Een bezoekje aan de kinderboerderij.

Op een zonnige dinsdagmiddag (9 augustus) brachten Johan en ik een bezoekje aan de kinderboerderij. Het is vanaf hier ongeveer 3 kilometer naar de kinderboerderij. Ditmaal hebben we die drie kilometers op de fiets afgelegd. Ik heb eigenlijk verder niet heel veel te vertellen over ons bezoek. Het was fijn en er waren véél lieve dieren. Waaronder: heel knuffelbare konijnen en een kalf dat ontzettend knuffelig en lief was. Oh, en ik aaide voor het eerst in mijn leven een cavia – ze zijn altijd zo bang! De cavia’s die er nu waren, waren echter juist heel nieuwsgierig, schattig en aaibaar. Na ons bezoekje aan de kinderboerderij hebben we nog even een ijsje gegeten aan de andere kant van het recreatieoord, waarna we weer naar huis zijn gefietst. Het was fijn en kneuterig. Ik hou van de kinderboerderij. Natuurlijk deel ik weer eens wat foto’s met jullie!

image-2016-08-10 (13) image-2016-08-10 (14)

image-2016-08-10 image-2016-08-10 (1)

Te lieve konijnen.

image-2016-08-10 (2) image-2016-08-10 (3)

Geiten zijn altijd lief. Hoewel deze vooral geïnteresseerd waren in de kinderen die voer kwamen brengen. Je raadt het al: dat hadden wij niet. Gelukkig was er wel een geit die mijn vestje op wilde eten.

image-2016-08-10 (4) image-2016-08-10 (5)

image-2016-08-10 (6) image-2016-08-10 (7)

Het kalf lag heel chill in de weide te herkauwen en liet zich heel makkelijk benaderen. We konden hem knuffelen en met ‘m op de foto – heel belangrijk natuurlijk. Daar betaal je dan bij koeknuffel-arrangementen €100 voor. Haha.

image-2016-08-10 (8) image-2016-08-10 (10) image-2016-08-10 (11) image-2016-08-10 (9)

Ik moest natuurlijk ook even met de koe knuffelen. Onze eenhoorn was ook mee (toen ik geslaagd was kreeg ik van mijn zwager en schoonzusje koekjes, confetti, glitters, slingers en een eenhoorn. Standaard grapje.). Het kleine meisje dat bij mij op schoot zit, kwam heel nieuwsgierig bij de koe kijken. Ze kwam regelmatig op de kinderboerderij vertelde haar opa (althans, hij was best oud dus ik denk opa, anders sorry) dus ik denk dat ze daarom niet bang was. Ik zei ‘kom maar even zitten’ want dan kon ze goed de koe aaien (zoals kleine kindjes dieren aaien: het is meer zachtjes slaan dan aaien, haha). Dat vond ze een prima plan. Te lief.

image-2016-08-10 (12) image-2016-08-10 (15)

Kijk nou wat een schattige cavia’s! De linker zat heel nieuwsgierig over het randje te kijken en de cavia rechts liet zich steeds heel makkelijk aaien. Heel lief.

Ik hou van de kinderboerderij. Ik zeg het gewoon lekker nog een keer.

Een gedachte over “Een bezoekje aan de kinderboerderij.

Geef een reactie

