Wat natuurfoto’s van de afgelopen tijd.

Een poosje geleden zijn Johan en ik ’s avonds een keer wezen wandelen in de buurt van Barendrecht, over de trimbaan, en we zijn zondagmiddag bij het Quackjeswater geweest (dat is in de buurt van Rockanje en Oost-Voorne). Allebei mooie natuurgebieden en ik heb dan ook een aantal mooie foto’s gemaakt. De eerste foto’s zijn in de buurt van Barendrecht bij de restanten van de Barendrechtse brug (in de plaats daarvoor is de Heinenoordtunnel gekomen) gemaakt trouwens. Ik had de foto’s nog niet met jullie gedeeld en daarom dit artikel, met daarin foto’s van twee wandelingen!

image-2016-06-06 (1)

 image-2016-06-06 (2)

image-2016-06-06

Deze foto’s maakte ik bij het restant van de Barendrechtse brug.
Je hebt daar een mooi uitzicht over het water. En natuurlijk moest ik mijn voeten ook even fotograferen.

image-2016-06-06 (3) image-2016-06-06 (4)

Deze bloemen stonden bij de trimbaan. Je kan daar een rondje wandelen of hardlopen en je kan onderweg ook verschillende oefeningen doen. Er staan allerlei train-dingen langs de trimbaan, erg leuk gedaan! En er is een groot veld in het midden waar je bijvoorbeeld kan picknicken. Dat wil ik nog wel een keer doen 🙂

image-2016-06-06 (5) image-2016-06-06 (6)

image-2016-06-06 (7)

Het fotograferen van details ging dit keer helaas niet zo goed.
Ik vond dit de mooiste foto’s die ik had gemaakt. Niet super-gedetailleerd maar wel leuk.

image-2016-06-06 (8) image-2016-06-06 (9)

En tot slot van de foto’s in Barendrecht: deze fazant! Hij kwam best wel dichtbij. Ik maakte een hoop foto’s van ‘m, maar de foto die je rechts ziet was de beste. Ik zie regelmatig fazanten bij ons in de buurt maar ik had er eigenlijk nog nooit een foto van gemaakt. Heel dicht bij Johans werk zit ook vaak een paartje, die zie ik dus vrijwel iedere week wel een keer.

image-2016-06-06 (10) image-2016-06-06 (11)

Deze foto’s maakte ik zondag. Ik had een beetje last van het licht, want de zon scheen heel fel. Daarom waren we ook bij het Quakjeswater (ik heb de naam ook niet bedacht, haha) gaan wandelen, want daar is veel bos dus loop je lekker beschut. Er zijn verschillende uitkijkpunten waar je over het water kan kijken en daar zitten veel verschillende soorten watervogels.

image-2016-06-06 (12) image-2016-06-06 (13)

Zo fotografeerde ik (rechts uiteraard, haha) een hele grote groep lepelaars. Die zitten hier met heel veel, er waren er denk ik wel iets van 50! Er waren ook een flink aantal aalscholvers en daarnaast wat reigers, wilde eenden, meerkoeten en kuifeenden. En een lawaai dat ze maakten!

image-2016-06-06 (15) image-2016-06-06 (16)

En tot slot nog meer bloemen. Ik vind het altijd leuk om bloemen te fotograferen!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om weer eens wat foto’s van mij te zien! 🙂

 

Een gedachte over “Wat natuurfoto’s van de afgelopen tijd.

Geef een reactie

