En dit was de tweede week van mijn meivakantie.

De tijd vliegt als je het naar je zin hebt. De tweede week van mijn meivakantie zit er alweer op en vandaag ben ik weer begonnen met stage. Nog één blok en dan is het zomervakantie. Bizar. Maar eerst ga ik je vertellen wat ik de afgelopen week zoal heb gedaan! Ik kan je alvast één ding verklappen: ik had het naar mijn zin!

image-2016-05-06 (28)

Zondag 
Zondag zijn we ’s ochtends naar de kerk geweest en daarna, na even thuis te zijn geweest, zijn we naar Tiengemeten gegaan. Het was namelijk lekker weer en dus wilden we een wandeling maken. Ik moest ook nog wat in het museum afgeven (en we konden gelijk de expo van Jopie Huisman zien – gaat dat zien, nu in het Poortvlietmuseum. Aanrader!) dus dat konden we mooi combineren. De wandeling was warm, want we zijn niets meer gewend na het weer van de week die eraan voorafging, maar wel fijn. Halverwege zijn we gestopt om een ijsje te eten bij de herberg. We zagen veel mensen lekker op het terras zitten met bier en wijn en daar hadden we ook wel zin in, dus hebben we ook een biertje gedronken. Genieten!

13138884_525490864324200_7981414930650564667_n

Maandag 
Verder hebben we op zondag niet zoveel meer uitgespookt, dus we gaan door naar maandag! Johan moest deze week trouwens werken, dus ik had het rijk alleen. Maandag ben ik voornamelijk thuis geweest (lekker rustig aan) en heb ik koffie gedronken met een vriend. Gezelligheid. En ik heb wat dingetjes in huis gedaan, ook wel eens nodig. Oh ja, en boodschappen. Ook niet onbelangrijk. Maar bij elkaar niet zo’n boeiende dag om over te vertellen.

Dinsdag 
Op maandagmiddag bedacht ik me dat ik geen zin had om dinsdag weer de hele dag alleen te zijn, dus heb ik verschillende mensen geappt maar niemand kon eigenlijk afspreken. Tot ik mijn schoonzusje een berichtje stuurde. Zij ging dinsdag met haar moeder naar Ikea en ik mocht wel mee. Altijd leuk. Koffie drinken, taart eten, kletsen over de baby (mijn schoonzusje is zwanger, superleuk!), heel uitgebreid rondkijken in Ikea, lunchen… We hebben ons prima vermaakt. ’s Middags ben ik met mijn schoonzusje mee naar huis gegaan en hebben we vooral gezellig gekletst. We gingen ’s avonds bij mijn schoonouders eten, dus ik kon met haar weer meerijden en later met Johan weer naar huis. De kapster kwam en ik heb mijn haren weer lekker kort laten knippen. Fijn met dit warme weer!

Woensdag 
In het midden van de week moest ik vroeg mijn bed uit, want om 8 uur moest ik alweer in de bus zitten. Ik ging namelijk een dagje helpen bij De Tweede Mijl in Amsterdam. Dit is een christelijk inloophuis dat op maandag, woensdag en vrijdag geopend is voor dak- en thuislozen. Ze kunnen hier dan een broodje, soep en koffie krijgen en voor een praatje terecht. Het is altijd drukbezocht, hoewel het nu best een rustige dag was omdat het zulk mooi weer was. Mijn ouders doen hier inmiddels alweer zo’n 3 jaar vrijwilligerswerk. Vorig jaar ben ik een keer mee geweest en nu dus weer. Het was weer fijn, wat een dankbaar werk om te doen! Ik ben ook mee geweest met een rondje door de buurt, de daklozen mogen dan vuilnis prikken en daar krijgen ze dan aan het eind €2,50 voor. Voor hen een hoop geld. Ik vond het bijzonder om te doen. De dankbaarheid van de mensen is groot en daar doe je het voor natuurlijk. ’s Middags zat ik rond 16 uur weer in de trein. Op Rotterdam Centraal genoot ik nog even van een (gratis, want m’n spaarkaart was vol) frappuccino en toen ging ik weer naar huis.

Donderdag 
Het was Hemelvaartsdag en Bevrijdingsdag! Johan was deze dag ook vrij. Hij is ’s ochtends naar de kerk geweest en daarna zijn we samen naar uilen- en dierenpark De Paay in Beesd geweest. Aanrader! Je kan in het artikel dat ik over deze dag schreef en dat gisteren online kwam, alles over lezen. Ik hou het hier dus kort. Het was een hele leuke dag!

image-2016-05-06 (23)

Vrijdag 
Nog een dag die ik niet thuis doorgebracht heb! Ik dronk ’s ochtends koffie met een vriend en om half 12 zat ik in de bus om naar Utrecht te gaan. Ik ging namelijk lunchen met een goede vriendin die ik al sinds de middelbare school ken. We hadden elkaar sinds vorig jaar juni al niet meer gezien, dus het was erg leuk om elkaar weer eens te zien en te spreken. Het was ontzettend gezellig! Als je lekker wilt lunchen in Utrecht moet je trouwens naar Anne & Max gaan. Als je de Oude Gracht een heel eind afloopt kom je er vanzelf. Als je op de naam klikt hierboven kom je op hun site. Ik lees trouwens net dat er meerdere vestigingen zijn in Nederland, wist ik niet. We hebben na de lunch nog een eindje door de stad gewandeld. Dat was leuk, want het was lekker druk en alle terrasjes zaten vol vanwege het prachtige weer. Echt genieten! Ik zat later met een grote glimlach weer in de trein naar huis. Vrijdagavond was ik lekker thuis samen met Johan. Die had toen ook weekend.

Zaterdag 
Tijd om naar mijn ouders te gaan! We hebben eerst nog wat schoongemaakt in huis en toen gingen we even een cadeautje halen in Oud-Beijerland. Ik had ook een tas vol met spullen voor de kringloop, maar die bleek in tegenstelling tot wat op de site stond dicht te zijn. Jammer de bammer! Alle spullen staan nu nog in de schuur, binnenkort maar weer eens kijken of ‘ie open is en anders breng ik het ergens anders heen. Als je nog boeken wilt ben je van harte welkom trouwens, haha. Vervolgens hebben we een cadeautje gekocht (daarover bij zondag meer) en belandden we op het terras bij De Heeren. We wilden eigenlijk alleen iets drinken maar hebben er ook geluncht met een tosti (ik) en een omelet (Johan). Dat was fijn. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we onze tassen gepakt om naar Hierden, naar mijn ouders, te gaan. Daar zijn we een poosje geweest ’s middags. ’s Avonds gingen we uit eten met mijn oma. Dit was haar verjaardagscadeautje voor mij. We hebben gegeten bij De Heerdt in Putten. Aanrader! Het was heerlijk en gezellig. En volgende week gaan we nog een keer met haar uit eten, nu bij De Dorpskamer in Ermelo. Dat is dan haar verjaardagscadeautje nog voor Johan, haha. Wij wilden het combineren, dus één keer eten voor beide verjaardagen, maar we zouden zaterdag a.s. toch al komen (want mijn oma is de maandag erop jarig) dus konden we dat combineren. Vond zij gezellig en wij vinden het ook wel prima. Rond 21.30 uur waren we weer bij mijn ouders en hebben we nog even gekletst voor we gingen slapen.

Zondag 
’s Ochtends was de afscheidsdienst van de dominee van de kerk waar mijn ouders naartoe gaan – en ik tot mijn verhuizing ook mijn hele leven naartoe ben geweest. Hij ging met pensioen. De dienst duurde wel lang, maar het was wel heel mooi en persoonlijk. Na de dienst hebben we de dominee bedankt door hem even de hand te schudden voor in de kerk – en zijn vrouw ook – en hebben we hem nog een cadeautje gegeven (ja, dat cadeautje waar je bij zaterdag meer over las). Deze dominee heb ik belijdenis bij gedaan en hij heeft Johan en mij ook getrouwd, dus het was voor ons niet meer dan logisch om bij deze dienst te zijn. Na de dienst hebben we nog koffie gedronken bij mijn ouders en daar gegeten en lekker in de tuin gezeten. Halverwege de middag zijn we weer naar huis gegaan en ’s avonds zijn we nog even bij mijn schoonouders geweest nog voor Moederdag. Oh ja, ik had ook een cadeautje voor mijn moeder gekocht hoor, want zij is de liefste! Ik vind Moederdag commerciële onzin met al die reclame en dure cadeaus – en ik vind dat je je moeder heel vaak moet laten weten dat je van haar houdt! – , maar ik vind het wel belangrijk om mijn moeder af en toe wat meer in het zonnetje te zetten, dus kreeg ze vandaag wel een cadeautje.

En toen was het alweer maandag… Ik heb een heerlijke vakantie gehad en heb ook wel weer zin om aan de slag te gaan! Hoewel het wel weer even wennen zal worden, haha! Maar dat komt vast goed! 🙂

Geef een reactie

