Liedjes van de afgelopen tijd.

Momenteel hoor ik een heel fijn liedje en toen besloot ik om weer eens wat liedjes die ik de afgelopen tijd veel heb geluisterd met jullie te delen.

Als eerste het liedje dat ik nu luister: Kiss it better – He is We. Ik weet niet meer waar ik dit liedje tegengekomen ben, maar ik vind het erg mooi om zo nu en dan te luisteren. Ik kon trouwens geen video vinden, sorry.

De laatste week luister ik weer veel naar de muziek van Sting. Ik vind Fragile één van de mooiste liedjes die ooit gemaakt zijn en krijg altijd kippenvel als ik het hoor. Daarom heb ik deze uitgekozen. Veel van de andere liedjes van Sting vind ik echter ook fijn (heel hoog in het lijstje staat Fields of Gold). Johan kocht pasgeleden een cd van Sting, The Best of 25 Years. Dit is een dubbel-cd met maar liefst 31 liedjes. Ik kende er veel nog niet, een aantal wel maar daarvan wist ik niet dat ze van hem waren (Message in a Bottle en Englishman in New York bijvoorbeeld) (ik ben een cultuurbarbaar, ik weet het) en ik vind bijna alles mooi.

image-2016-07-13 (1) image-2016-07-13

Dit is hoe de cd eruitziet. De foto van de achterkant is niet helemaal scherp zag ik net, sorry. De liedjes die op de cd’s staan zijn in ieder geval: Cd 1. If you love somebody set them free; Love is the seventh wave; Moon over Bourbon Street; Fortress around your heart; Englishman in New York; They dance alone; Fragile; We’ll be together; All this time; Mad about you; Why should I cry for you; The soul cages; If I ever lose my faith in you; Fields of gold; Seven days; Shape of my heart.

Cd 2. When we dance; I was brought to my senses; You still touch me; I’m so happy I can’t stop crying; Desert rose; Brand new day; Send your love; Whenever I say your name; Stolen car (take me dancing); End of the game; Never coming home; Russians (live); Message in a bottle (live); Demolition man (live); Heavy cloud no rain (live).

Dit liedje kende ik tot voor kort nog helemaal niet, net als de band. Ik kwam het tegen in een wat ouder artikel van Teske en ik vond het erg leuk. Lekker om zo nu en dan te luisteren.

Dan het nieuwste nummer van Nielson. In het begin vond ik zijn muziek niet zo leuk, maar ik ben het gaandeweg steeds meer gaan waarderen. Ik moet vaak zijn liedjes meerdere keren luisteren voordat ik ze leuk(er) vind. Dit had ik heel erg bij Beauty and the Brains – nog steeds niet echt mijn favoriete nummer – maar ook in mindere mate bij Hotelsuite en Hoogste Versnelling – het laatste liedje dat uitgekomen is. Ik word vaak blij van zijn muziek en er zit in de meeste liedjes ook een wat diepere laag/een boodschap en dat vind ik tof. Zo ook in dit liedje. Mijn favoriet blijft denk ik trouwens nog De kleine dingen. 

Zo af en toe vind ik wel eens een liedje van Ariana Grande leuk. Deze vind ik wel lekker om soms te luisteren.

Nog steeds favoriet. Ik heb dit liedje inmiddels al heel vaak geluisterd en hij is ook regelmatig op de radio. Ik word er vrolijk van. Voor mij is dit de zomerhit van dit jaar en ik denk dat ik dit liedje sowieso nog heel vaak ook blijf luisteren na deze zomer. Dit wordt zo’n liedje denk ik zoals ik dat met Rather Be heb – in 2014 kwam die uit en ik luister ‘m nog steeds regelmatig omdat ik het zo’n fijn liedje vind.

Dit liedje is volgens mij al wat ouder, maar ik luister het regelmatig. Ik ontdekte het eigenlijk pas toen ik een keer naar Idols zat te kijken en één van de kandidaten een steengoede versie van dit liedje neerzette. Ik besloot het origineel op te zoeken en dat vond ik ook heel krachtig, net als de video. Demi Lovato weet me sowieso wel blij te maken met haar muziek. Lang niet met alles, maar wel met nummers als Stone Cold en Warrior. Kwetsbaar en tegelijk heel krachtig.

Tot slot: een nummer in een genre waar ik meestal helemaal niet zo van houd. Dit nummer hoorde ik een poosje geleden toen ik bij een vriend was en ik vond het zó mooi. Het stukje zang vind ik echt heel prachtig en als je het verhaal achter het nummer weet (het is een ode aan de overleden vrouw van de dj die het gemaakt heeft) raakt het nog meer.

Tot zo ver de liedjes die ik vandaag met jullie wilde delen. Ik kan eindeloos doorgaan want wat wordt er gelukkig nog hartstikke mooie muziek gemaakt en wat is er ook al veel prachtige muziek, maar dan komt dit artikel nooit ten einde. Welk liedje luister jij de laatste tijd heel vaak en waarom?

Geef een reactie

