Persoonlijke update | school, stage, bruiloften, museum en nieuwe boeken.

Ik vond het wel weer eens tijd voor een persoonlijke update! Ik vertel je hoe het met mij gaat, dit keer aan de hand van school (de Hogeschool is dat dus), stage, bruiloften en nieuwe boeken – zoals de titel van dit artikel verraad 🙂

Afgelopen week was druk, maar leuk! Ik hoefde niet naar de Hogeschool, want het was herkansingsweek en ik had in blok 1 alles al gehaald. Geen herkansingen voor mij dus gelukkig. Ik ging wel stagelopen en dat was weer leuk; ik heb het naar mijn zin op mijn stage en leer iedere keer weer bij. Donderdag ging mijn les niet zo goed en dan merk ik aan mezelf dat ik het heel graag gelijk allemaal goed wil doen (en dat kan natuurlijk niet altijd). Na een kleine emotionele inzinking – dat klinkt véél erger dan het was hoor, maar ‘inzinking’ vond ik wel een mooi woord ^^ – ging de les van vrijdag veel beter en voelde ik me gelijk ook een stuk beter, haha.

De tijd vliegt echt, want deze week begint alweer blok 3 (van de 4) op de Hogeschool! Dit schooljaar gaat zó hard… Ik heb trouwens al een paar cijfers terug van blok 2; ik haalde een 7,8 gemiddeld voor drama (een 8 voor mijn solopresentatie – die twee keer telde – en een 7 voor mijn dossier, die telde één keer), daarnaast haalde ik een G (= goed) voor vakdidactiek (dat bestond dit blok uit een rollenspel in een groepje, individueel een historisch verhaal vertellen en een kleine reflectie van beide onderdelen schrijven) en vandaag (maandag) zag ik dat ik voor het practicum van Directe instructie en samenwerkend leren een 8,5 heb! Dit practicum telt voor 50% mee, de andere 50% moet ik uit het tentamen halen. Dat cijfer heb ik nog niet binnen dus het gemiddelde is nog even afwachten. Ik denk wel dat ik het tentamen goed genoeg gemaakt heb voor een voldoende, maar ik hoop nu natuurlijk dat het een mooi cijfer is zodat mijn gemiddelde ook mooi is. Vanzelfsprekend ben ik al héél blij met mijn beoordeling voor het practicum (dat bestond uit het filmen van een les met daarin verwerkt een samenwerkingsopdracht voor je leerlingen, een deel van die les werd vervolgens beoordeeld door medestudenten en daar moest je dan weer een reflectieverslag over schrijven en je lesvoorbereiding moest je inleveren).

Het cijfer van het tentamen van Directe instructie krijg ik dus nog en ik heb net vandaag het tentamencijfer gekregen van Onderwijspsychologie, een 7,8! Dat had ik echt niet verwacht, het tentamen was best lastig. Ik ben dus heel blij! Nu nog één vak te gaan dus. Voor stage en studieloopbaancoaching (SLC) heb ik allebei weer een V (= voldoende). Fijn. Kan ik weer met een gerust hart verder met het derde deel, haha! Komend blok ga ik de vakken Groepsdynamica, Passend Onderwijs en Studieloopbaancoaching (dat heb ik ieder blok) volgen. Daarnaast volg ik weer een cursus vakdidactiek geschiedenis, waarbij we ons dit blok gaan richten op het maken van toetsen (leuk en leerzaam!) én ik volg een vak dat Historisch redeneren heet. Vakdidactiek en historisch redeneren zijn allebei deeltijdvakken en die volg ik dus ’s avonds, helaas. Gelukkig heb ik dan als het goed is in blok 4 geen avondcolleges meer! Het eerste college van historisch redeneren is a.s. dinsdag en dat mis ik meteen omdat ik dan een vergadering van het museum heb waar ik niet onderuit kan, haha. Er is al geprobeerd om het te verplaatsen, maar helaas. :’)

Ik ga zaterdag trouwens weer naar het museum om weer verder te werken aan onze expositie en aan de gastexpositie die we in Garderen (bij het zandsculpturenfestijn) gaan verzorgen. Het schiet gelukkig allemaal al aardig op, maar er is ook nog wel aardig wat werk te verzetten. Deze periode is voor mij dan ook erg druk (en dat merk je dan vaak ook op mijn blog, hoewel het afgelopen week wel meeviel toch? ^^)!

Dan zijn er nog twee dingen over uit de titel waar ik iets over wil schrijven: bruiloften en nieuwe boeken. Afgelopen week was ik bij twee bruiloften. De ene was op donderdag (dus vrijdagochtend was ik moe, haha), van vrienden van ons uit de kerk. Johan was vrij die dag dus hij is ’s middags al naar het gemeentehuis geweest. We zijn samen ’s avonds naar de kerkdienst geweest en daarna naar het feest. Dat was erg gezellig, een geslaagde dag! 🙂 Zaterdag was de bruiloft van een klasgenoot van mij (van de Hogeschool), een echte Turkse bruiloft! Ik was uitgenodigd – met al mijn klasgenoten – en ik besloot om samen met Johan er even heen te gaan. We waren helaas de enige uit de klas dus we zijn niet zo lang gebleven, omdat we verder helemaal niemand kenden. Er waren meer dan 500 mensen (!) en er was Turkse muziek en veel dans en véél eten. Ik vond het heel bijzonder om eens mee te maken, het was erg leuk! 🙂

En dan tot slot: nieuwe boeken. Ik moest voor het nieuwe schoolblok weer wat boeken kopen. Ik had aan het begin van het jaar al een hoop boeken besteld die al op de lijst stonden voor de kopopleiding, maar vorig blok en dus ook dit blok komen er wéér boeken bij. Ik vond ze nieuw nogal duur dus ik heb ze allebei via Marktplaats gekocht. De ene komt van de week nog binnen (€19,50 inclusief verzenden, in plaats van €30 nieuw) en de andere heb ik zaterdag opgehaald, want het meisje dat het boek verkocht woont hier vlakbij. Voor dit boek betaalde ik €15 in plaats van €25. Snel verdiend dacht ik zo!

Gelukkig heb ik zojuist ook een leuk boek gekocht voor mezelf (ja ik heb al heel veel boeken gekocht op het boekenfestijn – eentje daarvan is trouwens uit, ik schrijf binnenkort denk ik nog wel een review). Ik dacht er ineens aan dat binnenkort als het goed is deel 6 uit de serie van Nicci French moet verschijnen. Ik heb deel 1 t/m 5 allemaal nieuw gekocht en wil dus het volgende deel uiteraard ook toevoegen aan mijn verzameling! En ik wil héél graag weten hoe het verhaal verder gaat. Het zijn wel losse verhalen, maar er zit ook een onderliggende lijn in die in alle boeken nog steeds doorloopt dus ik ben erg benieuwd! Het boek komt op 7 april uit en was al te reserveren op bol.com, dus dat heb ik meteen maar gedaan, haha. Als het zaterdag wordt, heet het. EN IK WIL HET NU HEBBEN. Hahaha. Vorig jaar kwam deel 5 uit, die had ik op 10 januari besteld en precies drie maanden later, op 10 april, kwam het boek uit. Toen had ik het in huis en in 2 dagen had ik het uitgelezen. Wéér een jaar wachten, haha :’) Gelukkig schrijven Nicci en Sean (want zoals je denk ik wel weet is Nicci French een echtpaar dat bestaat uit Nicci Gerrards en Sean French – los van elkaar schrijven ze trouwens ook boeken maar die vind ik allebei niets aan, haha; hun gezamenlijke boeken heb ik echter allemaal gelezen) lekker snel en hoef ik nu dus niet zo heel lang meer te wachten.

Zo, dat was mijn persoonlijke update voor nu. Het gaat gelukkig best goed met me, hoewel ik het hier en daar soms wel te druk vind worden. Dan moet ik weer even iets leuks doen en dan komt het wel weer goed ^^ Ik hou jullie op de hoogte over mijn cijfers natuurlijk ^^ (en gefeliciteerd, je hebt nu meer dan 1200 woorden gelezen haha)

Hoe gaat het met jou?

 

Een gedachte over “Persoonlijke update | school, stage, bruiloften, museum en nieuwe boeken.

  1. Wat ontzettend fijn dat je zulke lekkere cijfers gehaald hebt! En ook leuk om te lezen, dat we overeenkomstige vakken hebben/hadden. Ik zit momenteel in het tweede jaar van de opleiding tot 2e graads Duits docent, maar heb ook drama (mét solopresentatie) en vakdidactiek 🙂
    En leuk zeg, zo veel bruiloften!
    Schoolboeken zijn helaas altijd kei duur, maar soms heb je een meevaller op marktplaats 🙂
    Liefs

Geef een reactie

