Day Zero Project | Het tweede statistiekenartikel!

Soms weet ik niet zo goed waar ik over wil bloggen. Dit was zo’n moment. De hele maand september heb ik geblogd en ook de eerste drie dagen van oktober stond er een nieuw artikel online. Ik wilde afgelopen zondag bij mijn ouders in het bos gaan wandelen, dan kon ik daar over bloggen – in het kader van mijn herfstlijstje. Helaas was het zondagmiddag geen lekker wandelweer, dus daar kwam niets van terecht. Ik had wel een heel leuk weekend – zaterdag ging ik met Johan naar Bobbejaanland en dat was superleuk, en ’s avonds en zondag waren we bij mijn ouders om alvast mijn vaders verjaardag te vieren (hij was gisteren jarig). Mijn broer en schoonzus waren er ook. Het was heel gezellig! – maar hier kon ik verder niet echt over schrijven vond ik, haha. Toen bedacht ik me dat ik verschillende Day Zero Project-doelen nog wil volbrengen deze maand. Dan kan ik daar net zo goed gelijk mee beginnen. En daarom dus vandaag: het tweede statistiekenartikel (de andere doelen kan ik namelijk niet zo snel afstrepen nu – iemand nog een idee voor een leuke themaweek?). Ik schreef begin februari 2014, toen ik net begon met het project, het eerste artikel. In dit artikel zet ik de statistieken van toen en nu samen op een rijtje! De statistieken zoals ze in 2014 waren komen kort aan bod, want dat kun je in het artikel dat ik toen schreef uitgebreid terug lezen.

Net als in 2014 kijk ik nog steeds niet heel vaak naar mijn statistieken. Ik vind het leuk om te schrijven en hoop dat nog lang te blijven doen, maar of dat nu door 10.000 mensen wordt gelezen of door 100, dat vind ik net zo leuk (ik roep zomaar wat getallen hè). Natuurlijk vind ik 10.000 leuker, maar het moet wel een hobby blijven. Dat probeer ik er maar mee te zeggen. Oké, daar komt ‘ie!

Bezoekers en views 
Ik schreef in het oude artikel iets over views en bezoekers. Dat doe ik nu dus ook.
Mijn totale aantal views (ik neem aan sinds mijn blog bestond, ik heb het er niet bij gezet – daar ga ik nu dus wel even vanuit) was in februari 2014 11.116 en het hoogste aantal op één dag 133. Stiekem hoopte ik dat het nu, bijna aan het einde van het project, hoger zou zijn. Haha. Mijn blog bestaat sinds oktober 2012, maar toen blogde ik eigenlijk meer sporadisch dan regelmatig, dus in 2014 was ik er al wat meer mee bezig – inmiddels kan ik me mijn leven zonder mijn blog eigenlijk niet echt voorstellen. Ik kijk nu ter plekke trouwens naar mijn statistieken. Mijn totale aantal views is nu: 72.933 – logisch dat het hoger is dan in 2014, want er zijn echt wel mensen op mijn blog geweest, maar zóveel views! Wauw. Dit zegt dus niets over het aantal bezoekers hè, want één bezoeker kan ook 100 artikelen bekijken en dan heeft ‘ie dus gelijk 100 views. Het hoogste aantal views op één dag is nu 307 (wow), dit was op 9 april 2015.

Dan het aantal bezoekers.
Februari 2014: heb ik niets eens genoteerd! Suf. Ik weet het dus niet precies. Totaal in 2014 waren het er in ieder geval (want dat kan ik nu ook nog zien) 11.224 – maar dat wist ik in februari, toen ik dat artikel schreef, natuurlijk nog niet, haha.
Oktober 2016: tot nu toe zijn er dit jaar 8421 bezoekers op mijn blog geweest.
Sinds het moment dat ik begon met deze blog – oktober 2012 – zijn er maar liefst 34.050 unieke bezoekers op mijn blog geweest. Wauw. Dat is voor mij echt een onwerkelijk hoog aantal. Jongens, dat zijn ongeveer net zoveel mensen – of zelfs ietsje meer – dan dat er in het Gelredome passen (!!!). Ongelooflijk (en natuurlijk bedankt!!).

Hoe komen mensen op mijn blog terecht? 
In 2014: voornamelijk via Google en Facebook. Via Google vooral ook met onbekende zoektermen.
Nu: zoekmachines – Google staat op 1 – en weer met voornamelijk onbekende zoektermen, via Facebook, via de WordPress-reader en via andere blogs waar ik reacties achterlaat. Bijvoorbeeld die van Johan, Teske en Lisanne. Zoektermen die wel bekend zijn, zijn meestal in de trant van ‘verlaten gebouwen Rotterdam’ of ‘verlaten plekken Rotterdam/Nederland’.

Volgers en reacties 
In februari 2014 had ik 13 volgers. 12 via Bloglovin’ en 1 via email. En sinds het begin van mijn blog had ik 464 reacties ontvangen. De meeste waren toen van Johan en van Saskia. Nu heb ik 81 volgers op WordPress, 3 emailvolgers en 15 op Bloglovin’. In totaal heb ik op dit moment dus 99 volgers! Dat zijn er héél wat meer dan de 13 uit februari 2014. Wauw. Ik vind het zo leuk dat jullie mij allemaal volgen! En daar komen dan nog de volgers bij die mijn blog wel altijd lezen (hoi klasgenootjes! – onder andere) maar mijn blog niet vast volgen. Die volgers kan ik dus niet zien. Nogmaals: wauw. Het totale aantal reacties dat ik inmiddels heb ontvangen is 2402. De meeste reacties daarvan zijn van Selene & Saskia. Dank jullie wel daarvoor!

Bezichtigingen per land 
Er komen mensen uit verschillende landen op mijn blog. In 2014 waren het er alleen al 10.339 uit Nederland. De top 3 bestond verder uit België (298) en het Verenigd Koninkrijk (128). Ontzettend veel. Sinds het begin van mijn blog dus. Ik snap niet hoe ik dat toen gevonden heb, want ik zie nu alleen de statistieken van bezichtigingen per land van één jaar. De top 3 van 2016 bestaat uit:
1. Nederland: 10.891
2. Verenigde Staten: 1962
3. België: 766

Daarnaast worden er nog veel meer landen genoemd, waaronder ook een aantal die je niet verwacht zoals Malta, Mauritius en Japan. Dat is gek hè. Het is zomaar een greep uit een heleboel landen trouwens.

Best gelezen artikelen & best bekeken pagina’s 
Van de pagina’s en best gelezen artikelen kan ik alleen de views zien en niet het aantal unieke bezoekers. De pagina’s die het best bekeken werden in 2014 waren de homepage (logisch), en de pagina over mij en mijn blog. Nu zijn dat nog steeds de homepage – die inmiddels maar liefst 28.077 keer (!!!) is bekeken (dat is best grappig, er zijn meer unieke bezoekers op mijn blog geweest maar blijkbaar komen die dus ook via andere wegen op mijn blog terecht zodat ze direct bij een artikel komen – zij kijken dus niet op de homepage) – en de pagina ‘toffe blogs’ (die ik af en toe nog wel eens bij werk) met 490 views. De pagina over mij staat wat verder naar onderen met 281 views.

Dan even wat best gelezen artikelen. In 2014 waren dat:
1. Lichtpuntje #5: herfst! (want daar zitten ook voordelen aan) (244 keer bekeken)
2. ‘als ik jou zie, dan maakt mijn hart een sprongetje’ (118 keer bekeken)
3. Inspiratie: ‘een toestand van creatief nadenken’ (1) (117 keer bekeken)

Nu zijn dat:
1. Fascinerende verlaten plaatsen | Tropicana Rotterdam (4016 keer bekeken)
(dat artikel had ik nog niet geschreven toen ik het vorige statistiekenartikel maakte. Door de goede tags en doordat er enorm veel wordt gezocht op verlaten plaatsen staat dit artikel al heel lang op nummer 1 van best bekeken artikel.)
2. Verlaten plaatsen | Pretparken (1947 keer bekeken) (zelfde verhaal als bij nummer 1)
3. The Girlfriend Tag (1405 keer bekeken)

Het enige artikel dat in 2014 ook al bestond was nummer 3, en die stond toen op nummer 9 met 87 views. Grappig detail: het artikel dat nu op 10 staat van best bekeken artikelen is 290 keer bekeken. Dat is dus gewoon meer dan de nummer 1 uit 2014, hahaha!

En dat was het! Gefeliciteerd als je je door maar liefst 1200 woorden over statistieken hebt heen geworsteld! Volgens mij is dit véél leuker voor mijzelf dan voor jullie, maar goed, alles voor het goede doel (het Day Zero Project in dit geval). Ik ben blij met iedere volger, iedere reactie en iedereen die een bezoekje brengt aan mijn blog. Heel heel heel erg dankjewel daarvoor! 🙂

2 gedachtes over “Day Zero Project | Het tweede statistiekenartikel!

Geef een reactie

