Ik ben slecht in titels bedenken (maar het gaat o.a. over vakantie!).

Nu ben je vast nieuwsgierig waar dit artikel over gaat. Niet? Ah, voor niets zo mijn best gedaan. Nee grapje. Ik ben echt heel slecht in het bedenken van een pakkende titel voor mijn artikelen en daarom heb ik het nu gewoon lekker zo opgelost. Eigenlijk heb ik niet echt een onderwerp waar dit artikel over gaat, maar ik wilde toch graag iets schrijven.

Ik heb gemerkt dat jullie mijn persoonlijke artikelen volgens mij wel leuk vinden – ik krijg niet zoveel reacties, maar ik zie wel dat veel mensen mijn blog en artikelen bezoeken. Dankjewel! Laat vooral weten als je leuke ideeën hebt waar ik over kan schrijven of als je iets specifieks (vaker) wilt lezen. Dan kan ik daar mee aan de slag. Momenteel is het voor mij nog even druk met stage en school, maar komende maandag heb ik de belangrijkste les van mijn hele opleiding (die bepaalt of ik startbekwaam docent ben en of ik dus mijn diploma kan krijgen dit jaar – als ik dan nog één vak en mijn afstudeerprojectje voor geschiedenis haal) en daarna neemt de druk hopelijk wat af. Tenzij ik het niet haal natuurlijk. Daar gaan we natuurlijk nog maar even niet van uit. Ik hou jullie op de hoogte. Ik schrijf namelijk altijd over dingen die me bezig houden, die ik meemaak en waar ik blij van word (of juist niet) dus dit komt zéker terug! Dinsdag op de blog denk ik zomaar.

Los van mijn studie en stage hebben Johan en ik van de week eindelijk een vakantie geboekt voor deze zomer. We wisten al een hele tijd wanneer Johan vakantie heeft (3 weken) en ik heb vakantie tot ik een baan vind (als je een vacature ziet voor docent geschiedenis tweedegraads een beetje in de regio Rotterdam, let me know!) als mijn opleiding is afgelopen (14 juli is de diploma-uitreiking en ik hoop natuurlijk dan het papiertje in ontvangst te kunnen nemen), maar we hadden nog niets geboekt. Nu is daar dus verandering in gekomen. We gaan eerst 4 nachtjes, dus 5 dagen, naar Keulen, en daarna 4 nachtjes, dus 5 dagen, naar Praag! Voor de terugweg zijn we nog even aan het kijken, want we willen het liefst dan nog een extra dagje – of twee – er aan vastplakken zodat we niet in één keer bijna 1000 kilometer hoeven te rijden vanaf Praag.

Keulen ben ik nog nooit geweest en Johan een paar uur, dus dat is voor ons vrijwel nieuw. Tips zijn welkom! Praag ben ik twee keer geweest, maar de eerste keer was ik nog héél jong (daar weet ik alleen nog maar een paar kleine details van en niet eens iets uit de stad maar over de busreis, haha – die duurde heel lang en ik moest de hele weg plassen – en over de gids – die was heel klein, heette Jozef en had een zwarte paraplu – en dat is alles wat ik nog weet, haha!) en de tweede keer weet ik alleen nog van dat ik de stad heel mooi vond. Johan is er nog nooit geweest, dus was Praag een hele goede keuze om als tweede stad heen te gaan. Tips voor Praag en omgeving zijn natuurlijk ook welkom hè! Ik wil sowieso naar Theresienstadt. Dat is het enige concentratiekamp van Tsjechië uit de Tweede Wereldoorlog. Ik ben daar vroeger als kind ook geweest en dat heeft zóveel indruk op me gemaakt. Ik wilde graag nog eens een concentratiekamp bezoeken. Auschwitz wil ik ook graag nog eens heen. Klinkt misschien raar, maar als historicus is dat misschien anders 😉 Johan is nog nooit in een concentratiekamp – in het buitenland tenminste – geweest dus vond ik dat wel een goed idee. Andere tips zijn dus nog van harte welkom natuurlijk, graag zelfs.

Zoals je trouwens misschien nog wel weet als je me al wat langer volgt, is dit niet onze eerste stedentrip. We zijn vorig jaar naar Rome en Wenen geweest en dat is ons heel goed bevallen (ik ga sowieso nog een keer – of 10 – terug naar Rome, favoriete stad EVER, nu al <3), dus besloten we weer een stedentrip te doen. We zitten voor de terugweg te denken om een nachtje in Kassel in Duitsland te slapen (Google maar eens, supermooi stadje!). We willen dan die dag ’s ochtends heel vroeg uit Praag vertrekken en dan via Erfurt en Weimar rijden. Die steden kregen we als tip van iemand en het zag er zo mooi uit! Dat is dus voor nu het plan, maar we hebben daar nog niets geboekt. Ik verwacht dat wel één dezer dagen.

En dan nu nog even iets anders: ik heb de afgelopen tijd weer eens wat andere muziek geluisterd en ook weer wat oude muziek en daar wilde ik weer eens wat van delen. Want: leuk!

Ik hou best wel van de muziek van Justin Timberlake jongens. Weet je dat ook weer. En ik vind zijn nieuwe nummer FIJN! Lekker zomers en vrolijk. Ik hou ervan.

Teske timmert lekker aan de weg. Ik volg haar blog al een hele tijd en ik hou van haar liedjes. Ik ben erg benieuwd naar het album dat eraan gaat komen! Ondertussen maakte ze samen met Mr. Polska dit liedje en ik vind het leuker dan ik had verwacht. Ik hou namelijk totáál niet van de stem van Mr. Polska. Maar dit nummer is best lekker. De clip is er nog niet maar komt zeer binnenkort heb ik begrepen. Ik ben benieuwd.

Naast het maken van muziek deelde Teske een tijdje terug ook liedjes van Aurora. Ik kende haar nog niet, maar ik vind haar stem geweldig. Ik heb even een video van een live optreden toegevoegd, omdat ik dat wel bijzonder vond. Ze gaat helemaal los en is helemaal zichzelf. Ik hou ervan. Ik kan me ook voorstellen dat je er niet van houdt, haha. Maar luister dan in ieder geval even naar haar stem. Ze is nog superjong en maakt nu al zulke mooie nummers. Ik vind eigenlijk alles wat ik tot nu toe heb gehoord heel mooi, maar dit nummer (Conqueror) en Murder Song zijn tot nu toe wel favorieten.

En dit is gewoon omdat het kan. Fijn.

Zo. En hoe is het met jullie?

3 gedachtes over “Ik ben slecht in titels bedenken (maar het gaat o.a. over vakantie!).

  1. Ik vind het inderdaad wel leuk om dit soort stukjes te lezen 🙂 Ook de dingen waar je blij van wordt. Wat ik wel mis, zijn foto’s! Wil je weer meer foto’s plaatsen? En waar ik ook aan dacht, misschien wat recepten die je vaak maakt? Ik ben op zoek naar wat nieuwe dingen om te koken (ontbijt/lunch/avondeten maakt niet uit).

    1. Jeej, leuk om te horen! Ja, ik fotografeer erg weinig de laatste tijd… Ik ga proberen om weer meer foto’s te maken en te plaatsen!
      Hmm, nou, onze recepten zijn vaak niet zo boeiend :’) Ik eet veel pasta en nasi haha, en soms groente/vlees/aardappels, denk niet zo interessant 😛

Geef een reactie

