5 van mijn favoriete Instagram-accounts.

Sinds ik hartstikke hip ben en Instagram heb, wil ik natuurlijk nog hipper worden. Daarom vandaag een artikel met 5 van mijn favoriete Instagram-accounts! Ik zie dit regelmatig bij andere bloggers en daardoor heb ik inmiddels al veel toffe accounts gevonden om te volgen. Toen ik net een dag Instagram had, dacht ik ‘ik ga alleen mensen volgen die ik ken’, maar ik heb ontdekt dat het juist heel erg leuk is om accounts te volgen van bepaalde organisaties, random mensen die de mooiste foto’s plaatsen, reisaccounts, bekende mensen, bloggers…

Ik volg ook een aantal bloggers waarvan ik hun blog niet leuk genoeg vind om te volgen – om een voorbeeld te noemen (want dit klinkt vast heel raar): ik kijk wel eens op de blog van Miss Lipgloss, maar ik houd helemaal niet van make-up en beauty. Haar persoonlijke artikelen en filmpjes vind ik echter vaak erg leuk. Het volgen van haar Instagram-account was voor mij dan ook een mooie oplossing om van alles van haar te zien, maar de beauty zoveel mogelijk te ontwijken. Een aantal foto’s tussendoor vind ik namelijk niet erg, daar scrol ik dan makkelijk wat sneller doorheen dan door een flink aantal blogs. Ik volg ook bloggers die ik verder helemaal niet ken, maar waar ik bijvoorbeeld toevallig terecht ben gekomen door random op de zoekpagina rond te snuffelen (verslavend!) en op bepaalde hashtags die mensen gebruiken, of ikzelf, te zoeken. Op die manier vind je heel veel leuke accounts!

Totaal volg ik momenteel op Instagram 145 accounts – ik vind het zelf klinken als heel veel, maar in de praktijk valt het best mee als ik door mijn feed scrol (ik vind dat trouwens een vreselijk woord, feed. Ben ik de enige?). Daarnaast word ik gevolgd door maar liefst 74 mensen – ik vind dat dus echt wel veel hè – en heb ik ontdekt dat je vaak likes krijgt van mensen die je helemaal niet kent en/of volgt, maar die je dus blijkbaar tegenkomen op de zoekpagina of door een bepaalde hashtag (ook zo’n vreselijk woord).

Zo. Dan nu waarvoor je gekomen bent denk ik: 5 van de accounts die ik momenteel volg waarvan ik denk dat jij ze ook zou moeten volgen, omdat ik ze heel tof vind!

1. @worldpressphoto 
Voor mooie foto’s kun je zeker terecht op het account van World Press Photo. Je kent hen als het goed is van de beroemde fotowedstrijd die ze ieder jaar hebben. Op Instagram zijn er vaak periodes waarbij één fotograaf een aantal foto’s van een project laat zien. Soms zijn ze prachtig, soms heel rauw en confronterend, soms geweldig en soms grappig. Natuurlijk zitten er ook wel eens foto’s bij die ik minder mooi vind, maar al met al vind ik het een aanrader om te volgen. Je moet wel tegen hier en daar heftige foto’s kunnen.

2. @elizabethgadd 
Ik weet niet meer precies hoe ik op haar account terecht ben gekomen, maar Lizzy Gadd woont in Vancouver (dat vind ik sowieso al fantastisch natuurlijk) en houdt van natuur, reizen, hiken, honden, avonturen en chocolade. Dat klinkt al goed, toch? Ze plaatst echt prachtige foto’s en regelmatig komen er filmpjes voorbij van haar leuke hond – en soms ook van haarzelf, zoals je hieronder kunt zien. Dit vind ik dus prachtig.

3. @radiatefashion 
Janne is een blogger uit Amsterdam. Ze is pas 19, maar ze plaatst zulke mooie foto’s! Ik hou wel van haar stijl van fotograferen. Daarnaast houdt ze van reizen en ik ben er dol op om foto’s van reizende mensen en van mooie plekken op de wereld te bekijken (en daar ook heen te gaan hoor, als dat ooit gaat lukken, haha). Ik volg de blog van Janne trouwens niet, dus daar kan ik niets over zeggen, maar haar Instagram-account vind ik absoluut de moeite van het volgen waard!

4. @campeveryday
Ik hou van kamperen. Dit account zou ik alleen volgen als je ook van kamperen houdt, want daar heeft het, zoals de naam al verraadt, natuurlijk mee te maken. Hoewel, de foto’s zijn sowieso prachtig. Dit is namelijk niet zomaar een kampeeraccount, het is een account met foto’s van kampeerplekken waar je gewoon wilt wonen zo mooi. Ik ga vaak al hartjes plaatsend door hun feed omdat ik alles zo prachtig vind. Een pareltje.

By: @jannikobenhoff #campeveryday

A post shared by Camp Everyday (@campeveryday) on

5. @crosleyradio 
Eén van mijn meest recente vondsten. Ik plaats wel een filmpjes en foto’s van mijn platenspeler en platen. Daarbij gebruik ik regelmatig #crosley, omdat ik een platenspeler van het merk Crosley heb. Vervolgens hebben de mensen achter dit account wel eens een foto van mij van een hartje voorzien. Ik vind het tof om dit account te volgen. Niet alle foto’s en video’s vind ik even leuk, maar over het algemeen plaatsen ze hele mooie dingen. Ik hou van platenspelers en platen – als je daar ook van houdt, raad ik je aan om eens een kijkje op dit account te nemen!

BE BRAVE!

A post shared by ⚡️C R O S L E Y⚡️ (@crosleyradio) on

Zoals gezegd volg ik ook veel bloggers, waarvan ik soms de blog ook volg en soms niet. Ik heb heel veel aanraders, maar voor nu wil ik er een paar uitlichten die er voor mij echt bovenuit springen: Laura (zulke prachtige foto’s, magische woorden en ze heeft ook een geweldig mooie blog), Aline (geweldige fotografe, toffe blog en heel veel humor), Saskia (leuke foto’s en echt een aanvulling op haar blog) en Teske (fijne foto’s, fijn meisje, fijne blog). Er zijn er nog veel meer, maar ik moest toch even een keuze maken voor nu.

Wat is jouw favoriete Instagram-account? En wat is je eigen account (dan kan ik je ook gaan volgen!)? Je kunt mij vinden onder @lindabestebreur. Is een dergelijk artikel voor herhaling vatbaar?

Een gedachte over “5 van mijn favoriete Instagram-accounts.

Geef een reactie

