De plaatjes voor mijn platenspeler!

Gisteren kon je mijn verjaardagscadeautjes eindelijk bewonderen. Vandaag laat ik je zien welke platen ik heb gekregen voor mijn platenspeler – en een aantal die ik dus geleend heb van mijn schoonouders (maar die staan niet op de foto, alleen de platen van hen die ik mag houden) – en een aantal platen die ik gekocht heb van mijn verjaardagsgeld. Die heb ik dus eigenlijk ook gekregen. Maar wel zelf uitgezocht. Komt ‘ie!

image-2016-04-22 (18)

image-2016-04-22 (19)

Van mijn schoonzusje en zwager kreeg ik allerlei verschillende platen. Vooral hele oude platen en vooral veel van Nederlandse groepen en zangers/zangeressen. Wel grappig om te luisteren. De plaat met de Vogeltjesdans was alleen maar instrumentaal, en ik werd er helemaal gek van omdat alle deuntjes net zo klonken als de Vogeltjesdans (die heb je nu in je hoofd, alsjeblieft).

image-2016-04-22 (20) image-2016-04-22 (23)

De plaat van Dorus luister ik regelmatig. Ik word er heel vrolijk van, wat is die man grappig! ‘was’, moet ik eigenlijk zeggen, helaas leeft hij al heel lang niet meer. Ik had hem graag eens zien optreden.

Ook mijn vriend Herman zat bij de platen! Ik kreeg er twee en dit is de eerste. Ik kende volgens mij maar één liedje, of hooguit twee. Maar ik hou ervan. In oktober ging ik naar Hermans concert en ik wil nog een keer, want wat een bijzondere man is dat! ❤ Ik hou ervan.

image-2016-04-22 (30) image-2016-04-22 (29)

Gelijk maar de andere plaat van Herman. FIJN. En een plaat van Heintje, haha. Die heb ik stiekem nog niet geluisterd, hahaha.

image-2016-04-22 (28) image-2016-04-22 (27)

Een avondje met Wim Sonneveld, fijn! Het prachtige ‘Het Dorp’ staat er niet bij, maar alsnog word ik blij van deze plaat. Stukjes en liedjes, fijn. Je moet er wel even voor gaan zitten, het is zonde om deze als achtergrondmuziek op te zetten. De plaat van Calimero (haha, jeugdsentiment!) staan stukjes op. Ik had liedjes verwacht, dus dat is wel jammer. Hoewel ik ‘m nog niet helemaal heb geluisterd, dus wie weet staan er ook wel liedjes op. Piep piep, piep piep, CALIMERO! (graag gedaan, wederom)

image-2016-04-22 (31) image-2016-04-22 (26)

Tot slot kreeg ik deze twee platen van mijn schoonzusje en zwager. Veel hè! Wim Kan, superleuk! Dit is een hele oudejaarsconference op plaat. Op de plaat die je rechts ziet staan allemaal Nederlandse cabaretiers, ook leuk!

image-2016-04-22 (21)

Deze plaat mocht ik houden van mijn schoonouders. Johan heeft deze op cd, de opname van de lp is dat. Hij bestaat uit maar liefst 4 platen. Ik vind het tof. Jesus Christ Superstar vind ik sowieso een fantastische film. De musical zou ik graag nog eens willen zien.

image-2016-04-22 (22) image-2016-04-22 (24) image-2016-04-22 (25)

Van mijn broer en zijn vriendin kreeg ik drie platen van Abba, waarvan één live-plaat. SUPERLEUK! Ik hou stiekem echt wel van Abba. Vroeger werd het veel gedraaid bij ons thuis en ik ben er dus mee opgegroeid zou je kunnen zeggen (net als met de muziek van de Dire Straits, daarom wil ik daar ook een plaat van – vet goeie muziek). Ik word er blij van en ken de meeste liedjes 🙂

image-2016-04-22 (32) image-2016-04-22 (33)

image-2016-04-22 (34) image-2016-04-22 (35)

En dan tot slot de vier platen die ik zelf heb uitgezocht bij Plaatboef in Rotterdam. Dit is een zaak met héél veel tweedehands (en nieuwe!) lp’s en cd’s. Ik ga zeker nog een keer terug, want ik was niet zo lekker toen ik er was en dus ben ik niet zo lang gebleven. Ze hebben platen al vanaf €2,50. Ik betaalde voor Elton John (mee opgegroeid ook, fijn) €2,50, voor The Golden Earring (paar jaar geleden live gezien, VET – dit is ook een liveplaat) €5, voor Queen €7,50 (ik HOU van Queen. En ik kende serieus maar één liedje op deze plaat, dat vond ik superleuk – weer eens wat andere liedjes van hen leren kennen!) en voor Frank Sinatra ook €5. Van Frank wilde ik zó graag een plaat, ik hou echt heel erg van zijn stem. En van oude muziek, haha. Soms denk ik wel eens dat ik in de verkeerde tijd ben geboren. Gelukkig kunnen we deze muziek nog wel luisteren.

Ik ben een vet blij meisje!

Geef een reactie

