Themaweek muziek en emoties | Liefde.

Ik kon niet anders dan in deze themaweek vol muziek en emoties ook de emotie/het gevoel liefde aan bod te laten komen. Liefde kan je hebben voor mensen, voor dieren en natuurlijk ook voor muziek! Ik heb zeker liefde voor muziek en mede daarom kon het niet ontbreken in deze themaweek. Vandaag drie van mijn favoriete liefdesliedjes. Ik houd niet echt van kleffe liefdesliedjes, maar wel van prachtig mooie liedjes met mooie melodielijnen, met herinneringen en met prachtige teksten.

All of me – John Legend 
Dit vind ik zo’n prachtig nummer. Ik heb het al ontelbaar vaak geluisterd, maar het is beland op mijn lijstje met favoriete liedjes ooit en dat betekent dat ik er geen genoeg van kan krijgen. Er zijn maar weinig liedjes die op dat lijstje belanden. Liedjes waar ik eigenlijk altijd en overal wel naar kan luisteren. Dit is er eentje. Wat een pareltje. Echt zo’n liedje dat niemand beter kan zingen dan John Legend – ik hou sowieso van John Legend.

Ons moment – Gerald Troost 
Het nummer wat ik eigenlijk had gekozen is ‘Intens.’ Dit nummer is instrumentaal en het is mijn favoriete liedje van Gerald Troost. Als je hem niet kent: het is een christelijke zanger die in de wereld van de christelijke zangers ook erg bekend is. Intens is eigenlijk ook wel de emotie die ik voel bij dit nummer. Het is intens. Het is puur. Het klopt allemaal perfect (dat heb ik ook vaak met de muziek van Einaudi). Het nummer ‘Intens’ heeft dan ook geen tekst nodig, het is precies goed van zichzelf. Ik voel er liefde bij. Het nummer staat helaas helaas helaas alleen niet op Youtube – ik kon het in ieder geval niet vinden – dus heb ik gekozen voor mijn op één na favoriete liedje van Gerald en dat is Ons moment. Een deel van de tekst van dit liedje stond op onze trouwkaart. Ik vind het prachtig. De tekst is zo mooi!

Liefdesbrief – Bløf 
Een beetje een gekke keuze misschien. Als je het nummer kent snap je wat ik bedoel. Anders begrijp je het denk ik wel als je het geluisterd hebt. Je moet dan even goed naar de tekst luisteren. Het gaat meer over een liefde die voorbij zou moeten gaan omdat dat beter is, dan over de positieve, de mooie kant van de liefde – zoals de vorige twee nummers die heb uitgekozen. Ik heb toch voor dit liedje gekozen omdat ik 1) heel veel van Bløf hou (dat is ook liefde, haha) en 2) omdat ik echt iets heb met dit liedje. Lekker vage omschrijving, maar ook dit is soms onderdeel van liefde. Het liedje staat trouwens op de cd Oktober, die ga ik ook maar snel weer eens luisteren.

Wat is jouw favoriete liefdesliedje?

 

 

Een gedachte over “Themaweek muziek en emoties | Liefde.

Geef een reactie

