Een dagje naar de Efteling.

Het was alweer lang geleden dat Johan en ik samen in de Efteling waren geweest, dus afgelopen dinsdag gingen we een dagje! Vanaf mijn ouders is het een uur en een kwartier rijden ongeveer, prima te doen. We zijn op tijd vertrokken en we waren om 10.15 uur ongeveer in het park. Het gaat om 11 uur open maar we hadden een extra-ticket gekocht. Daarmee mag je voor €10 extra een half uur eerder het park in, er zit koffie met een muffin bij en een lunch (patat met een snack en een flesje drinken of een panini met drinken). We waren dus mooi op tijd en konden om half 11 gelijk het spookslot in. Niet alle attracties zijn namelijk al open in dat halfuur. Ik was nog nooit in het spookslot geweest dus het was wel leuk om een keer te zien. Het is in de Efteling een soort voorstelling met holografische figuren, dus geen karretje of iets dergelijks. Je ziet de buitenkant hieronder op de foto, trouwens. Dank aan Johan voor het maken van de foto’s!

image-2016-02-25 (12)

Na het spookslot zijn we doorgelopen naar de Baron, die om 11 uur openging. De vorige keer dat ik in de Efteling was – in september met de brugklassen van mijn stageschool – was het daar héél druk dus we dachten ‘dan hoeven we niet zo lang te wachten’. We stonden bijna helemaal vooraan en konden in de eerste rit mee. Tof! Ik ben dinsdag ook eindelijk een keer in Pandadroom geweest. Ik had nooit zin om voor een film in de rij te staan maar nu was er geen rij, dus besloten we wel te gaan. Best leuk om een keer te zien, maar ik zou niet zo snel nog eens gaan. Verder ben ik voor het eerst in de bob geweest. Geen idee waarom ik daar nog nooit in geweest was, want wat is die gaaf! We zijn hier ook twee keer in geweest. Oh en we hebben de stoomcarrousel gezien; ik had die nog nooit gezien (ik denk omdat ‘ie binnen staat), maar zó mooi! We hebben gelijk een ritje gemaakt haha, want de paarden bewogen en dat vond ik tof dus wilde ik erin. Draaimolens zijn tof. Je moet echt eens een kijkje nemen daar, het is op het Anton Pieck-plein met de draaimolens. Binnen is dan de stoomcarrousel en ook het diorama (die ik heb overgeslagen overigens).

Het was trouwens zó rustig in het park de hele dag dat we overal in konden waar we in wilden en dat we in alle achtbanen twee keer zijn geweest, ook in de Baron dus. In de Python konden we zelfs blijven zitten omdat er niemand was! Heel bijzonder. Ook Droomvlucht konden we twee keer in en nog een paar attracties hebben we twee keer gedaan. Het was op één harde regenbui na ook lekker weer, alleen koud, dus prima te doen! Om 18 uur sloot het park en we waren er toen nog steeds, haha. Om 18.15 was de watershow Aquanura en die hadden we allebei nog nooit gezien, dus besloten we te blijven. Met een oliebol in onze hand duurde het wachten niet zo lang en de show was echt heel erg mooi! Hier heb ik trouwens geen foto’s van.

We hebben onderweg naar huis bij Happy Italy gegeten en daar moesten we wachten tot er een plekje vrij was (aanrader trouwens, Happy Italy, maar je moet wel vaak wachten op een plekje, zo druk is het). We hebben daar serieus langer gewacht dan in welke attractie dan ook in de Efteling, haha!

Ik heb dus geen foto’s gemaakt, maar Johan wel, en daarvan ga ik er nu nog een paar aan jullie laten zien!

image-2016-02-25 (9)

Uiteraard een bezoekje brengen aan Carnaval Festival!

En ja hoor, nu hebben we allemaal het liedje in ons hoofd!
Graag gedaan.

image-2016-02-25 (10)

We gingen ook in de monorail boven het Land van Laaf. Als ik hier moet wachten ga ik nooit, maar stiekem vind ik het eigenlijk wel leuk dus ik was blij dat we nu wel gingen.

image-2016-02-25 (11)

Eén van de paardjes in de prachtige stoomcarrousel.

image-2016-02-25 (13)

De Pirana was dicht. Wij dachten omdat het een waterattractie is en het was natuurlijk hartstikke koud van de week, dus we waren er sowieso niet ingegaan, maar er stond ook een bordje bij dat er onderhoud aan werd verricht (er wordt trouwens momenteel ook een nieuw sprookje gebouwd, Pinokkio, die gaat dit voorjaar nog open; en er komt een nieuwe attractie die in 2017 opengaat). We liepen er later toevallig achterlangs en toen stond het hek open dus gingen we even kijken. Urban exploring, haha! Het zag er echt uit alsof het al 20 jaar verlaten was, tof. Daar moesten we dus wel even een foto van maken!

image-2016-02-25 (14)

Fotootje van Baron 1898.

image-2016-02-25 (15)

Dit zag er zo vredig uit. Het is een attractie met zo’n klein kindertreintje die dan een rondje rijdt.
Hier zijn we niet in geweest dus. Maar het zag er zo mooi en vredig uit, haha.

image-2016-02-25 (17)

Ik ben vast de enige, maar ik hou dus niet van het Sprookjesbos. Ik kom echt voor de attracties.
Johan vindt dat eigenlijk wel jammer, maar gelukkig heeft hij deze foto als aandenken. Haha.
Wij vinden trouwens dat er een apart entreekaartje moet komen voor als je alleen naar het Sprookjesbos wilt. Dan kun je daar al je tijd aan besteden en een andere keer het park ingaan. Beetje zonde om zoveel geld te betalen als je de halve dag in het Sprookjesbos rondloopt. Wie is het met ons eens? Misschien moeten we een petitie starten, haha!

image-2016-02-25 (16)

En tot slot: een selfie met de Vogelrok. Hopla.

2 gedachtes over “Een dagje naar de Efteling.

Geef een reactie

