Het fotoalbum van onze vakantie.

Het leek me nog leuk om een artikel te maken waarin jullie ons fotoalbum van de vakantie laat zien. Ik vind het altijd heel leuk om fotoalbums te maken als we terug zijn van vakantie. De ene keer kies ik voor een digitaal album, maar soms ook voor ouderwets foto’s plakken in een album. Ik kocht een album bij Hema en plakte daarin onze foto’s. Ik schreef alleen korte bijschriften en iedere keer de dag en datum. Verder heb ik het album leeg gelaten qua tekst. Mijn ervaring is namelijk dat ik of erbij ben als iemand anders het album bekijkt zodat ik er vragen over kan beantwoorden en over kan vertellen, of dat ik het zelf (of Johan) terugkijk en dan heb ik het verhaal niet nodig want dat weet ik dan zelf. We hadden dit keer ook veel folders, tickets, bonnetjes en dergelijke bewaard en als je dan een digitaal album maakt doe je er eigenlijk niets meer mee. Ik vond het juist wel leuk om deze dingetjes er ook bij te plakken.

Het album hebben we dus gekocht bij Hema en ik kocht er ook een zilverkleurige pen bij, omdat het een album is met zwart papier. Daarna was het wachten op de foto’s. Die kwamen binnen op de dag voordat ik naar de camping ging. Toen maakte ik al wel een beginnetje met het album, maar na de week op de camping was het binnen een paar dagen af. Ik ben erg blij met het album! Op een paar pagina’s heb ik een foutje gemaakt, maar dat valt eigenlijk niet meer heel erg op, zeker als je het niet weet, en ik moest achterin een paar keer vier foto’s op één pagina plakken omdat het anders niet zou passen (iets teveel foto’s en andere dingen uitgekozen om in te plakken, haha). Er was trouwens één foto mislukt en toen Webprint dan ook vroeg om een recensie te schrijven over de foto’s (die ik overigens gewoon zelf gekocht heb, hoor) lieten we weten dat er één foto mislukt was. We kregen gelijk reactie en na wat heen en weer mailen hadden we een paar dagen later de foto alsnog goed afgedrukt in huis. Goede service, duimpje omhoog voor Webprint!

Genoeg gekletst over het album, het is nu tijd om jullie wat foto’s – en een filmpje (als je me volgt op Instagram heb je die al gezien, sorry)! – te laten zien zodat je een impressie krijgt van ons vakantiealbum. Als je meer foto’s wilt zien raad ik je aan om de artikelen te lezen die ik over onze vakantie heb geschreven.

Jeej de vakantiefoto's zijn er! ☺ Met @johanbestebreur nagenieten!

A post shared by Linda Bestebreur (@lindabestebreur) on

De foto’s kwamen binnen en ik vind het dan gelijk zo leuk om ze uit te pakken en weer na te genieten van de vakantie. Echt een fijn moment!

Nagenieten van onze vakantie. Dit was een genietmoment in Praag! #prague #holiday

A post shared by Linda Bestebreur (@lindabestebreur) on

Toen ik terugkwam van de Kriemelberg ging ik verder met de foto’s uitzoeken en inplakken. Ik genoot – ook via Instagram – nog even na van dit fijne moment in Praag. Ik vond het sowieso al tof om die grote bellen te zien, maar het plezier dat het meisje erin had en vooral de schattige kinderen eromheen maakten het perfect.

Lekker buiten bezig met het vakantiealbum ❤😊

A post shared by Linda Bestebreur (@lindabestebreur) on

Er was ook een mooie dag bij waarbij ik op het balkon lekker verder kon met het album.

Naast deze foto’s op Instagram maakte ik ook nog wat foto’s tijdens het maken van het album…

image-2016-09-01 (9) image-2016-09-01 (10)

Alles is klaar om ingeplakt te worden… Zie je trouwens de toffe voorkant? Hier staat een halve foto op van de Dom van Keulen en een halve foto van de anatomische klok in Praag, met daarop de steden die we bezocht hebben en de data dat we op vakantie waren. Johan heeft deze foto in elkaar gezet en ik vind het heel mooi. Het album heeft een kleine opening op een grote grijze voorkant en de tekst van de foto komt perfect daarin uit.

image-2016-09-01 (11) image-2016-09-01 (12)

Tijdens het inplakken maakte ik deze twee foto’s. De eerste is van onze ochtend in Maastricht en is daarmee de eerste bladzijde (na de voorpagina die ik net beschreef) in het album. Op de andere foto zie je de pagina van één van onze dagen in Keulen, waarop we de Dom beklommen en de schatkamer bezochten. Het was extra fijn om een goede, uitgebreide folder te hebben van de schatkamer, want hier mochten we helaas geen foto’s maken. Zo had ik er toch nog een mooie herinnering aan voor in het album.

Impressie van het fotoalbum van onze vakantie naar Keulen en Praag. Binnenkort meer op mijn blog! #köln #praha #picture #video

A post shared by Linda Bestebreur (@lindabestebreur) on

Tot slot: het filmpje dat ik op Instagram plaatste met daarin een impressie van ons album. Op het filmpje zie je verschillende bladzijden snel voorbij komen. Ik bladerde het album gedurende één minuut door.

Ik ben blij met deze herinnering aan deze superfijne vakantie! 🙂

Geef een reactie

