Even wat geklets over van alles.

Soms weet ik niet zo goed waar ik over wil schrijven hier, maar is het toch wel fijn om weer een nieuw artikel online te zien (en stiekem ook om de bezoekersaantallen dan meteen te zien stijgen want hé er staat weer iets online) (dankjewel voor het lezen en bezoeken van mijn site en het reageren op artikelen!) en om even te kletsen. Dus dat ga ik nu maar eens doen.

Momenteel is het weer lekker druk op mijn studie en op mijn stage. Dat zal tot het einde van het jaar wel zo blijven – dan hoop ik te zijn afgestudeerd. Ik moet dit blok een aantal vakken volgen, waarvan twee in de avond (dinsdagavond en donderdagavond). Dinsdag zit ik van 9.20 uur (als mijn eerste college start) tot 22 uur ’s avond op school. Ik heb college ’s middags tot 15.20 uur en dan van 20.20 tot 22 uur. Best heftig en het college is ook niet mijn favoriet, dus daarom blijf ik op school tussendoor. Samen met een medestudent. Als we namelijk naar huis gaan tussendoor is er zomaar een grote kans dat ik helemáál geen zin meer heb om terug te gaan, vandaar. Nu ik dit schrijf is het net half acht geweest, dus moet ik nog even wachten tot het college begint. We zijn nu steeds bijna blij als het 20.20 is, terwijl dan het college pas begint.

Gelukkig heb ik dit blok ook vakken die ik wel leuk vind, hoewel het tot nu toe mijn minst favoriete blok is qua vakken. Ik heb Groepsdynamica (kun je je wel iets bij voorstellen denk ik), SLC – Studie Loopbaan Coaching, wat dit blok bestaat uit het elkaar feedback geven op lastige situaties in één van je klassen op stage en het feedback geven op stukken die je schrijft voor je dossier (waarmee je deze studie onder andere moet afsluiten). Niet echt interessant. Daarnaast volg ik Passend Onderwijs I (volgend blok deel II), wat gaat over inclusief onderwijs, dus dat iedere leerling recht heeft op onderwijs. Hoe ga je om met ‘lastige’ leerlingen, leerlingen met een gedragsprobleem of een gedragsstoornis (denk aan AD(H)D, PDD-NOS etc.)? Dit is wel heel erg interessant en ook praktijkgericht. Ik vind dit wel een erg leuk vak.

Verder volg ik in de avond op dinsdag Historisch Redeneren. Dit is een basiscursus dus ik vraag me regelmatig af wat ik aan het doen ben (want hoi dit heb ik op de universiteit ook al gehad). Op donderdagavond heb ik het hele jaar ieder blok al vakdidactiek geschiedenis, dus dat gaat over het geven van goede lessen en – dit blok – over het maken van goede toetsen, speciaal voor geschiedenis. Dat vind ik altijd wel een leuke cursus, want het is erg gezellig, de studenten en de docent (ieder blok al dezelfde) zijn erg leuk. Dat is dus wel fijn.

Op m’n stage gaat het ook wel goed trouwens, hoewel ik het wel druk heb – ik vind 8 uur lesgeven in de week best veel werk, ook omdat je natuurlijk nog nooit (tenminste, ik) zoiets hebt gedaan en zelf lessen hebt gemaakt. Ik heb wel een béétje ervaring maar nauwelijks dus moet ik iedere les goed voorbereiden. Het hoort erbij, maar soms is het wel vermoeiend. Gelukkig vind ik het wel erg leuk om les te geven en heb ik het naar mijn zin op mijn stageschool, dus dat is fijn.

Los daarvan ben ik over een paar weken al jarig (1 april) en dat betekent dat ik dan eindelijk weer naar Frank Boeijen ga. Het concert is echt op mijn verjaardag, het is een cadeautje van Johan. Dat vind ik wel heel erg leuk, ik heb er veel zin in! Op zaterdag vier ik dan mijn verjaardag voor mijn familie en voor vriend(inn)en moet ik nog maar eens kijken of het weer gaat lukken om het te vieren. Ik vind het altijd wel heel gezellig maar ik heb het nu wel erg druk.

Daarnaast heb ik eindelijk nieuwe schoenen gekocht. Voor het eerst via internet, ze komen morgen (als ik dit schrijf, woensdag komen ze dus) als het goed is binnen. Ik ben benieuwd! Ik koop meestal schoenen als ik dat graag wil, maar nu was het echt nodig want al mijn schoenen gaan de laatste tijd kapot, haha. Ik ga ze natuurlijk wel laten zien hier op de blog als ze binnen zijn!

Oh, en maandag a.s. ga ik met mijn klas eten bij Very Italian Pizza. Nog nooit geweest, dus ik ben benieuwd. Ik heb er veel zin in, ik heb zo’n leuke klas dus het is fijn om elkaar ook een keer buiten de klas te zien! Vandaag was ik trouwens met een vriendin uit mijn klas in een tussenuur even naar de markt hier in Rotterdam, dat was ook erg leuk. Gelukkig nog genoeg afleiding dus, dat houdt het wel leuk 🙂

Zo, was wel even fijn om wat van me af te kletsen, haha! Hoe gaat het met jou?

2 gedachtes over “Even wat geklets over van alles.

  1. Herkenbaar, even niet weten waarover je precies wilt schrijven, maar toch graag even iets wilt schrijven. Passend onderwijs is een interessant vak, heb ik zelf ook ooit eens gevolgd. 😀

    1. Haha, ik heb altijd het idee als ik jouw artikelen lees dat jij daar geen last van hebt 😉 Maar iedereen heeft dat volgens mij wel eens denk ik.
      Ja, ik vind het ook erg leuk! Gelukkig volgend blok nog een deel daarvan volgen, is dat in ieder geval al een leuk vooruitzicht!

Geef een reactie

