De eerste week van mijn meivakantie.

Inmiddels is het alweer de dinsdag van de tweede week van mijn meivakantie, maar het leek me nog wel leuk om iets te schrijven over de eerste week van mijn meivakantie. Die was namelijk erg leuk. Daarom ga ik je vertellen wat ik iedere dag zo ongeveer gedaan heb.

Zaterdag en zondag 
Op vrijdagmiddag begon rond half vier mijn vakantie. Ik was er erg aan toe moet ik zeggen. Het was een drukke periode op school en stage (als je op de link klikt kun je daar meer over lezen) en dus was vakantie welkom. Op zaterdag en zondag ging ik naar het Dabar Ontmoetingsweekend in Gouda. Deze zomer ga ik namelijk weer evangelisatie- en recreatiewerk doen op de camping in Ermelo en dit weekend was het landelijke ontmoetingsweekend. Het was zoals altijd weer ontzettend gezellig. Na twee fijne dagen was ik zondagavond weer thuis en toen heb ik niet zoveel meer uitgevoerd. Het weekend was namelijk wel vermoeiend.

Maandag 
Maandag was de enige dag van deze week dat Johan nog moest werken. Ik was dus alleen thuis. Ik besloot om lekker uit te slapen en te genieten van mijn eerste echte vakantiedag door eigenlijk vrijwel niets uit te voeren. Dat was ook wel weer eens fijn. Ik deed wat dingetjes in huis, maar ik deed eigenlijk voornamelijk niets.

Dinsdag 
Dinsdagochtend kreeg mijn schoonmoeder een lintje van de koning. Ze is nu lid in de Orde van Oranje Nassau. Ik ben wel trots hoor! Ze kreeg de onderscheiding voor haar jarenlange werk voor onder andere het Rode Kruis en de kerk. Na de uitreiking zijn we met z’n zevenen (schoonouders, zwager en schoonzus, andere zwager, Johan en ik) gaan lunchen bij de Heeren van Beijerland. Dat was erg gezellig én erg lekker! ’s Middags zijn Johan en ik naar Hierden gereden (met een hoop file onderweg) en de rest van de dag hebben we het gezellig gehad bij mijn ouders en verder niet zoveel meer gedaan.

Woensdag 
De reden dat we naar mijn ouders gingen was omdat we woensdag, Koningsdag, een niet-Koningsdag-activiteit gingen doen. We gingen namelijk naar de nieuwe dierentuin in Emmen. Johan heeft er inmiddels al een artikel over geschreven (in dit artikel kun je ook wat meer lezen en wat foto’s zien van de uitreiking van het lintje trouwens) en ik ga dat binnenkort nog doen. Ik vond het een prachtige dierentuin, maar ik vond het jammer dat er nergens bordjes stonden welke dieren er in de hokken zaten. Nu ben ik niet dom en herken ik echt wel een leeuw en een zebra (ja joh? Ja joh), maar bij een klein terrarium of ander hok is het wel fijn om een bordje te zien zodat je weet waar je naar moet zoeken of welke precieze soort slang of vogel er bijvoorbeeld in het hok zit. Meer ga ik er nog niet over zeggen, dat lees je binnenkort wel in mijn artikel – of in het artikel van Johan. Zeker lezen, er zitten ook heel veel mooie foto’s bij! Het was een gezellige dag. ’s Avonds zijn Johan en ik weer naar huis gereden. Omdat we halverwege de avond pas thuis waren hebben we verder niet veel meer gedaan.

Donderdag 
Op donderdag hebben we niet zoveel bijzonders gedaan. Na een aantal drukke dagen was het wel lekker om even rustig thuis te zijn. We hebben lekker rustig aan gedaan. ’s Middags hebben we wel even gewinkeld in Rotterdam, omdat het lekker weer was en we toch wel even naar buiten wilden. Dat was gezellig en ik heb een aantal leuke aankopen gedaan. Daar kun je in dit artikel meer over lezen.

image-2016-04-29 (9)

En omdat ik ‘m mooi vind en afgelopen weekend het hele weekend heb gedragen: hier weer een foto van mijn nieuwe jurkje. Zo blij mee! ❤

Vrijdag 
Johan was jarig! Ik heb hem ’s ochtends een cadeautje gegeven – je kan in zijn artikel over zijn verjaardag meer cadeautjes zien en ook lezen wat ik hem gegeven heb – en verder hebben we in de ochtend niet zoveel gedaan. We hebben een carrot cake gemaakt voor zaterdag (en zaterdagochtend een bananenbrood) omdat er dan wat visite zou komen. Ook al wilde Johan zijn verjaardag niet vieren. Vrijdag hadden we namelijk geen tijd om Johans verjaardag te vieren omdat we een bruiloft hadden. Johans neef ging trouwen in Katwijk. We zijn naar het gemeentehuis, naar de kerk en ’s avonds naar het feest geweest. Dit was erg leuk. Het feest was in een strandhuis op het strand. Dat was wel tof. Tussendoor zijn Johan en ik uit eten geweest bij een pannenkoekenrestaurant in Katwijk. Het eten was heerlijk! Als je in de buurt bent zou ik hier zeker een keer gaan eten. Het is een pannenkoeken- en grillrestaurant en het heet De Beslagkom. Ik verzin het ook niet. Ondanks de achterlijke naam (sorry bedenker van de naam!) een prima restaurant. We hadden een leuke dag. Grappig was trouwens dat Johans neven gingen zingen voor zijn verjaardag, toen we aankwamen bij het gemeentehuis. Het was trouwens ook best lekker weer gelukkig, alleen waaide het wel erg hard. ’s Avonds was het wel koud. Ik kon ook gelijk mijn nieuwe jurkje aan, jeej!

Zaterdag 
Johan en ik gingen ontbijten bij Hema. Gewoon omdat het kan. Hier kochten we meteen wat lekkers voor ’s avonds als de visite zou komen en ook een cadeautje voor Moederdag werd alvast aangeschaft. We liepen een rondje door het dorp en gingen daarna weer naar huis. Er was nog wel wat schoon te maken en op te ruimen in huis, dus daar hebben we ons – naast het zoeken naar een vakantie voor de zomer (daarover meer als we concretere plannen hebben en/of iets hebben geboekt) – mee bezig gehouden tot mijn ouders er waren. Omdat zij best ver moeten rijden (anderhalf uur ongeveer) waren zij er ’s middags al. Ze hebben bij ons gegeten. ’s Avonds zijn mijn schoonouders, zwagers en schoonzus ook geweest. Dat was gezellig. Iedereen was soort-van op tijd weer weg dus we konden ook nog op een beetje redelijke tijd naar bed. Dat was wel fijn, want we waren best wel moe. De cadeautjes die Johan kreeg kun je dus meer over lezen in zijn blog erover, waar ik al eerder naar linkte. Als je wilt weten wat voor twee huisdieren we nu extra hebben (hartstikke leuk!), dan moet je het even lezen! 😉

En dat was dan de eerste week van mijn meivakantie! De week is omgevlogen, vooral omdat de meeste dagen al gevuld waren met allerlei dingen. Het was wel heel leuk, ik heb erg genoten. Ik vind dat de week op zondag begint, dus over onze zonnige zondag lees je volgende week meer. Dan schrijf ik namelijk een artikel over hoe de tweede week van mijn meivakantie is geweest! 🙂

4 gedachtes over “De eerste week van mijn meivakantie.

  1. Het is soms moeilijk te zoeken waar de links precies zitten. Kun je die niet onderstrepen ofzo? Of cursief maken? Of kies een gewoon een andere lay-out die ze wel automatisch in de tekst zichtbaar maakt 😛

      1. Liever onderstreept dan cursief. Dat schuingedrukte lees ik praktisch altijd overheen.

Geef een reactie

