Een aantal plannetjes voor mijn zomervakantie!

Ik heb zomervakantie! Wow. Het was een heftig jaar waarin ik héél hard heb gewerkt, dus ik ben echt wel toe aan deze vakantie. Ik ben wel druk nog met solliciteren nu er nog wat functies zijn in het onderwijs (dat wordt nu natuurlijk steeds minder voor het nieuwe schooljaar dat eind augustus begint) en ik ben nu vooral in huis en voor onze vakantie een beetje aan het rommelen. Daarnaast heb ik echter ook al wat leuke plannen gemaakt (of alleen bedacht in mijn hoofd) en vandaag wil ik die met jullie delen!

20160704_115843

Ik wilde ook nog even de bos bloemen laten zien die ik vrijdag van mijn begeleiders kreeg op stage.
Zo. Mooi. De lelies zijn nu ook opengegaan. Het is zo’n mooie bos, ik ben er heel blij mee. En daarnaast ben ik nog blijer met de mooie woorden en complimenten die ik kreeg.
(Mijn telefoon heeft trouwens best een goede camera! Mijn compact camera is momenteel kapot – althans, de camera niet maar het kabeltje, dus ik kan ‘m niet aan de computer koppelen en dus de foto’s niet overzetten én de batterij niet opladen. Ik wilde een nieuwe kopen maar wil nu proberen om op vakantie eens foto’s te maken met mijn telefoon om te kijken hoe dat bevalt.)

Plannetjes voor de zomervakantie dus! 
In de komende weken voordat Johan en ik op vakantie gaan (5 dagen naar Keulen en 5 dagen naar Praag en ik kan je niet vertellen hoe ongelooflijk veel zin ik erin heb), heb ik nog een aantal afspraken staan (zowel praktische als leuke). Die vertel ik eerst aan je. Daarna komt er nog een lijstje, want ik heb ook nog een aantal dingen bedacht die nog niet vast liggen maar die ik wel graag wil doen in de vakantie.

De komende weken ga ik in ieder geval…

  • Een aantal praktische afspraken afwerken: de monteur van de CV-ketel komt langs voor de jaarlijkse controle en ik moet nog naar de tandarts. Puur praktisch, maar dat hoort er ook bij. Daarnaast moeten Johan en ik voor Keulen nog een milieusticker kopen – we gaan namelijk met de auto op vakantie dit jaar. (Die sticker kopen kan online, maar ik heb wel wat gegevens nodig en die had ik niet op het moment dat ik dit artikel schrijf – maandag, start van de middag) en voor Tsjechië een tolvignet – als dat kan online, anders moeten we dat aan de grens kopen. Dan schrijf ik dat op het lijstje met dingetjes waar we aan moeten denken voor de vakantie (ik moet sowieso nog een lijstje maken met alles wat we mee moeten nemen en waar we aan moeten denken). Het milieuvignet voor Praag hebben we nog niet nodig ben ik inmiddels achter, dat gaat nu langzaamaan ingevoerd worden en tot 2017 worden er nog geen boetes voor uitgedeeld. Nu besparen we maar liefst ongeveer €3, haha!
  • Een lijstje maken met dingen die we nog moeten kopen/regelen/doen voordat we op vakantie gaan, wat we mee willen/moeten nemen en praktische zaken waar we aan moeten denken.
  • Dinsdag – als dit artikel online staat dus vandaag – heb ik een BBQ met het personeel van mijn stageschool. Dit is de afsluiting van het schooljaar en voor mij dus van mijn stage.
  • Ik heb volgende week afgesproken met een hele goede vriendin die ik alweer veel te lang niet heb gezien. We gaan dit keer naar Rotterdam. Ik heb er ontzettend veel zin in om haar weer te zien!
  • 14 juli is mijn diploma-uitreiking. Ook niet onbelangrijk. Ik ben nu al wel officieel afgestudeerd en ik heb mijn diploma aangevraagd, maar het moment dat ik mijn diploma ook echt in handen heb vind ik toch wel heel bijzonder. Daar schrijf ik dan vast nog wel een artikeltje over!
  • Oh ja, woensdag (ik ben lekker chronologisch bezig, je merkt het al) is Johan een dagje vrij. Dan gaan we sowieso ’s avonds naar Finding Dory in de bioscoop (zin in!) en overdag als het een beetje mooi weer is (ik hoop zoals nu, eindelijk lijkt het zomer te worden!) naar de Mekkerstee in Ouddorp en daarna naar Faunapark Flakkee. Die laatste ben ik al een aantal keren geweest, het is een kleine dierentuin. De Mekkerstee is een geitenboerderij met maar liefst 650 geiten. Hier wilde ik altijd nog eens heen en woensdag gaan we dat dus waarschijnlijk doen, leuk!
  • Zaterdag de 16e hebben Johan en ik een barbecue in Hoek van Holland, samen met een aantal van mijn klasgenoten. Omdat er niet zoveel mensen komen mocht ik Johan ook meenemen. Hier heb ik ook zin in. Ik ga mijn klas ook echt missen komend jaar, ik heb serieus nog nooit zo’n leuke klas gehad! ’s Avonds blijft er dan een vriendin bij ons slapen.
  • En dan is het tijd om op vakantie te gaan! 5 dagen Keulen en 5 dagen Praag dus zoals gezegd. Enorm veel zin in. Hier kijk ik het meeste naar uit van mijn hele zomervakantie. Maar dat begrijpen jullie vast wel, haha.

Dan is er nog twee dingen die ik gepland heb staan voor als we terug zijn, wat ik sowieso ga doen. Ten eerste het campingwerk op de Kriemelberg in Ermelo. Zoals iedere zomervakantie staat dat dit jaar ook weer op het programma. Van 13 tot en met 20 augustus hoop ik weer op de camping te zijn. En als tweede: op 3 augustus met een aantal meiden van mijn Bijbelstudie meedoen aan de skatetocht door Rotterdam. Dat is altijd iets van 6 keer in de zomervakantie en iemand stelde voor om hier aan mee te doen. Dat leek me wel leuk, dus zodoende is dat afgesproken. Vanwege alle vakantieplannen wordt dit pas 3 augustus, de laatste keer dat het is deze zomer.

En dan heb ik nog een aantal plannen bedacht die ik graag wil uitvoeren, maar die (nog) niet gepland staan…:

  • Bloggen. Meer bloggen dan de afgelopen tijd in ieder geval. Ik weet wel een aantal onderwerpen waar ik sowieso nog over wil schrijven. Ik ga dan ook kijken of ik ook een aantal artikelen in kan plannen voor als we op vakantie zijn, zodat er wel wat te lezen over blijft. Ik schrijf op vakantie niet (althans niet voor mijn blog, ik hou vast wel een reisdagboekje bij). Je kan na mijn vakantie dus sowieso artikelen verwachten over Keulen en Praag.
  • Lezen. Heel veel lezen. Ik heb nog een aantal boeken liggen die ik wil lezen. De afgelopen weken heb ik me voor de zoveelste keer vermaakt met de serie over Frieda Klein, van Nicci French. Ik moet nog ik weet niet hoe lang (te lang sowieso) wachten tot deel 7 in de serie uit komt, dus besloot ik deel 1 tot en met 6 nog maar eens te lezen. De onderliggende verhaallijn wordt steeds duidelijker en ik vind de boeken nog steeds fantastisch. Ik denk dat ik deel 1 en 2 ondertussen al wel 5 keer gelezen heb, haha, maar de laatste delen nog maar twee keer. Ik wacht altijd zo’n anderhalf jaar tot het nieuwe deel uit komt (nog twee te gaan en dan val ik in een gat denk ik – ze moeten het maar verfilmen vind ik) en dan heb ik het vervolgens in 3 dagen uit, haha.
    Maar goed, ik wil dus veel lezen. Ik ben net begonnen in een boek over Joop Gottmers, een professionele bokser die zijn levensverhaal vertelt (het heet Knock-Out en het is fantastisch – dat vind ik na 4 hoofdstukken al. Zelfs mijn vader heeft het gelezen in twee avonden en die leest nóóit boeken), maar hierna liggen er nog wel wat boeken te wachten. Ik neem er ook wel één of twee mee op vakantie voor ’s avonds of tussendoor even.
  • De administratie en post op orde brengen. Dat is altijd een hele klus, want waar ik heel netjes ben met mijn eigen administratie, ben ik dat niet met onze gezamenlijke en die van Johan. De zomervakantie is een goede tijd om het weer eens uit te zoeken en op te ruimen. Ik vind het als ik eenmaal begonnen ben altijd nog niet eens zo vervelend om te doen (wie weet begin ik er vandaag wel spontaan aan, haha).
  • Mijn computer opruimen. Ik heb weer veel verzameld inmiddels. Omdat mijn computer niet zo groot is heb ik ook véél (lees: het meeste) op een externe harde schijf staan en ook mijn dropbox is aardig aan het volstromen. Daarom wil ik dat graag grondig uitzoeken deze vakantie, zodat het allemaal weer op orde is. Dat opruimen geldt overigens ook voor mijn boekenkast, want mijn schoolboeken en dergelijken passen er niet goed meer in omdat het niet goed georganiseerd is. Dat moet dus ook gebeuren.
  • Knutselen! Ik heb nog een klein pakketje liggen van Hema (zie foto) en dat wil ik maken. Dat kost bij mij altijd meer tijd dan je denkt – vooral voordat ik eraan begonnen ben, haha.

image-2016-06-25 (3)

  • Red velvet cake maken. Pas hebben we bakmix ervoor gekocht, maar ik heb het nog niet gemaakt…
  • Een fotoalbum maken van onze vakantie, als we terug zijn. Liefst weer lekker foto’s plakken en bijschriften erbij zetten, zoals vroeger. Dat vind ik eigenlijk leuker dan een digitaal album.
  • Een platenkoffer kopen via Marktplaats. Want al onze platen liggen nu los op de tafel (niet meer op de grond zoals eerst, want dan gaan de konijnen er aan knagen…) en dat vind ik eigenlijk niet fijn.
  • Skates kopen via Marktplaats, voor de skatetocht waar ik het eerder in dit artikel over had. En dan ook oefenen, haha. Ik deed het vroeger heel veel, maar heb het nu al héél lang niet meer gedaan.
  • Veel tijd doorbrengen met Johan en andere leuke mensen. Steden bezoeken, naar de dierentuin, op terrasjes zitten…

Zo. Dat zijn aardig wat plannen. Ik kon het blijkbaar niet kort beschrijven, want ik heb meer dan 1600 (!!) woorden geschreven aan dit artikel. Schouderklopje voor jezelf als je alles gelezen hebt. Ik hoop dat het weer een leuke zomer wordt, maar als ik deze plannen zo zie dan moet dat wel goed komen!

Een gedachte over “Een aantal plannetjes voor mijn zomervakantie!

Geef een reactie

