Dit is wat ik momenteel aan het doen ben.

… en waarom er niet zoveel (zeg maar gerust: bijna geen) artikelen online komen. Dat heeft overigens ook te maken met het feit dat mijn camera niet meer oplaadt en niet meer aan de computer aansluit – ik kan dus even geen foto’s meer maken. Ben ermee bezig!

Zoals jullie weten komt de zomervakantie steeds dichterbij. Ik ben daarom bezig met de laatste loodjes van mijn stage en mijn studie. Dat betekent concreet dat ik nog de volgende dingen moet doen:

– Ik heb tot en met 1 juli les op mijn stage. Nog één keer op maandag twee lesjes en een paar keer op woensdag, donderdag en vrijdag. De andere maandag is er een sportdag, vandaar. Er zijn morgen nog twee toetsen die ik dan nog na moet kijken, daarna worden de cijfers ingevoerd en vastgezet. Daarna is er dus nog wel les. En er zijn een hoop vergaderingen volgende week – op woensdag en donderdag is er een verkort rooster en op vrijdag zijn de leerlingen vrij en hebben de docenten de hele dag vergaderingen over de rapporten, cijfers, leerlingen en overgangsregels. Ik ben benieuwd welke vergaderingen ik bij moet wonen, of dat het alleen die van de klassen zijn die ik zelf les geef (dat hoop ik).
– Ik heb gisteren de opdracht van mijn laatste vak op de Hogeschool (Passend Onderwijs II) ingeleverd. Maandag is de deadline dus ik ben mooi op tijd. Ik moet dus nog even afwachten of ik het gehaald heb. Anders is over twee weken, in de laatste week van juni, de herkansingsweek.
– Ik ben bezig met het afstuderen voor geschiedenis. Mijn eerste deadline daarvoor is 30 juni, maar ik ga samen met mijn klasgenoot die ook geschiedenis doet proberen om het 24 juni af te hebben. Dat is dan de eerste versie. Daar krijgen we feedback op en dan mogen we het nog verbeteren.
– Als alles goed gaat zijn mijn cijfers aan het eind van juni ingevoerd en als ik dan geslaagd ben krijg ik op donderdag 14 juli mijn diploma (en dan gaan we op 19 juli op vakantie, zin in!).

En dat is het. Het einde is nu echt in zicht. Ik ben ondertussen heel veel aan het solliciteren (van de week heb ik meer dan 10 sollicitaties verstuurd, serieus) en ik hoop natuurlijk dat daar een leuke en uitdagende baan uitkomt voor het nieuwe schooljaar. Dat zou wel heel fijn zijn!

Daarnaast zijn er nog wat leuke plannen voor de komende tijd en zijn er wat leuke dingetjes gebeurd…

  • Zaterdag gaan Johan en ik samen met mijn zwagers en schoonzus zwemmen. Dat ik daarvoor nog een afspraak heb in het museum vergeten we maar even, haha. Moet ook gebeuren.
  • Na het zwemmen gaan Johan en ik direct door naar Scheveningen. We hebben van de week vrij spontaan twee kaartjes gekocht voor de musical Belle en het Beest. Ik ben heel benieuwd, ik heb er zin in! 🙂 In oktober komt trouwens The Lion King terug naar Nederland, daar ben ik in 2004 geweest en ik wil dan heel graag nog een keer. Dat lijkt me heel tof. Maar eerst dus zaterdag Belle en het Beest!
  • Ik ben aan het voorbereiden voor het campingwerk van komende zomer. Het duurt nog tot halverwege augustus voordat we gaan, maar afgelopen zaterdag was de eerste vergadering dus de eerste voorbereidingen zijn begonnen. Leuk!
  • We zijn ons ook al aan het verheugen op onze zomervakantie. Eerst vijf nachten Keulen, dan vijf nachten Praag. En voor de terugweg boeken we nog één of twee nachtjes ergens in Duitsland. ZOVEEL ZIN IN. Ik ben volgens mij nog nooit zó toe geweest aan een vakantie.
  • Ik heb een nieuwe telefoon gekocht. De batterij was niet zo best meer van degene die ik nu heb, maar een nieuwe batterij heeft niet geholpen. Het probleem zit dus waarschijnlijk in de accu, maar die laten repareren kost zoveel dat ik net zo goed een nieuwe kon kopen. Dat heb ik dus gedaan en als het goed is komt ‘ie binnen op het moment dat jullie dit lezen (tenzij dat ’s ochtends om 6.30 uur is haha, maar vandaag in ieder geval). Fijn. Ik schrijf er vast nog wel een artikeltje over.
  • We hebben wat dingetjes bij Bol besteld voor een cadeautje voor mijn broer en schoonzus (broer was pas jarig en schoonzus binnenkort, ze vieren het binnenkort samen) en ik kocht daarbij ook gelijk een lp van Michael Jackson. Thriller! Ik had tot nu toe alleen tweedehands platen, dit is de eerste nieuwe. Ik hoop dat er nog een hoop bij komen. Deze stond hoog op mijn verlanglijstje, ik ben er héél blij mee 🙂 Hij heeft inmiddels al een paar keer gedraaid en oh, wat is het fijn om een platenspeler te hebben en zo’n mooie plaat. Ik ben nog op zoek naar een tweedehands platenkoffer waar ik onze platen in kan bewaren. Ze liggen nu namelijk gewoon op een stoel, ook niet ideaal. En op de grond is ook niet handig want iets met konijnen die knagen en zo… 😉 Ik heb op Marktplaats al een paar mooie gezien, dus hopelijk kan ik binnenkort mijn aankoop laten zien!

En volgens mij was dat alles wat ik wilde vertellen… Nog een paar weekjes en dan heb ik vakantie! Hopelijk kan ik dan weer wat actiever gaan bloggen. Als je nog een leuk idee hebt waar ik over kan schrijven, laat het dan vooral weten! 🙂

Hoe gaat het met jullie?

4 gedachtes over “Dit is wat ik momenteel aan het doen ben.

  1. (Ik lees nu pas je blog. Gisterochtend zag ik het te laat en gisteravond was ik het vergeten.)

    Ehm, het probleem van je telefoon is niet de batterij maar de accu… da’s toch hetzelfde? 😛

  2. Dat is weer een hoop!
    Heel veel succes met het afronden van alles!
    Hier is het ongeveer hetzelfde, al ben ik bezig met het afronden van het tweede studiejaar 🙂

Geef een reactie

