Nieuw | zomaar wat spulletjes (en gelijk een soort persoonlijke update).

Gisteren ging ik met Johan even een rondje wandelen door Oud-Beijerland. We waren namelijk al de hele dag thuis en vonden dat we wel even naar buiten moesten. Ik had de hele ochtend gewerkt aan mijn afstuderen – dat is het laatste wat ik moet doen trouwens voor mijn studie; ik heb van de week het laatste theorie-vak gehaald met een 8 (heel blij mee) en nu dus alleen nog afstuderen! Als ik voor 4 juli het cijfer heb en het is voldoende en ingevoerd, dan kan ik op 14 juli mijn diploma al ophalen. Natuurlijk ga ik daarvoor en daarom ben ik dit weekend voornamelijk veel aan het werk. (Daarnaast heb ik de komende week nog stage; de vergaderingen waren afgelopen week en komende week is dus de laatste lesweek. Daarna is het vakantie.) Een rondje wandelen door het dorp tussendoor is dan natuurlijk wel een fijne afleiding. We kochten weer eens wat nieuwe dingetjes – we hadden nog een cadeautje nodig voor mijn broer en schoonzus, die a.s. zaterdag hun verjaardag vieren (een deel van de cadeautjes hadden we al in huis) – en het was wel leuk om even in de winkels rond te snuffelen. We hebben ook even koffie gedronken bij Nicole – ik wilde zeggen ‘bij de Drukkerij Coffee’ maar omdat we er regelmatig heengaan (want: lekkere koffie, superlekkere koeken en gebakjes, zelfgemaakt én de leukste barista in town) klinkt het leuker om te zeggen ‘bij Nicole.’ Je moet echt een keer daarheen gaan als je in de buurt bent. Ik heb het al heel vaak gezegd volgens mij, maar gewoon doen, haha. Aanrader.

We keken dus een beetje rond in wat winkels – je kent het wel: boekwinkel, Xenos, Hema… Snuffel-winkels – en kwamen natuurlijk ook met spulletjes thuis die we niet nodig hadden. Hoewel ik ook een heleboel hele leuke dingetjes bij onder andere Hema en Xenos heb laten liggen hoor, haha. Oké, ik laat je nu zien wat we wél gekocht hebben (op een paar dingen na die saai zijn om te laten zien; batterijen bijvoorbeeld. En het cadeautje natuurlijk, want je weet maar nooit…).

image-2016-06-25 image-2016-06-25 (7)

Als eerste dit matje. We hadden een soortgelijke van Ikea, ook voor de konijnen, om aan te knagen. Die is al een tijdje geleden weggegooid, want daar was vrijwel niets van over. Bij Xenos vonden we deze, voor maar €1,49. Die ging dus mee! Thuis werd ‘ie gelijk uitgeprobeerd door twee blije konijnen (die ik veel te weinig op mijn blog laat zien – sorry! We hadden ze van de week alweer een jaar en ik hou van ze. Schatjes zijn het, maar ook wel ondeugende boefjes soms. Ze zijn pas naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse anti-konijnen-ziekte-prik en de arts keek gelijk of ze nog gezond zijn. Dat bleek het geval, fijn.)

image-2016-06-25 (1) image-2016-06-25 (2)

Volgens mij kom ik altijd thuis met voedsel, haha. Bij Xenos keek ik – uiteraard – even in de bak met afgeprijsde spulletjes en dit keer lag er zowaar iets in wat ik lekker vind: een wereldgerecht. Voor maar €0,65. De reden? Bijna over de uiterste datum. Volgens mij kunnen die dingen echter helemaal niet over de datum gaan, want er zitten alleen maar droge spulletjes in. Maar goed, dit eten we dus komende week maar een keertje. Lekker! Rechts zie je de te schattige verpakking van een Red Velvet Cake. Je hoeft alleen nog maar boter, karnemelk en ei (dacht ik, ik ben het laatste ingrediënt even vergeten) toe te voegen. Heel makkelijk om te maken. Ik ben benieuwd!

image-2016-06-25 (3) image-2016-06-25 (6)

Dan nog de aankopen bij Hema. We zagen een te schattig pakje om een sleutelhanger van te maken. Al het materiaal dat je nodig hebt (vilt, borduurgaren, een naald, etc.) zit erin. Dit komt een keer op mijn blog, ik ga het fotograferen als ik het ga maken namelijk. Dat lijkt me leuk. Het was nu maar €0,50! Ze hebben nog meer van dit soort leuke pakjes, dus als deze leuk wordt ga ik er misschien nog wel eentje kopen. En rechts op de foto iets functioneels: elastiekjes. Omdat het nu weer wat warmer wordt (en ik veel aan het werk ben) draag ik weer wat vaker mijn haar in een staartje. De laatste weken ben ik echter een hoop van mijn elastiekjes kwijtgeraakt (gebeurt altijd met die dingen) en ik had er al niet zoveel meer die goed waren. Tijd voor wat nieuwe dus.

image-2016-06-25 (4) image-2016-06-25 (5)

En tot slot een bouwpakket van de lopende mammoet. Er zijn er nog twee, van dino’s als ik het goed heb. Deze vonden we het leukste. Hij kost €15 en we hebben er geloof ik al vaker naar staan kijken. Ik heb ooit één filmpje gezien van een bewegende en ik vond het zó tof. Johan ook. Hij gaat ‘m maken, want bouwpakketten zijn meer wat voor hem dan voor mij. Ik wilde ‘m toch even laten zien, want ik vind ‘m wel erg tof. Hij komt vast nog wel voorbij op mijn of Johans blog als ‘ie in de maak en/of klaar is. Je hebt geen lijm of gereedschap nodig maar ‘klikt’ het als ik het goed zeg in elkaar. Jullie zien het nog wel weer voorbijkomen dan! Het enige dat we nog nodig hadden waren batterijen, die hebben we dus gelijk maar meegenomen.

En dat was het! Ik weet gewoon 900 woorden te schrijven over dit soort dingen. Je zou het een talent kunnen noemen. Zullen we dat maar gewoon doen? Haha.

Geef een reactie

