Film | Alice through the looking glass.

Eindelijk gingen Johan en ik weer eens naar de bioscoop. De laatste tijd vond ik dat er weinig films waren die ik graag wilde zien. Nu had ik eigenlijk ook niet echt leuke films gezien, maar Johan stelde voor om naar Alice through the looking glass te gaan, de tweede film over Alice (van Alice in Wonderland dus). Ik heb de eerste film (die is uit 2010) wel eens gezien, maar ik kende de personages niet allemaal even goed en wist het verhaal ook niet meer helemaal. Vandaag vertel ik je wat meer over waar de film over gaat en wat ik ervan vond!

Eerst even de trailer. Dan weet je al een beetje meer over waar de film over gaat. Pathé vertelt er súperveel over op de website: In Disney’s ‘Alice Through The Looking Glass,’ een nieuw spectaculair avontuur met de onvergetelijke personages uit de geliefde verhalen van Lewis Carroll, keert Alice terug naar de sprookjesachtige wereld van Underland. Alice reist terug in de tijd om de Mad Hatter te redden.

De film is geregisseerd door James Bobin, wiens unieke visie is geïnspireerd door de wereld die Tim Burton tot leven bracht in 2010 met ‘Alice in Wonderland’.

En dat is het. Haha. Daar heb je niet zoveel aan, maar als je de trailer hebt gekeken (had ik niet gedaan) en het verhaaltje hebt gelezen (had ik niet gedaan) dan kun je prima het verhaal volgen. Ik had helemaal niets gedaan, ik ging gewoon de kaartjes reserveren en daarna naar de film. En ik kon het verhaal ook prima volgen.

Het verhaal zit goed in elkaar, ik heb me geen enkel moment verveeld en geen enkele keer gekeken hoe laat het was gedurende de film. Ik zat helemaal in het verhaal, eigenlijk gelijk al vanaf het begin omdat ik er toen nog weinig van begreep hoe Alice dan in Wonderland terecht moest komen. Het verhaal leek heel ergens anders over te gaan. Uiteindelijk klopte het allemaal perfect. En dan zijn de acteurs ook nog eens ontzettend goed en de stemmen van de dieren. De dieren zelf zijn ook erg mooi gemaakt. Sowieso zitten er een aantal hele toffe acteurs in – vind ik -, namelijk o.a. Johnny Depp, Helena Bonham Carter én Sacha Baron Cohen! Johan en ik dachten hem al te herkennen maar we wisten het niet zeker, tot we de aftiteling zagen, haha! Ook de actrice die Alice speelt vond ik heel erg goed. Ik kende haar zelf niet (en dat maakt mij vast een cultuurbarbaar maar dat is dan jammer), maar zij is Mia Wasikowska (inclusief práchtig haar). In de film zit trouwens ook de stem van o.a. Alan Rickman. Aan hem is de film ook opgedragen, dat vond ik wel heel mooi (hij is dit jaar overleden).

Een film waarin je verdwaalt in de tijd, die regelmatig heel spannend is en soms een beetje eng, maar waar je ook erg hard om moet lachen, met een goed verhaal, toffe acteurs en mooie muziek. Het enige kleine minpuntje dat ik kan noemen – maar dat is echt een minuscuul iets – is dat ik het liedje aan het eind van de film bij de aftiteling – ik denk dat het dus de titelsong is, aan het begin zat ‘ie niet – totáál niet vond passen bij de rest van de film. Oordeel zelf maarHet is trouwens geen slecht nummer of iets, maar het past gewoon niet bij de rest van de film, bij de sfeer en de andere muziek. Maar als dat het enige minpuntje is… (oké en dat Johnny Depp in de aftiteling genoemd werd nog vóór de titel van de film en de regisseur.)

… dan betekent het dat mijn eindoordeel duidelijk is: Dikke aanrader! Ga deze film zien (en dus ook als je de eerste film nog nooit gezien hebt)!

Geef een reactie

