Persoonlijke update.

Het is weer eventjes stil geweest op mijn blog. Het leek me wel een goed idee om weer eens een persoonlijke update te schrijven. Er is de afgelopen weken best veel gebeurd en daar heb ik eigenlijk nog niets over verteld.

Ik ging natuurlijk gewoon naar school en naar stage. Sommige lessen gingen goed en andere minder goed, haha. Het hoort erbij, zullen we maar zeggen. Ik merk wel dat het steeds makkelijker gaat. Ik hoef mijn lessen niet altijd meer zo uitgebreid voor te bereiden als eerst, als ik een plan in mijn hoofd heb of voor een aantal lessen op papier, dan kan ik prima een les draaien. Als er dingen omgewisseld moeten worden of langzamer of juist sneller gaan, vind ik dit ook steeds gemakkelijker om te doen. Ik schakel makkelijker als het ware. Tevens voel ik me zelfverzekerder en rustiger voor de klas en ik hoop dat ik dit ook uitstraal naar mijn leerlingen. Vandaag (maandag) bedacht ik ter plekke een voorbeeld toen ik iets moest uitleggen aan mijn vmbo brugklas wat ze niet begrepen. Daar was ik best wel trots op, want daarna snapten ze mijn uitleg wel. Fijn.

Verder heb ik afgelopen week een collegevrije week gehad van de Hogeschool. Dit viel ongeveer midden in het toch al niet zo lange derde blok. Ik vind de vakken van dit blok niet zo leuk. Studieloopbaancoaching – zoals ieder blok – volg ik, daarnaast groepsdynamica en passend onderwijs 1 op dinsdag (overdag), vakdidactiek geschiedenis op donderdagavond en historisch redeneren op dinsdagavond. Ik vind vakdidactiek wel leuk, die colleges zijn altijd gezellig en het gaat dit blok over toetsing (hoe maak je goede toetsen), dus dat is ook nog nuttig. Passend onderwijs vind ik ook heel interessant en de eindopdracht daarvan, waar ik nu mee bezig ben, is ook erg interessant en leuk. Groepsdynamica, studieloopbaancoaching en historisch redeneren vind ik helaas niet zo leuk. De tentamenweek is echter al vanaf 11 april, dus dat duurt helemaal niet lang meer.

In de afgelopen collegevrije week moest ik wel gewoon stage lopen, maar op dinsdag en in de avonden was ik vrij. Dat was wel heel fijn. Ik heb hard kunnen werken aan mijn assessmentdossier voor de Hogeschool, rustig mijn lessen voorbereid én maandagavond ging ik uit eten met (een deel van) mijn klas. Dat was ontzettend gezellig en zeker voor herhaling vatbaar!

Het was ook wel fijn om even te ontspannen, want met oma (Bestebreur, Johans oma dus) ging het niet goed. Ze was al een hele tijd in een verzorgingstehuis en de laatste tijd kwam ze al helemaal niet meer uit bed. Je zag haar steeds verder achteruitgaan. Vanaf donderdag (niet afgelopen, maar de week ervoor) at en dronk ze niet meer, dus toen Johan en ik er die vrijdagavond zijn geweest hadden we al afscheid genomen. Ze kon toen al niet meer praten, ook al probeerde ze het wel. Ze kon alleen communiceren door met haar ogen te knipperen. Heel erg triest om te zien, echt niet fijn. Ze was gewoon helemaal op. Het heeft uiteindelijk nog een week (!) geduurd voordat ze is overleden. Afgelopen donderdag heel laat op de avond is ze overleden. We hebben eigenlijk de hele week op een telefoontje zitten wachten, dus toen ik vrijdagochtend werd gebeld was ik toch ook wel een soort van opgelucht. Ik sliep de hele week al niet zo lekker, want ik bleef er steeds maar aan denken. Nu ben ik natuurlijk wel verdrietig dat ze er niet meer is, maar voor haar is het nu klaar. Ze hoeft niet meer te lijden en dat vind ik een hele fijne, geruststellende gedachte. Toen ik er vrijdagavond was en haar in de kist zag liggen, was ik blij voor haar dat het voorbij was. Ik had wel het gevoel dat ik naar een vreemde vrouw keek, ze leek helemaal niet meer op de oma die ik kende. Heel erg mager en een ingevallen gezicht, een zielig hoopje mens. Heel zielig. Ze is 91 geworden, dus dat is een hartstikke mooie leeftijd. Woensdag wordt ze begraven, dus dan moeten we definitief afscheid nemen. Maar het is goed zo.

Hier kwam nog bij dat mijn schoonvader eind april zijn baan kwijt is en pas moest hij al zijn ontslagbrief tekenen. Nu is hij dus eigenlijk zijn tijd aan het uitzitten. Heel jammer natuurlijk, maar het bedrijf moet reorganiseren omdat het niet meer zo goed loopt. Nu dus alvast zoeken naar een nieuwe baan! Houden jullie ook je ogen en oren open? In de regio Rotterdam, ik denk een administratieve baan. Hij is 61 en heeft nauwelijks opleiding gehad. Als je iets ziet waarvan je denkt ‘hé dat zou wel iets kunnen zijn’ laat het dan alsjeblieft weten! Je weet nooit.

Gelukkig waren er ook leuke dingen in de afgelopen tijd. Ik noemde al lessen die goed gingen en het etentje met mijn klas, maar afgelopen weekend was ook leuk. Mijn oom en tante waren 40 jaar getrouwd en wij waren ook uitgenodigd voor hun feestje. Dat was afgelopen zaterdag in Dalfsen. Johan en ik hebben ’s ochtends eerst mijn tante uit Rotterdam opgehaald en zijn toen naar mijn ouders gereden. Vanaf daar zijn we ’s middags naar Dalfsen gegaan. Mijn ouders mochten ook blijven eten, maar wij waren alleen uitgenodigd voor het feestje ’s middags. Helemaal niet erg, want nu konden we samen pannenkoeken eten! We zijn bij Peter Pan in Heino geweest en ik kan het echt een aanrader noemen! We hebben heerlijk gegeten en het personeel was erg vriendelijk. Het feestje ’s middags was ook fijn, het was leuk om mijn familie weer eens te zien (die zie ik niet zo vaak, omdat ik een hele grote familie heb van mijn moeders kant gaan we bijvoorbeeld nooit naar de verjaardagen) en wat mensen te spreken, er waren lekkere hapjes en drankjes en het was fijn om mijn oom en tante (die het de laatste jaren qua gezondheid niet gemakkelijk hebben gehad) zo blij te zien. Zondag zijn we ook nog bij mijn ouders geweest en in de middag zijn we weer naar huis gegaan.

Zo, dat was wel wat ik ongeveer wilde vertellen denk ik. Je hebt nu meer dan 1000 woorden over mijn dagelijks leven gelezen, gefeliciteerd! Haha. Hoe gaat het met jou?

Geef een reactie

