Het is oktober | #Boektober | Day Zero Project.

Welkom in oktober! September is wat mij betreft echt voorbij gevlogen. In dit artikel kijk ik even met je terug op september – welke doelen had ik mezelf gesteld en heb ik die volbracht? – en blik ik vooruit op oktober: wat kun je verwachten op bloggebied en van het Day Zero Project (dat in deze maand officieel tot een einde komt)?

Eerst nog even terugkijken naar september. Ik had mezelf twee doelen gesteld voor september en die heb ik allebei volbracht. Het eerste doel was om mee te doen aan #lichtpuntjesmaand en daarvoor iedere dag een foto van een lichtpuntje te plaatsen op Instagram. Daarnaast stond er iedere week op woensdag een artikel met allerlei lichtpuntjes op mijn blog. Die kun je nog lezen als je dat leuk vindt: nummer 1nummer 2nummer 3nummer 4. Het tweede doel voor september was om iedere dag een artikel online te zetten op mijn blog. Dat is ook gelukt. Het was zo nu en dan een uitdaging om iets te bedenken voor de volgende dag. Ik heb meerdere keren aan Johan gevraagd ‘oh jee waar moet ik nu weer over schrijven’ maar uiteindelijk stond er iedere dag in september een artikel online. Een leuke uitdaging! Ik heb ook gezien dat er veel bezoekers op mijn blog zijn geweest: dankjewel daarvoor!

Oktober = #Boektober
En nu is het oktober. Voor oktober staat er in ieder geval één doel op de planning: meedoen aan #Boektober. Het principe is eigenlijk heel eenvoudig: je stelt jezelf een doel hoeveel boeken je gaat lezen in deze maand. Die zet je alvast klaar, zodat je gemotiveerd wordt. Dan is het een kwestie van beginnen en lekker lezen! Het doel is om meer te (gaan) lezen dan dat je normaal doet. Er komt nog een apart artikel online welke boeken ik ga lezen deze maand. Er is ook een Facebook-pagina waarop we elkaar kunnen inspireren. Je kan natuurlijk ook nog steeds meedoen aan #Boektober. Ik denk dat ik aan het eind van de maand een artikel schrijf over hoe #Boektober me bevallen is, of ik de boeken die ik wilde lezen heb gelezen en ik zal dan ook reviews van de gelezen boeken met jullie delen.

Day Zero Project 
Als je mijn Day Zero Project de afgelopen tijd hebt gevolgd, dan weet je dat ik 1) niet zoveel meer ermee bezig ben geweest (ik weet niet precies waarom) en 2) dat het project op 29 oktober officieel is afgelopen! Wat ga ik dan doen ermee? Ik ga het je binnenkort vertellen in een apart blogartikel, want ik heb er al over nagedacht wat ik deze maand wil doen en daarna. Ik wil je voor nu eerst een update geven over september.

Doel 20: een filmpje maken 
Dit viel in de categorie ‘blog.’ Afgelopen maand maakte ik dan eindelijk een filmpje dat ik ook op mijn blog heb gepost. Ik hoor graag van jullie of jullie vaker zoiets willen zien op mijn blog of dat je denkt ‘oké, prima die geschreven artikelen en ik hoef niet per se een video te zien.’ En waarover zou je dan eventueel iets willen zien? Ik beloof jullie bij deze dat ik dan ook ga proberen om mijn video te editten. Mijn eerste video kwam namelijk onbewerkt online. Nog niet gezien? Dan kan dat natuurlijk alsnog:

Dit was het enige doel dat ik in september volbracht, maar ik wilde het wel graag nog even met jullie delen.
De tussenstand is nu als volgt:

Volbrachte doelen: 68 
Doelen waar ik mee bezig ben: 
Niet volbrachte doelen: 27

Het valt dus uiteindelijk best mee hoeveel ik gedaan heb in die 1001 dagen. Nog 33 doelen zijn dus nog te volbrengen, want doelen waar aan gewerkt wordt zijn natuurlijk nog niet helemaal volbracht. Een aantal van die doelen zijn aan het eind van het project (29 oktober dus) wel bereikt, namelijk:
– Doel 4. Leg het project vast in blogs en beelden (per actie/aantal acties)
– Doel 5. Schrijf iedere maand een update op je blog

Dan zijn er nog doelen zoals nummer 2: doe voor ieder behaald doel €1 in de spaarpot, en doel 3: doe aan het eind van de 1001 dagen iets leuks met het geld. Ik heb niet braaf iedere keer €1 in de spaarpot gedaan, met het gevolg dat ik nu dus die €101 – of, op dit moment, €68 – niet bij elkaar heb. Ik heb nu ook niet de mogelijkheid om gewoon dat geld op te nemen en er iets leuks mee te gaan doen. Dat gaat dus op het lijstje ‘ga ik nog doen’, want het is natuurlijk wel leuk om het project uiteindelijk met iets leuks af te sluiten. Of dat dan €101 gaat kosten of niet, dat maakt me dan eigenlijk niet zoveel uit. Het gaat meer om het idee dat die 1001 dagen dan officieel voorbij zijn. Doel 1 ga ik dus niet helemaal volbrengen, maar doel 3 nog wel is de bedoeling. Daar lees je dan natuurlijk ook over op de blog.

Wat ga ik in oktober nog proberen te doen aan het project? 
– Doel 11. Een themaweek houden – dit heb ik 5 keer gedaan en wilde ik 6 keer doen in totaal. Ideeën zijn welkom.
– Doel 13. Een maand lang iedere week een outfitfoto (laten) maken – ik denk dat ik dit dan ga doen met Instagram-foto’s, met #fromwhereistand. De vier foto’s zal ik dan uiteindelijk ook delen in een blogartikel.
– Doel 14. Bloggen over de statistieken van mijn blog aan het begin en aan het einde van het project – aan het begin schreef ik dit artikel over mijn blogstatistieken. Komende maand komt er dus nog zo’n artikel online.
– Doel 40. Een week lang geen snacks eten en alleen gezonde tussendoortjes – ik was sowieso begonnen met meer bewegen en gezonder eten. Ik denk dat zo’n doel ook wel gaat helpen. Ik schrijf hier dan ook een artikel over na die week. Hoe is het bevallen en wat heb ik dan zoal gegeten?
– Doel 96. Een dag lang niet op de klok kijken en alleen doen waar ik zin in heb – ik ga hier denk ik een dag voor blokken in mijn agenda. Ik heb namelijk de komende weken natuurlijk mijn werk voor de kinderboekenweek en daarnaast mijn postwijk en nog wat afspraken. Het gaat dan niet lukken om ’s ochtends spontaan aan dit doel te beginnen. Hier ga ik dus een dag voor blokken. Je leest natuurlijk achteraf dan wat ik heb gedaan, want daar zal ik dan denk ik wel foto’s van maken.

Best ambitieus, in de komende 29 dagen nog 5 doelen volbrengen. Je leest aan het eind van de maand hoe het is gegaan en wat ik daarna met de overgebleven doelen ga doen!

Zo. Oktober kan wat mij betreft beginnen. Heb jij nog leuke plannen?

 

 

 

Geef een reactie

