#Boektober | Deze boeken ga ik lezen!

Ik doe deze maand mee aan #Boektober! In het artikel van gisteren heb ik al beschreven wat het inhoudt. Ik schreef daar ook dat ik nog een apart artikel ging schrijven over welke boeken ik dan wil gaan lezen. Vandaag vertel ik je er meer over!

Niet van alle boeken heb ik foto’s, want ik leen vaak boeken van mijn buurman en daarvan heb ik er pas eentje mee naar huis genomen. Ik weet al wel welke ik nog meer wil gaan lezen, maar daar kon ik dus nog even geen foto maken.

1. Stoner – John Williams 
Dit is een boek waar ik al veel over heb gehoord en de recensies zijn zó goed, dat ik het boek nog steeds een keer wilde lezen. Het is een roman die gaat over William Stoner, een zoon uit een arme boerenfamilie, aan het einde van de negentiende eeuw geboren. Hij heeft geen gemakkelijk leven. Hij wijdt zijn leven aan literatuur en liefde en zijn carrière is die van docent Engels. Zijn ouders zijn het niet eens met zijn carrièrekeus, het verloopt moeizaam en zijn vrouw en dochter keren zich tegen hem. Hij sterft uiteindelijk in anonimiteit. Het is niet echt een leuk verhaal als je het zo leest op de achterflap, maar als ik zomaar een aantal zinnen uit verschillende recensies noem, dan overtuigt dat mij wel om te gaan lezen: ‘Onwaarschijnlijk mooi geschreven’, ‘spectaculaire roman, vormgegeven in bijna perfecte en precieze taal…’ Er volgen nog veel lovende woorden. Dit is het eerste boek dat ik ga lezen!

image-2016-09-30 image-2016-09-30-1

2. Vrouwen van Rome. Seks, macht & politiek 
Het tweede boek dat ik wil gaan lezen is er eentje waar ik al in begonnen ben. Ik ben zelfs al halverwege. Dit is echter niet echt een leesboek, maar meer een soort studie-/informatief boek over de vrouwen achter de machtige keizers van het Romeinse Rijk uit de oudheid. Een onderwerp waar zeker mijn interesse ligt. Het boek leest echter niet heel makkelijk, hoewel het wel erg interessant is. Daarom staat het op het #Boektober-lijstje, zodat ik het hopelijk nu wél uit ga lezen. Dit boek ga ik dus tussendoor lezen, terwijl ik andere boeken lees.

3. Het heelal – Stephen Hawking 
Dit boek staat bij mijn buurman in de kast en ik ben er héél nieuwsgierig naar. Ik ben het waarschijnlijk totaal oneens met Hawking, omdat hij een overtuigd atheïst is en ik een overtuigd niet-atheïst (haha). Toch ben ik erg nieuwsgierig naar zijn visie op het heelal en daarom wil ik dit boek graag lezen.

image-2016-09-30-2

4. Mysteries uit het christendom 
Dit is ook meer een informatief boek, dus waarschijnlijk ga ik hier steeds één hoofdstuk van lezen. Ieder hoofdstuk behandelt een ander mysterie uit het christendom. Eén van de hoofdstukken gaat bijvoorbeeld over de Lijkwade van Turijn. Dit boek kocht ik goedkoop (€5) in een prachtige boekhandel in Bergen op Zoom (Quist – zeker heengaan als je in de buurt bent, en vergeet dan niet in de kelder te kijken), maar ik heb het nog niet gelezen. Deze gaat dus ook op het lijstje van #Boektober!

In principe zijn dit de boeken die ik deze maand wil gaan lezen, maar mocht ik nog een stukje maand overhouden aan het eind van mijn boeken (haha), dan staan er nog wel wat boeken in de boekenkast van mijn buurman op me te wachten. Daarnaast wil ik graag ‘daar is hij weer’ – het boek van de film over Hitler, Er ist wieder da – nog een kans geven. De eerste keer kwam ik daar namelijk niet doorheen.

Welk(e) boek(en) ga jij deze maand lezen? Doe je ook mee met #Boektober?

 

Een gedachte over “#Boektober | Deze boeken ga ik lezen!

Geef een reactie

