Day Zero Project | Themaweek: muziek en emoties.

Voor het Day Zero Project, waar ik deze maand nog zoveel mogelijk doelen van probeer te volbrengen voordat het project officieel eindigt op 29 oktober, wilde ik zes keer een themaweek doen op mijn blog. Inmiddels zijn er 5 themaweken geweest en is het nu dus tijd voor de laatste. Deze week neem ik jullie een beetje mee in mijn muzieksmaak en de daarbij behorende emoties. Muziek is emotie zeg ik wel eens. Muziek kan, zowel met tekst als instrumentaal, emoties bij je oproepen. Heel verschillende emoties. Het leek me leuk om voor deze themaweek iedere dag een emotie en drie nummers die bij die emotie passen uit te zoeken. Het zijn dan liedjes waar ik of de genoemde emotie bij voel, of liedjes die over die emotie gaan.

Ik weet dat het al woensdag is, maar ik bedacht me op dinsdag pas dat dit wel een leuk onderwerp zou kunnen zijn voor een themaweek. De themaweek duurt wel gewoon een week, van woensdag tot en met woensdag dus.

Zo ziet de themaweek eruit:
– zoals je ziet zitten er ook gevoelens bij die je misschien niet als ‘emotie’ zou betitelen, maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel. –
Vandaag: inleiding (met zomaar een fijn liedje van dit moment)
Donderdag: melancholie/nostalgie/herinneringen
Vrijdag: vrolijk/blij
Zaterdag: liefde
Zondag: christelijke muziek – haha, dat is natuurlijk geen emotie, maar het leek me wel leuk om 3 van mijn favoriete christelijke liedjes, met verschillende emoties dan, te laten zien/horen
Maandag: boos
Dinsdag: dansen/lekker gek
Woensdag: afsluiting met drie van mijn (vele) favoriete liedjes ever 

En om het artikel van vandaag gelijk in stijl af te sluiten, nu zomaar een fijn liedje van dit moment! Ik heb een hoop favoriete liedjes van het moment en er zijn ook nummers die ik eigenlijk altijd wel kan luisteren, maar ik heb er voor nu dus eentje uitgekozen. Het is van Sia (die ik sowieso fantastisch vind). De video vind ik ook mooi.

Ik hoop dat het een leuke themaweek gaat worden! Als ik meer inspiratie heb voor artikelen, dan komt er op die dagen ’s ochtends een artikel voor de themaweek online – gewoon om 6 uur zoals altijd – en ’s middags om 13 uur het andere artikel.

2 gedachtes over “Day Zero Project | Themaweek: muziek en emoties.

Geef een reactie

