is echt een lekker dansliedje wat ook gewoon over dansen gaat. Prima om lekker gek op te dansen én natuurlijk om lekker fonetisch mee te zingen omdat je geen bal van de tekst verstaat, haha.

Het laatste liedje van vandaag is er voor mij één in de categorie guilty pleasure. Ik vind absoluut niet alle liedjes van De Jeugd van Tegenwoordig leuk (om er een paar te noemen die ik vreselijk vind: Elektrotechniek en Manon), maar Sterrenstof is wel mijn favoriete liedje van De Jeugd. ‘Lekker gek’ en een beetje dans. Prima combinatie. Het gaat helemaal nergens over en het zingt, als je het een aantal keren gehoord hebt, lekker makkelijk weg. Ik hou ervan.

Op welk liedje ga jij helemaal los?

 

Geef een reactie

